Dromen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Bepje
Berichten van Bepje
Onderwerpen van Bepje
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Dromen

Bericht door Bepje » wo 20 jun 2018 12:58

Hoi dames,

Al sinds een paar jaar droom ik ontzettend vaak. En dan ook vaak heel levensecht.
Meestal kan ik wel een verband vinden en een link leggen met datgene wat mij dan bezighoudt.
Veelal het verwerken van allerlei prikkels door gewoon verschillende dagelijkse gebeurtenissen.
Maar ik vond er ook aanwijzingen in van waar ik naar toe groeide. Klinkt zweverig maar ik weet het even niet anders te zeggen.

Maar waar ik ook vaak over droomde, was dat ik aan het bevallen was.
Je zou zeggen het verwerken van het onvruchtbaar geworden zijn.
Maar ik ben er natuurlijk niet rouwig om dat ik niet meer vruchtbaar ben. Je zal maar een kind krijgen op je 53e en met alles de deur uit.........

Wel is het moeder zijn voor mij altijd heel belangrijk geweest.
Vond het leuk om de kinderen groot te brengen, lekker dicht bij het opgroeiende leven te staan en met ze mee te lopen.
Maar moet er nu niet meer aan denken dat allemaal nog te moeten

Zijn er meer vrouwen die in hun overgang meer dromen of anders dromen dan vroeger?

Bepje

Bepje
Berichten van Bepje
Onderwerpen van Bepje
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Re: Dromen

Bericht door Bepje » wo 27 jun 2018 01:33

Sorry, teveel gevraagd vermoed ik
Ik had een beetje wederkerigheid wel fijn gevonden

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 48

Re: Dromen

Bericht door Iris69 » ma 09 jul 2018 20:08

Hallo

Ik droom ook meer of eerder gezegd, ik onthou ze meer. Ik slaap zo slecht dat ik niet goed meer in een diepe slaap kom en dus vaker hazenslaapjes doe waarbij ik dan blijkbaar ook vaker in mijn REM slaap kom. Op zich dus niet zo vreemd dat je meer droomt. Levensecht heb ik altijd al wel gehad. Dus dat herken ik niet maar als je minder goed slaapt of gewoon door de afname van hormonen, droom je meer. Er staat bij informatie hier over slapen meer over!

Groetjes,
Iris

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht