Doodmoe en niet kunnen slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd nu: 55

Doodmoe en niet kunnen slapen

Bericht door Marie1 » vr 27 mar 2015 00:21

Hallo dames

Ik ben de laatste tijd echt heel moe, maar ik ben zo onrustig dat ik gewoon niet kan slapen. Het heeft ook geen zin om naar bed te gaan, want dan lig ik daar maar gewoon klaarwakker te liggen, tot ik uiteindelijk toch weer opsta.. De onrust heeft me helemaal in de greep. Ik zit hele nachten tv te kijken, te lezen, dingen te doen en voel me klaarwakker, zeker 's avonds terwijl ik weet dat mijn lichaam moe is en eigenlijk moet slapen.

Het is ook niet da ik uitslaap smorgens, want ik word meestal rond zelfde tijdstip wakker (als ik dan toch uiteindelijk in slaap ben gevallen). Heel vervelend.. en ik sleep me door de dag, maar ben zelf overdag te onrustig om even te tukken.

Het is vreemd, want verlede jaar had ik net het omgekeerde en zou ik dag en nacht kunnen slapen.. dit patroon lijkt totaal gewijzigd.. ik snap er niets meer van, is dit ook de overgang?

Marie

Pharms
Berichten van Pharms
Onderwerpen van Pharms
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Re: Doodmoe en niet kunnen slapen

Bericht door Pharms » vr 27 mar 2015 21:15

Beste Marie1,

Is heel herkenbaar wat je schrijft. Na een tip van iemand heb ik deze week melatonine 2 mg aangeschaft wat gewoon bij de drogist te koop
Ik slaap eerder in (i.p.v. dat ik eerst 1,5 tot 2 uur wakker lig slaap ik nu binnen het half uur) en als ik tussendoor wakker word, wat wel vaak gebeurt, slaap ik ook gelukkig snel weer in. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Al zal het niet voor iedereen werken.
Heel veel sterkte gewenst!

Pharms

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd nu: 55

Re: Doodmoe en niet kunnen slapen

Bericht door Marie1 » za 28 mar 2015 08:46

Oh! dat moet ik me zeker aanschaffen!!!! dank je!

Marie1

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht