Om gek van te worden

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Harma66
Berichten van Harma66
Onderwerpen van Harma66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Om gek van te worden

Bericht door Harma66 » do 23 jul 2015 16:08

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik ben Harma ben 48 jaar. Heb het vermoeden dat ik wel al een jaar bezig ben met de overgang. Ik ben sinds 3 maanden gestopt met de pil ben nog niet weer ongesteld geweest. Ongeveer iets meer als een jaar geleden begon ik pijnen, hoge hartslag te krijgen. Wist niet wat het was en belandde in het ziekenhuis. Hartslag was bij de 120 slagen per minuut. Er was niets aan de hand en ging met medicijnen weer weg.
Sindsdien is het alleen maar bergafwaarts gegaan met me. Ik heb zoveel klachten dat ik helemaal onzeker ervan word.
Ik voel me de hele dag zenuwachtig, bandgevoel om mijn borst heen, pijnlijke rug meestal tussen de schouderbladen, als ik uit een stoel kom dan moet ik eerst op gang komen zo stijf ben ik in mijn benen. Slaap heel weinig kom niet in slaap. Af en toe een vlaag van warmte. Ben met alle klachten al diverse malen bij de huisarts geweest en ook gevraagd of het de overgang kan zijn, krijg direct te horen nee hoor je bent nog geen 50.
Ik weet het niet meer, heb mijn baan opgezegd ik hield het niet meer vol. Hoop dat het snel overgaat.

Harma

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Om gek van te worden

Bericht door Pharms » do 23 jul 2015 16:21

Beste Harma,

Al jouw klachten wijzen inderdaad op de overgang. Veel lezen hier op het forum zou ik zeggen, je zult heel veel herkennen bij andere vrouwen die worstelen met hun vaak door de omgeving onbegrepen klachten. En wat je arts zegt, slaat helemaal nergens op. De overgang begint al veel eerder dan op je 50e!

En ook ik ben mijn baan kwijtgeraakt omdat ik niet meer kon. De bedrijfsarts en mijn direct leidinggevende hebben me opgejaagd en gepusht, zo voel ik het. Ik had een heel zware en drukke baan en heb het aanbod maar aangenomen om op een nette manier weg te gaan. Ik werd zo onder druk gezet en wist dat ik het niet meer zou redden. En nu solliciteren en hopen en bidden dat als ik iets vind, ik het aankan. Zucht.

Heel veel sterkte gewenst Harma!

Pharms

1954
Berichten van 1954
Onderwerpen van 1954
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door 1954 » za 25 jul 2015 14:49

Hallo

Ben 61 jaar en in 1997 toen ik 43 jaar was is mijn baarmoeder verwijderd maar heb nog wel mijn eierstokken, zou dus niet weten wanneer ik in de overgang zou komen door het uitblijven van de menstruatie, nu heb ik sinds vorig jaar heel veel vage klachten zoals heel erg zweten, last van de gewrichten, haar uitval, ben nu bij de huisarts geweest en bloed laten prikken om te kijken of ik nu pas in de overgang kom.
Ik heb nooit ergens last van gehad na dat ik vijftig was geworden, kan dit en hebben meerdere vrouwen hier last van, lees eigenlijk alleen maar veel over beneden de vijftig.

1954

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 61

Bericht door Greta51 » za 25 jul 2015 20:14

Hoi Harma,

Je zit echt wel in de overgang hoor, lees hier maar veel en je zult al je klachten tegenkomen!!
Alles wat jij noemt bijvoorbeeld, heb ik ook.

Sterkte!
Greta.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht