Dromen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Dromen

Bericht door Wendy » do 19 sep 2002 10:42

Hallo dames,

Wat ik merk in de overgangsperiode is dat ik heel veel droom.
Echte intense dromen zodat als ik wakker wordt gewoon na moet denken.... Is dit nu echt gebeurt of....... .

Wendy

Eva
Berichten van Eva
Onderwerpen van Eva
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Dromen

Bericht door Eva » do 19 sep 2002 10:43

Hallo dames,

Dromen, nou daar kan ik ook wat van.
Van alles, soms een verhaal en soms totaal onsamenhangend. Veel dromen over water (rivieren, zee, waterplassen). Ook over instortende en ingestorte gebouwen.
Sommige dromen roepen associaties met gebeurtenissen in het verleden op.

Er begint tegenwoordig haast geen nieuwe dag zonder dat ik me door elkaar geschud voel door al die indrukken 's nachts. En ze blijven overdag vlak onder het bewustzijn.
Als ik lees dat in deze periode veel onverwerkte zaken uit het verleden boven komen hoop ik dat de dromen een soort van opruiming zijn. Wie weet.. kunnen we straks lekker schoon aan een nieuw leven beginnen.

Succes allemaal. We kunnen wel wat steun gebruiken.
Ik merk dat het allemaal maar moeilijk uit te leggen valt aan de directe omgeving. Krijgen jullie er begrip voor en steun bij, of voelen jullie je net als ik onbegrepen en soms alleen op een eilandje?

Eva

Clazina
Berichten van Clazina
Onderwerpen van Clazina
Menopauzejaar:
Leeftijd: 67

Bericht door Clazina » do 19 sep 2002 10:44

Hallo dames,

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, die zoveel droomt de laatste tijd. Het is echt niet normaal.
Ik dacht dat ik misschien bezig was om overspannen te worden, dat heb ik een jaar of vier geleden gehad en toen droomde ik ook zo ontzettend veel en allemaal nare dingen.
Nu heb ik weer zo'n periode, ik droom werkelijk de gekste dingen, wordt ook vaak wakker en als ik dan weer in slaap val, droom ik weer, over mijn ouders, mijn werk, nooit over de kinderen of zo.
Ik vind het vreemd, maar nu wel herkenbaar, het zal er wel bij horen, ik ben ook hevig in de overgang.

Clazina

Shanna
Berichten van Shanna
Onderwerpen van Shanna
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Shanna » do 19 sep 2002 10:45

Hallo vrouwen

Ik herken dit helemaal. Ik werd vanmorgen wakker en had heel naar gedroomd. Ik ben dan ook daarna nog uren helemaal depri van die droom. Net alsof het allemaal echt is. Ik heb dan ook last van angstgevoelens en een heel onwerkelijk gevoel.
Ben dan ook erg nerveus en licht in mijn hoofd.
Ik heb dan denk ik ook zo krampachtig geslapen dat mijn nekspieren vreselijk pijn doen.

gr. Shanna

Nancy
Berichten van Nancy
Onderwerpen van Nancy
Menopauzejaar:

Bericht door Nancy » do 19 sep 2002 10:45

Hallo allemaal.

Twee dagen geleden heb ik ook zo akelig gedroomd. Ik zou het bij wijze van spreken kunnen tekenen. Ik lag met onze groep yoga te doen (buiten) dat is al raar, want we doen dat altijd in een zaaltje en ik zie rechts van me een zwart-witte helikopter naar beneden storten. Ik rook de kerosine.

Ik ben ook de hele dag van slag geweest, angstig en onrustig. Ik ben tegelijk mijn bed uitgegaan.
Wat die overgang toch allemaal met ons doet...

groetjes, Nancy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht