Verkrampt wakker worden

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Grumpy61
Berichten van Grumpy61
Onderwerpen van Grumpy61
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Verkrampt wakker worden

Bericht door Grumpy61 » vr 10 jul 2015 11:37

Hallo dames

Sinds 2 maanden word ik 's morgens helemaal verkrampt wakker. Voorheen heb ik wel gehad dat ik in tijden van stress met verkrampte kaken wakker werd omdat ik had liggen knarsen, maar nu is dat het geval in mijn hele lichaam. Mijn knieën doen 's morgens pijn omdat ik ze zo hard tegen elkaar aan heb gedrukt. Herkent iemand dit?
Verder word ik elke dag wakker met neerslachtige gevoelens en vraag ik me af hoe ik de dag door moet komen.

Februari vorig jaar werd ik werkloos, dit was eigenlijk een opluchting omdat het daar al heel lang niet leuk meer was, maar ik bleef zitten omdat het tegenwoordig niet zo gemakkelijk is om iets anders te vinden en ik moeite had om uit mijn comfortzone te stappen. Ik ben na mijn ontslag vol enthousiasme begonnen aan een nieuwe studie, ben 3 per week gaan sporten en stond elke dag optimistisch op. Dit is helemaal weg, het sporten doe ik met moeite 2x per week, gewone dingen zoals eten koken of naar een afspraak gaan, lijken onoverkomelijke bergen. Ik heb vaak het gevoel dat ik loop te zweven en vooral in drukke winkels is dit erger

Ik kreeg tot een jaar geleden 7 maanden lang hormoninjecties (Zoladex) omdat ik zo overvloedig vloeide dat ik zelfs de Mirenaspiraal 2 maanden na plaatsing al was verloren en zware bloedarmoede had. Deze injecties zouden mijn overgang versnellen en dat is denk ik ook gebeurd. Nu heb ik 7 maanden niet gemenstrueerd, waar ik echt heel blij mee ben, maar ik voel me sindsdien heel erg slecht. Nutteloos, doelloos en ik weet het ff allemaal niet meer. Ondanks mooie resultaten ben ik (tijdelijk?) gestopt met mijn studie, omdat ik paniekgevoelens kreeg bij het idee dat ik van alles MOET en ik voelde me opgejaagd. Aan de andere kant vind ik het ook slap van mezelf en heb er geen vrede mee. De ene dag ben ik lief voor mezelf en sta mezelf toe om er dan alleen maar te zijn en het hoognodige te doen, de andere dag baal ik hier zo van dat ik de hele dag keihard bezig ben met achterstallige dingen in huis of anderen helpen bij opruimen enz. Dan heb ik in ieder geval aan het eind van de dag nog het gevoel dat ik nuttig ben geweest. Voor de spiegel gaan staan en zeggen "ik mag er zijn zoals ik ben" helpt ook geen fluit.

De middelen van de homeopaat lijken ook niet aan te slaan en ik ben echt zoekende.

Heel soms heb ik een dag dat het wat beter gaat en dan vraag ik me af wat mij bezielt, op de andere dagen kan ik me niet voorstellen dat het ooit over gaat...

Grumpy61

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd nu: 54

Re: Verkrampt wakker worden

Bericht door Lee64 » ma 13 jul 2015 22:40

Hoi Grumpy

Alles wat jij beschrijft hoort bij de overgang en herkenning kan je vinden in de berichten van andere vrouwen die daar over geschreven hebben mocht er verder niemand reageren. Soms ontbreekt de puf daartoe.

vr gr Lee

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd nu: 61

Bericht door Greta51 » di 14 jul 2015 00:19

Hoi Grumpy,

Niet leuk nee als je geen antwoord krijgt. Sowieso lijkt het op deze site een stuk minder te gaan qua reakties of verbeeld ik me dat? Op die manier wakker worden herken ik wel hoor, alsof je niet ontspannen geslapen hebt maar vol met stress. Het zijn allemaal overgangsverschijnselen helaas. Langzaam maar zeker ga je vast beter voelen maar daar kan best een hele tijd voor nodig zijn. Luister goed naar jezelf, neem rust als je rust nodig hebt en probeer lief te zijn voor jezelf.

Groet,
Greta.

Grumpy61
Berichten van Grumpy61
Onderwerpen van Grumpy61
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Grumpy61 » di 14 jul 2015 09:06

Hoi Greta en Lee,

Bedankt voor jullie antwoord! Inderdaad Greta, het voelt alsof ik de hele nacht heel druk bezig ben geweest, geestelijk en fysiek. Ik ga magnesium proberen, tegen de verkramping, misschien dat dit wat verlichting brengt.

gr. Grumpy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht