Slaapaanvallen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Wilma56
Berichten van Wilma56
Onderwerpen van Wilma56
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Slaapaanvallen

Bericht door Wilma56 » di 23 jun 2015 14:32

Hallo Dames

Ik ben 55 jaar en al 10 jaar bezig met de overgang. Heb heel weinig opvliegers alleen s,morgens als ik uit bed stap. Dat duurt maar even. Heb wel vaak last van duizelingen maar raak er niet meer van in paniek. Heb heel in het begin wel erge aanvallen van duizeligheid gehad waar door ik zelfs moest overgeven en mij ziek most melden. Nu gaat het dit jaar erg goed (even afkloppen) het enige waar ik nu last van heb is slaap aanvallen. Zit ik gewoon even lekker s,middags wat tv te kijken of te lezen voor ik weer aan het werk moet val ik gewoon in slaap. Kan mijn ogen niet open houden. Schrik dan gelijk wakker en ga dan maar wat anders doen of naar buiten.

Heeft iemand daar ook last van.
Zal ook wel weer met de overgang te maken hebben.

Groet, Wilma

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Slaapaanvallen

Bericht door Iris69 » do 25 jun 2015 17:37

Hoi Wilma,

Heel herkenbaar voor mij! En dan bijna elke dag tegenwoordig!
Maar ook 's avonds rond een uur of 20.00 kan ik meestal mijn ogen niet meer open houden.
Heel lastig en ik voel me dan ook nog eens schuldig tegenover mijn man want die zit steeds met een slapende vrouw op de bank.
Heel gezellig..niet. :o

Iris

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 55

Bericht door Babsi » vr 26 jun 2015 19:46

Hallo dames

Het doet mij bij jullie denken aan wat ik in mijn zwangerschappen had.
Dat was toch ook echt hormonaal. Dus het lijkt me best kunnen dat het met de overgang te maken heeft.

Babsi

GerrieS
Berichten van GerrieS
Onderwerpen van GerrieS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door GerrieS » ma 11 apr 2016 00:35

Hallo dames

Ik ben altijd al een goede slaper geweest; een enkele nacht daar gelaten. Maar de laatste tijd is het gewoon belachelijk!
Ik slaap zodra ik mijn kussen ruik; je kunt een kanon afschieten - ik hoor niks. Slaap door en word met een uitgerust gevoel wakker... En nog ben ik in staat om overdag in slaap te vallen.
Herkennen jullie dat?

GerrieS

Plaats reactie