In de nacht zo beroerd

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Roos1976
Berichten van Roos1976
Onderwerpen van Roos1976
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

In de nacht zo beroerd

Bericht door Roos1976 » zo 25 aug 2019 09:23

Hoi allemaal,

ik ben 43 jaar en al een tijdje aan het goochelen met mijn menstruatie. Soms regelmatig, soms sla ik een paar weken over.
Waar ik vooral mee worstel zijn de slechte nachten. Ik word echt hondsberoerd, alles voelt zwaar, hoofdpijn, misselijk. Ik heb pijn in mijn rechterflank, tintelende handen en rusteloze benen. Ook mijn hart doet s nachts raar: het voelt zwaar, bonkend en ik kan moeilijk op mijn linkerzijde liggen. Ook voelt het alsof ik griep heb met warme wangen, pijn in nek en schouders.
Ik denk soms echt als ik de ochtend maar haal...
Ik word er moedeloos van. En denk elke keer ik moet 112 bellen.

En er zijn momenten dat ik me goed voel, dan ben ik scherp, gevat, verzet bergen werk, ben leuk en lief.
Herkenbaar?

Groetjes Roos

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Re: In de nacht zo beroerd

Bericht door Claire » zo 25 aug 2019 10:33

Hallo Roos,

Heel herkenbaar helaas. Wat rot dat je je zo voelt.

Niet op je linkerzij kunnen slapen omdat het hart dan in verdrukking komt of zo voelt het tenminste, je beroerd voelen, het gevoel dat je laatste uurtje heeft geslagen, paniek, trillende benen, warm aanvoelen. Ik herken het allemaal. Heb zelfs op de eerste hulp in het ziekenhuis gezeten, maar ze konden niets vinden.

Het waren eerst korte aanvallen, die later in mijn overgang langer bleven hangen. Toen mijn menstruaties langer wegbleven werd het minder. Helaas zit ik nu weer in een mindere periode. Ik raak niet meer in paniek ervan en dat maakt het draaglijker en minder heftig, maar ik vind het nog steeds ontzettend naar.

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana49 » zo 25 aug 2019 11:28

Hallo dames,

Ik herken het ook alleen t is zo apart, ik had het als ik op mijn rechter zij ging liggen. Beroerd worden, benauwd en een eng gevoel in t hoofd. Dit heeft maanden geduurd nu heb ik het minder.

Groetjes en jullie ook veel sterkte!
Diana49

Roos1976
Berichten van Roos1976
Onderwerpen van Roos1976
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Bericht door Roos1976 » ma 26 aug 2019 13:35

Dank voor jullie fijne reactie. De hormonenstorm is weer even gaan liggen en ik heb vannacht redelijk geslapen.
Maar jeetje wat een proces.
Ik wens iedereen sterkte toe met het dealen met deze fase.

Roos

Peer
Berichten van Peer
Onderwerpen van Peer
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Peer » zo 03 nov 2019 04:15

Hallo

Je berichtje gaf veel herkenning, op het moment (4 uur ’s nachts) voel ik me zoals jij het omschrijft, begin met lichte hoofdpijn en nu beroerd in bed, vreemd gevoel als ik probeer te slapen, wel moe maar ook weer klaarwakker en warme wangen en warme golven door mijn lichaam heen.
Heel naar gevoel allemaal, sta nog aan het begin. Heb een redelijk regelmatige menstruatie maar de duur en intensiteit verschilt erg.
Hebben jullie nog trucjes om de nacht door te komen?
Het was in ieder geval al fijn om te lezen

Groetjes, Peer

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht