Slapeloosheid. Met regelmaat moe.

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Slapeloosheid. Met regelmaat moe.

Bericht door Pee » zo 24 mei 2015 19:54

Hallo dames,

Van de week was ik mega moe. Ik red me meestal wel, maar zo moe dat ik ervan moest janken.
Moe, ziek van moeheid, overal pijn en slapen ho maar!
Zo moe en niet slapen, dat kan ik niet aan.
Ik bedenk dat ik dat precies 4 weken geleden ook had. Toen waren alle kids van mijn vriend een weekend hier, dat zijn 5 extra personen. Heel gezellig, maar ook vermoeiend. Ik dacht dat de vermoeidheid toen, daar vandaan kwam, maar nu lijkt er een regelmaat in te zitten.

Ik zit nog steeds in de pre periode, om de 3 maanden ongesteld, een beetje soms heel veel.
Nu gaat het weer wat beter, het weekend gewerkt, gisteren ziek van moeheid, vandaag een halve dag gewerkt en verder heerlijk van het mooie weer genoten.

Groetjes Petry

Goofy
Berichten van Goofy
Onderwerpen van Goofy
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Re: Slapeloosheid. Met regelmaat moe.

Bericht door Goofy » ma 25 mei 2015 10:46

Hai Petry,

Herken het volkomen. Ook onregelmatig ongesteld ene keer meer andere keer minder.
De vermoeidheid is zo intens dat ik ook dagen niets kan doen. Ik word wanhopig van vermoeidheid. Heb dan ook nog eens duizelingen erbij. Heel vervelend.
Ik weet dat de vermoeidheid echt bij de hormoon wisselingen horen.
Sterkte je staat niet alleen.

Groet Martje

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » ma 04 apr 2016 11:35

Beste dames,

Wat heeft het een impact wanneer je niet goed kan slapen.
Al maanden heb ik het gevoel niet tot een goede nachtrust te komen. Op dit moment is het helemaal hopeloos. Als ik in bed lig heb ik de eerste uren last van jeuk aan mijn rechter heup, het lijkt wel of er allemaal mieren kruipen. Dit triggert mijn benen om rusteloos te worden. Magnesium wil bijna niet helpen!
Ik slaap in na verloop van tijd om na 2 uur weer wakker te worden en dan begint de ellende echt. IK kom niet meer in slaap, pas tegen de morgen wanneer de wekker afloopt slaap ik weer in. Voor mijn gevoel iig.
Wonder boven wonder was ik best fit overdag en erg actief. Gisteren nog zo ongeveer de hele woonkamer omgezet, tevreden met het resultaat!
Vandaag is het hopeloos, vannacht er om liggen janken en kan dat de hele dag wel.
Ik slaap niet en dan raak ik na verloop van tijd in paniek! Ik ben zelf bang om naar bed te gaan, want dan begint de ellende weer.
Heb zo een last van mijn hele lijf, nu ook nog aambeien, daar slaap ik ook nog slechter door, het doet pijn bah!
Voor morgen heb ik een afspraak bij de huisarts, hopelijk kan ze me helpen om beter te slapen!

Groet van een rusteloze Petry

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 48

Bericht door Iris69 » ma 04 apr 2016 15:39

Beste Petry,

Of de huisarts je kan helpen om beter te slapen betwijfel ik. Je zal misschien wat slaaptabletten krijgen. Die kreeg ik namelijk ook. Echter sliep ik daar niet heel veel beter op met als extra gevolg dat ik de dag erna erg suf en dus was en nog wat bijwerkingen ervan kreeg. Ook als je die te vaak en te lang inneemt kan je er verslaafd aan raken en heb je steeds meer nodig om toch nog wat te kunnen slapen.

Ik zelf slaap ook al maanden slecht. Dan weer hooguit 3 a 3 uur gebroken per nacht en als ik een betere nacht heb, is dat hooguit zo'n 6 uurtjes. Vaak ook nog onderbroken.
Ik begrijp helemaal dat je je na een tijdje geradbraakt voelt en tegen de nacht opziet. Ik heb dat in zekere mate ook nog steeds.
Ik hoop voor je dat je wat krijgt voor je aambeien want dat doet ook altijd zo'n zeer en zal je nachtrust geen goed doen.

Wat bij mij in ieder geval een beetje helpt is op YouTube van die ontspanningsfilmpjes beluisteren. Ik heb er een aantal gevonden van mensen met een prettige stem en die brengen mij in ieder geval wat meer rust en als ik mazzel heb duurt het niet al te lang voordat ik in slaap val. (Al is het maar voor een uurtje of 2 a 3) Meestal als ik tussendoor weer wakker wordt en het slapen lukt weer niet, zet ik weer een ander filmpje op. Ik leg mijn telefoon dan omgekeerd op mijn matras anders houd het licht mij extra wakker en met oordopjes in blijf ik in ieder geval wat rustiger.

Sterkte!
Iris

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door Madu » di 05 apr 2016 11:10

Hallo Petry,

Dit is inderdaad zo ellendig en heeft zoveel impact. Ik slaap nu een week weer goed. Maar ik heb periodes dat ik heel slecht slaap. Jaren zelfs gehad dat ik soms helemaal niet sliep of een paar uur per nacht. Dat heeft me flink ziek gemaakt.

Ik los het deels op met slaappillen. Soms ontkom ik daar niet aan. Maar altijd voorzichtig. In zo'n slecht slaap periode probeer ik eerst om het om de 3 nachten te gebruiken. Ik neem dan ook zo min mogelijk. Begin bv met een kwart als dat niet helpt en ik word snachts toch nog wakker neem ik nog een kwart. Lukt dit niet goed dan neem ik na 3 nachten een half.

Ik speel er dus wat mee maar wil niet alle dagen slikken. Doordat ik dit al jaren zo doe weet ik dat ik dit kan. Dat maakt mij rustiger in mijn hoofd en dus minder angstig als ik weer in zo'n periode zit. Soms neem ik dus een paar dagen achter elkaar een halfje maar nooit meer dan 3 nachten. Mij bevalt het zo prima. Ik ben blij dat ik iets achter de hand heb.

Hoe was het bij de dokter?

Sterkte iig,

Madu

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:

Bericht door Pee » di 05 apr 2016 13:11

Hallo dames,

Vanmiddag bij de huisarts geweest.
Voor het slaapprobleem heb ik een slaappil gekregen. Als ik de bijsluiter lees dan word ik al bang hahaha.
Tjonge moet dat allemaal? Wie weet is het al genoeg als ze in mijn nachtkastje liggen :lol:
Als ik ze in ga nemen, dan begin ik met een kwart pil, ik wil niet de dag er na als een zombie rondlopen. Ik moet toch ook naar mijn werk.
Vannacht heb ik redelijk geslapen, waarschijnlijk gaf de weet van de afspraak me al genoeg rust!

Groet Petry

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht