Dromen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Mick
Berichten van Mick
Onderwerpen van Mick
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Dromen

Bericht door Mick » wo 20 apr 2005 16:59

Hallo meisjes,

Ik ben Aleida en 53 jaar. Ik woon samen en we hebben 4 volwassen uitwonende kinderen. Sinds eind 1998 heb ik allerlei klachten, die ik toen nog niet wist te plaatsen. Sinds september 2002 werden de klachten heviger en viel het kwartje na een gesprek bij een homeopaat. Ik ben in de pre periode van de overgang.
Nu is het 2005 en ik ervaar dat deze tijd een vreselijke zware tijd is met veel verlies van energie, hoofdpijn enz. Kortom veel klachten.

De vraag die ik nu heb is:
Wie heeft er in deze periode ook dromen met angstige ondertoon? Bij mij is dat wel het geval. Dan word ik midden in de nacht, helemaal van streek en met een hoofd wat raast en rommelt, wakker.

groetjes Aleida.

PetraS
Berichten van PetraS
Onderwerpen van PetraS
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Re: Dromen

Bericht door PetraS » vr 22 apr 2005 18:40

Hi Aleida,

Helaas... ja hoor Meis, ik herken het. Ben altijd al een enorme droomster geweest maar het is 'erger' geworden. Gillend wakker worden omdat ik droom over hoogtevrees. Had pas zelfs een droom, ja echt, dat ik lag te slapen en ondertussen was ik toch opgestaan en had dingen gedaan om naar mijn werk te gaan. Ineens werd ik wakker (van de wekker) en realiseerde me dat ik zoiets als van een dubbele droom gehad had. Was daar ook knap van streek van. Klinkt ook wel een beetje gek. Moeilijk uit te leggen he?

Heb wel gemerkt dat mijn nachtmerries erger worden als ik veel aan mijn hoofd heb, dat zal dus best wel een rol spelen. Maar mijn dromen zijn beslist 'heftiger' en angstiger geworden met een werking die de hele dag duurt.

Sterkte er maar mee!
Petra

Joke50
Berichten van Joke50
Onderwerpen van Joke50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Dromen

Bericht door Joke50 » do 28 apr 2005 12:05

Hallo dames

pfff afgelopen nacht nog, het zijn ook echt nachtmerries bij mij. Ik droomde vannacht bv dat ik mijn zoon helemaal verkeerd opgevoed zou hebben, dat hij daar van alles aan over zou houden.
(is mij allemaal overkomen in mn jeugd) maar de angst en het schuldgevoel in mn droom was zo erg ................... brr blij dat ik wakker werd.

Groetjes Joke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht