Heel vroeg wakker

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Jantine78
Berichten van Jantine78
Onderwerpen van Jantine78
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 40

Heel vroeg wakker

Bericht door Jantine78 » za 19 sep 2015 14:39

Hallo dames,

Sinds ik in de overgang zit, word ik bijna iedere ochtend tussen 05.00 uur en 05.30 uur wakker. M'n lichaam is dan heel onrustig, liggen draaien, hartkloppingen, onrustige ledematen.
Ik heb al verschillende voedingssupplementen voorgeschreven gekregen door de overgangsconsulente.
Toch heb nog steeds last van wisselende stemmingen. De ene dag vind ik de dag maar een sleur waar geen einde aan komt, en de andere dag heb ik wel weer zin in de dagelijkse dingen. Kan dat ook met de overgang te maken hebben?

Jantine

Joendroe
Berichten van Joendroe
Onderwerpen van Joendroe
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Re: Heel vroeg wakker

Bericht door Joendroe » ma 02 nov 2015 17:01

Hallo,
Sinds ik in de overgang ben, is het raar dat ik eens een fijne nachtrust heb.
Ik wordt meestal wakker tussen 2 en 3 u.
Soms heb ik zulke spanningen in mn spieren dat ik me niet kan goed leggen in mijn bed om de slaap te vatten. Soms dommel ik in en krijg ik plots een elektrische golf in mijn hersenen en dan ben ik wakker. Maar er zijn nachten dat ik ontwaak van hartkloppingen of een nare droom of van het hevige zweten (net of ik koorts heb). Dit zijn ook allemaal gevolgen van de overgang en door het slaapgebrek komen daar dan nog een hele rits nare medische klachten bovenop :oops:
Wat een vrouw allemaal niet moet meemaken!?
Enfin, hou er de moed in en probeer rustig te blijven en niet in paniek te raken. Dat helpt!
Ik sta elke keer op en ga plassen en drink een slokje water en kruip dan terug mijn bed in. Na wat woelen val ik gewoon weer terug in slaap!
Ik voel me na de middag steeds zeer moe, maar dat gaat ook gewoon over na een kopje koffie!
Veel sterke allemaal,
Joendroe

Sassepas
Berichten van Sassepas
Onderwerpen van Sassepas
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 45

Re: Heel vroeg wakker

Bericht door Sassepas » di 03 nov 2015 18:49

Hallo,

Mij nachtrust is ook ver te zoeken sinds ik in de overgang zit. Heel vroeg en heel veel wakker.
Ik probeer idd ook even uit bed te gaan wat te drinken en weer terug te kruipen meestal helpt t wel.
Ik drink 's avonds geen cafeine meer wel een kruidenthee, ik merk dat alcohol ook slecht is voor mijn nachtrust.
Ik heb wat slaaptabletten, zo eens 1x per week neem ik er een om bij te trekken.
Een lekkere wandeling 's avonds zorgt bij mij ook echt voor een betere nachtrust.

Gr Saskia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht