Onbestending gevoel bij wakker worden

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Carlacalori
Berichten van Carlacalori
Onderwerpen van Carlacalori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Onbestending gevoel bij wakker worden

Bericht door Carlacalori » za 01 jun 2019 14:46

Hallo dames,

ik ben nieuw op deze site, ik ben 64 en heb al meer dan een jaar iedere morgen bij het wakker worden dat onbestendige angstige klote gevoel, ik neem dan een oxazepam, maar de dag doorkomen is dan best lastig. Ook slik ik al jaren antidepressiva.
Laatste jaar is het weer heel erg geworden, is er iemand die een advies heeft wat kan stellen tegen dat rot gevoel bij het wakker worden.

Groetjes Carla.

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Re: Onbestending gevoel bij wakker worden

Bericht door Mieke05 » za 01 jun 2019 16:38

Hoi Carla,

Wat vervelend voor je. Misschien is het een idee om het gevoel gewoon eens toe te laten, het niet weg te willen hebben. Bij mij helpt dat, ik voel het maar ga er niet in mee. Dan ebt het langzaam weg. Als ik me ertegen verzet en het weg wil hebben wordt het alleen maar erger.
Succes,

Groetjes Mieke

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Re: Onbestending gevoel bij wakker worden

Bericht door Palma » do 06 jun 2019 19:14

Hallo Mieke

Dat onbestendige gevoel s morgens heb ik al 9 jaar. Kan er nog steeds niet mee omgaan. Gelukkig trekt het in de loop van de ochtend weg. Ben postmeno sinds mijn 54e. Aangezien ik nu 71 ben denk ik dat het nooit overgaat. Vind het heel vervelend want het went niet, andere klachten zoals spierpijnen en slijmbeursontstekingen wijt ik aan het ouder worden, hoor het vaak om me heen.
Ook het slechte slapen is niet fijn, erg dromen en wakker worden van kramp in de voeten.
Zijn er meer oudere op deze site die ook nog klachten hebben of ben ik de enige ?

Palma

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht