Lig regelmatig wakker

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Angie05
Berichten van Angie05
Onderwerpen van Angie05
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Lig regelmatig wakker

Bericht door Angie05 » di 13 feb 2007 20:17

Hallo Dames,

Ik ben 46 jaar en ben volgens mij al een half jaar als het niet langer is met de overgang bezig. Had altijd een zeer geregelde cyclus maar dat is helemaal in de war . Ben nu al 6 weken ongesteld dan weer wel en dan weer niet. De laatste is het behoorlijk erg, Heb er ook een kuur voor gekregen.
Ook heb ik erg gevoelige borsten en ben vaak misselijk. Verder huil ik bij het minste of geringste. Herken mezelf soms niet :?

Nu heb ik de laatste tijd dat als ik in bed lig ik een heel warm hoofd krijg en me heel onprettig voel. Ik zweet niet zo erg als de meesten op de site. Na een tijd je zakt het weer weg. Is dit een opvlieger :?:

Groetjes, Angie-46

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Re: Lig regelmatig wakker

Bericht door Con » vr 16 feb 2007 15:42

Hoi Angie,

ja volgens mij is dit een opvlieger. Ik zweet er ook niet altijd bij!

gr Con

Joce
Berichten van Joce
Onderwerpen van Joce
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Joce » vr 16 feb 2007 18:16

Hallo Angie,
Ik herken wel wat je zegt. Ik ben 44 (en al twee jaar 'aangetoond' in de overgang, maar ik denk zelf al langer). Ik heb ook bijna voortdurend last van gevoelige borsten en ben ook heel vaak misselijk. Die misselijkheid begin ik ook steeds vervelender te vinden. Zoveel willen huilen was een tijdje geleden erger dan nu, nu heb ik het niet de hele tijd door zo erg.

Ik heb mijn hele leven eigenlijk nooit veel last van zweten gehad, en had tot afgelopen zomer eigenlijk ook alleen maar 'warmte-aanvallen'. Ik twijfelde daardoor ook steeds of het wel opvliegers waren, maar achteraf gezien weet ik het wel zeker.
Sinds het laatste half jaar is het zweten toch ineens veel erger geworden. Bijna dagelijks zweet ik bij de minste inspanning erg onder mijn oksels, en soms ook op mijn rug en hoofd. En 's nachts word ik nu vaak wakker van de warmte en dan is vooral mijn nek en de bovenkant van mijn rug echt nat van het zweet.

Ik vind het ook zo gek dat ik de ene keer denk, dat het eigenlijk wel meevalt, en dan de volgende dag weer in zak en as zit.

Sterkte in ieder geval, Cece

Angie05
Berichten van Angie05
Onderwerpen van Angie05
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Angie05 » za 17 feb 2007 13:49

Cece,
Bedankt voor je reactie. Jijook Connie. Ja je weet niet wat je overkomt en wat er nu wel of niet bij de overgang hoort he. De huisarts doet hier heel laconiek over.
Als ik dit zo lees, ben ik volgens mij ook al langer bezig met het voorproces van de overgang. Zweet ook snel onder mijn oksels . Dacht dat het van drukte en kwam maar heb nu ook het idee dat het de hormonen zijn.
Ook worden mijn borsten groter en rommelt het in mijn buik. Vind het wel mooi dat ze wat voller worden, maar kan dit ook door de overgang?Lijkt wel dat ik zwanger ben. voelt bijna net zo als toen mijn kindje bewoog in de buik. Heel vreemd allemaal :?
verder begint mijn huid onrustiger te worden en krijg ik weer last van puistjes. Vorig jaar is er rosacae geconstateerd bij mij. Dit wordt nu ook erger.
Zou dit ook kunnen ontstaan door de overgangsverschijnselen. Krijg zo het idee dat ik al eenjaar bezig ben met hormonen die in de war zijn.
Zal het eens vragen aan de homeopathisch arts waar ik volgende week naar toe ga. De dermataloog wilde me zware medicijnen laten slikken. Ruacutane heet het. Moest zelfs voor de bijwerkingen tekenen. Dat heb ik dus geweigerd. Dan maar bedekken met wat make up .
Merk wel dat ik anders in het leven ga staan. Begin meer te relativeren. Zeg ook eens nee als ik moe ben of geen zin heb om ergens naar toe te gaan. Je moet volgens mij nu wel goed op jezelf letten . Jij bent belangrijk en je moet het met jezelf doen. Lijk wel een filosoof zo ;)
Dus sterkte allemaal en een fijn weekend.

Groet
Angie-46

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht