Niet in slaap komen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Niet in slaap komen

Bericht door Evelien »

Hallo allemaal,

Een van mijn problemen is het slapen ’s avonds lig vaak een paar uur te draaien voor ik slaap, ik word vaak wakker maar kom dan wel weer in slaap.
I.o met de huisarts een tablet gekregen om beter in slaap te kunnen komen (melatonine), maar ik gebruik het nu 4 nachten maar het is alleen maar slechter geworden en droom dan ook nog eens vreselijk is dit voor jullie herkenbaar? Moet ik nog even doorzetten of kan ik beter stoppen. Mijn gevoel zegt weg met dat spul

Evelien

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Niet in slaap komen

Bericht door Madu »

Hoi Evelien,

Er was laatst een onderzoek naar melatonine, op tv. Daar kwam uit dat het niet goed is. Dat dromen deed ik er ook van. Vind het waardeloos spul zelf.

Ik dacht dat het via Radar op tv was maar weet het niet meer zeker. Melatonine kan je meten en als je daar een tekort aan hebt is het wel logisch om te slikken begreep ik maar als de oorzaak daar niet zit dan helpt het niet.

Belangrijk is om eerst te kijken wat je met eten en bewegen kunt doen. Koffie stoppen enz. Tips genoeg hier.

Sterkte met het slaapprobleem iig want dat is heel vervelend.

groet,
Madu

Riky
Berichten van Riky
Onderwerpen van Riky
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Niet in slaap komen

Bericht door Riky »

Beste Evelien,

Moeilijk inslapen is natuurlijk lang niet altijd een melatonine-probleem.
Melatonine kan helpen als je een tekort hebt.
De uitzending die Madu aanhaalt, maakte ook duidelijk dat het aanvullen van melatonine juist vaak leidt tot een teveel in het bloed.
Daardoor gaat het tegen je werken en wordt (in)slapen juist moeilijker.

Riky

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht