Futloos, 24 uur kunnen slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Futloos, 24 uur kunnen slapen

Bericht door Bo42 » do 16 feb 2006 15:46

Halo hier ben ik weer,

Eerst kon ik niet slapen en was zowat 18 uur per dag wakker .
Nu beleef ik het omgekeerde, kan letterlijk overal in slaap vallen.
Ook als ik ergens op visite zit, zeer gênant.

Is dit ook een leuk gebbetje van de overgang of heb ik nu echt iets onder de leden?
Ik moet zo vechten om wakker te blijven, dit is nu al een week of 3.

Heb ook totaal geen zin om maar iets te ondernemen.
Nu gaat dat moeilijk daar ik ook nog werk huizen heb maar het kost me zoveel energie.
Wie herken dit.

Tevens nog een vraag, ik heb al weken achter een het gevoel dat ik ongesteld moet worden.
Nu word ik ook nog wel ongesteld maar niet meer met een normale regelmaat.
De ene keer om de twee weken en dan weer om de vier a vijf weken.
En de ene kort en de andere keer lang.

Zijn dat nu mijn eierstokken die ik continu voel of is dit wat anders.

Zo dat zijn een hoop vragen, misschien wel teveel ! maar ik weet niet tot wie ik me anders kan wenden.

Vriendelijke groetjes van Bo

Kee
Berichten van Kee
Onderwerpen van Kee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 69

Re: Futloos, 24 uur kunnen slapen

Bericht door Kee » do 16 feb 2006 16:26

Daag Bo,

Hormonen allemaal hormonen.
De ene keer houden ze je uit de slaap en de andere keer helpen ze je in slaap.
En ook dat geen zin hebben ergens aan dat herken ik. Op visite gaan bijvoorbeeld of het huishouden doen. Als ik geen zin heb dan doe ik het niet.
Ik sta wel eens met de autosleutels in de hand om ergens naar toe te gaan.
Vervolgens sta ik bij de deur en denk "heb ik hier zin aan"? Nee! Nou dan ga ik niet en vervolgens blijf ik twee drie dagen achter elkaar thuis. Maar dat heb ik moeten leren om dat tegen mijzelf te zeggen. Want voor een tijdje terug dacht ik dat het allemaal nog moest. Maar dat futloze dat gaat weer over. En er komt weer nieuwe energie voor in de plaats. Vooruitziend op het voorjaar en zomer. De zon we hebben gebrek aan de zon. Sterkte Bo het komt allemaal goed,

Met vriendelijke groet Kee

Bo42
Berichten van Bo42
Onderwerpen van Bo42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Bo42 » vr 17 feb 2006 21:53

Dank je wel Kee ,

Soms heb je ook gewoon een hart onder de riem nodig en iemand die met je mee leeft.
Maar ik voelde me zo ontzettend nutteloos.

Vriendinnen van me zijn jonger dan ik en ik ben vroeg in de overgang.
Dus al met al niet veel begrip aan die kant.
En je wil niet als zeur worden gezien.
En dan komt er een '' vreemde'' die je net dat steuntje geeft wat je nodig heb.

groetjes van Bo

Marijke44
Berichten van Marijke44
Onderwerpen van Marijke44
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Marijke44 » vr 24 mar 2006 08:33

Hallo dames

Dat klinkt me bekend in de oren.. Ik val sinds een half jaar echt overal in slaap. Niet normaal.. Zit nog een paar avonden op cursus en kan werkelijk mijn ogen niet openhouden. Hoe ik ook vecht en wat ik ook probeer, telkens vallen ze dicht. Ook voor de tv of zo. Ik dacht nog dat ik een of andere slaapziekte had!

Ik ben verder ook moe en futloos, terwijl ik in mijn hoofd nog van alles wil doen, maar heb gewoon de puf niet. Echt lastig hoor! Nu ben ik net voor het eerst niet ongesteld geweest in de stopweek van de pil. Dus ik vermoed nu dat het te maken heeft met de overgang.

Over een weekje of zo maar ff testje doen, maar zwanger lijkt me niet mogelijk, ben de pil altijd trouw gebleven (niet vergeten of zo). Maar goed, je weet het niet..

Ik ben 44 jaar. Verder zit ik al een jaar te vechten met mijn gewicht. Plotseling lijk ik zoveel dikker te worden, bah.. Ik pas nog wel zo op met wat ik eet en doe eigenlijk niks meer dan eerst, maar kom toch aan. Voel me ook erg opgeblazen en vocht vasthoudend... Zal er dan misschien ook bij horen? Nou lekker...

Marijke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht