Wakker schrikken

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Wakker schrikken

Bericht door Krista » do 02 sep 2004 11:11

Hoi meiden.

Ik heb bijna alle stukjes over hartoverslagen gelezen het zijn er nog al wat, maar ik denk toch dat ik heel iets anders heb. Ik kan namelijk wakker schrikken en dan gaat mijn hart te keer vreselijk.

Ook de volgende morgen heb ik daar nog last van en ook mijn linkerarm is zwaar en gevoelig. Ik heb vorige week een ecg laten maken, maar ja dan slaat hij natuurlijk heel gewoon. Ik maak me hier best zorgen om, en wil eigenlijk niet aan de oxazepam (wat ik trouwens toch niet vind helpen)

Wie herkent dit.

groet
Christa

Saranna
Berichten van Saranna
Onderwerpen van Saranna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Re: Wakker schrikken

Bericht door Saranna » do 02 sep 2004 12:38

Hoi Christa,

Ja hartoverslagen zijn echt een huppeltje in je hartslag. Als je wakker schrikt dan gaat je hart natuurlijk ook sneller, want je bent geschrokken.
Vergeet niet dat stress een hoop klachten kan geven en een riedel in het hart lees ik hier toch ook regelmatig.
Als onze hormonenspiegel van hoog naar laag gaat dan is het logisch dat heel je lijf daar aan mee doet.
Ik weet dat iedereen roept dat je moet ontspannen en dat ia nu juist het moeilijkste van alles.
Misschien moet je het proberen om het positief om te draaien en iedere keer als het riedelt te denken he mijn hart doet het goed!!!
Dat heeft mijn huisarts ooit gezegd toen ik weer eens in de stress langskwam met hartoverslagen.

veel sterkte meid, misschien zijn er nog anderen die er iets zinnigs over kunnen zeggen,

Saranna

Annette_R
Berichten van Annette_R
Onderwerpen van Annette_R
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Annette_R » do 02 sep 2004 13:46

Christa,

Je moet jezelf niet te druk maken hoor, ik heb dit namelijk ook wel eens, ook als ik wakker wordt in de nacht.

Ik wordt daar zelfs wakker van,het is een heel akelig gevoel.
Heb je je polsen al eens nat gemaakt op dat moment? Met koud water.
Helpt bij mij wel wat , ook je nek van achter.

Hoe was de uitslag van de ecg?

War bedoel je precies met riedel, kun je dat beter beschrijven? Overslaan??
Moeilijk he.....

Sucses Annette_R

Carretje
Berichten van Carretje
Onderwerpen van Carretje
Menopauzejaar:

Bericht door Carretje » wo 15 aug 2007 16:05

Hallo allemaal,

Wat ik heb... net voordat ik slaap val (of net erna, ik weet het niet) word ik met een schok wakker. Het voelt alsof ik eerst wegviel (stop met ademen, tenminste zo voelt het) en dan ineens met een schok word ik wakker en moet ik heel diep ademhalen.

Caroline
Carretje

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » wo 15 aug 2007 17:01

Caroline,

wat jij beschrijft dat herken ik.
Dat heb ik ook weleens gehad. Net alsof plots heel even mijn adem stokt en dan automatisch heel diep inademt. Bedoel je dat?
Irritant allemaal he :o

Groeten Marie

Carootje65
Berichten van Carootje65
Onderwerpen van Carootje65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Carootje65 » wo 15 aug 2007 19:00

Marie

Ik heb het nu een paar dagen achter elkaar gehad. Nu werd ik vandaag ineens ongesteld (totaal onverwacht). Het afgelopen jaar zat er steeds zo'n 50-60 dagen tussen twee menstruaties en nu maar 20. Ik hoop maar dat het daar aan heeft gelegen en dat het nu weer over is want ik vind het hartstikke eng.

Caroline

Mignonne
Berichten van Mignonne
Onderwerpen van Mignonne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mignonne » di 06 nov 2007 18:41

Hallo dames

Ik heb het nu al dagen en word er doodeng van.
Ben dan ook meestal kletsnat. Of ik nou op de bank indut of in bed, ik schrik me rot en in slaap vallen wordt gewoon eng. Inderdaad alsof mijn adem stokte...

Mignonne

Rietje55
Berichten van Rietje55
Onderwerpen van Rietje55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Rietje55 » zo 11 nov 2007 12:32

Hallo Caroline

Ook ik herken dit, vannacht had ik het ook heel eng.
Ik wordt met een schok wakker, dan is het net of mijn hart stil staat,
en ik dan snel moet adem halen, om het weer op gang te krijgen.
Ik heb het nu al wel 3 keer gehad. Niet alleen in bed maar ook als ik op de bank in slaap val.
Nu ik dit lees ben ik weer een beetje gerust, want ik vroeg me net af of ik er mee naar de huisarts moest.
Gelukkig zijn er meer met deze klachten, het zal ook wel bij de overgang horen.

Groeten Rietje

Femmy
Berichten van Femmy
Onderwerpen van Femmy
Menopauzejaar:

Bericht door Femmy » do 15 nov 2007 11:33

Hallo lotgenoten

Die verschijnselen heb ik ook ik kreeg het zelfs net in de douche. Net of mijn adem stokte, ik werd daarbij ook raar in mijn hoofd, was bang om onderuit te gaan.
Het angstzweet brak me uit, haal de gekste dingen in mijn hoofd

Andere overgangsverschijnselen heb ik op dit moment weinig last van
Ik heb zelf het gevoel dan heb je dit, en dan heb je dat.

Wie herkent dit ook?

gr Femmy

Rosemarie
Berichten van Rosemarie
Onderwerpen van Rosemarie
Menopauzejaar:

Bericht door Rosemarie » za 08 dec 2007 23:23

Hallo Dames,

ik lees met interesse jullie berichten en herken deze nare situatie rondom het wakker worden of wakker schrikken ......... Ik heb hierover een vraag: hebben jullie tijdens of vlak na het wakker worden ook last van hartkloppingen?
Daar heb ik namelijk erg veel last van en het maakt mij behoorlijk bang en onzeker!

Groet Rosi

Annechien2
Berichten van Annechien2
Onderwerpen van Annechien2
Menopauzejaar:

Bericht door Annechien2 » za 29 dec 2007 21:55

Hallo dames,

Heel herkenbaar en het is doodeng. Ik word met een schok wakker, hart gaat als een razende te keer, en dan ebt het weer weg.
Mijn man wordt er iedere keer wakker van. Hij is heel begripvol en praat op me in.
Als ik lekker ontspannen lig te slapen en dan ineens stopt mijn hart met slaan (zo voelt het).
De volgende ochtend lijkt het alsof ik een marathon hebt gelopen, zo moe.

Ik hoop dat het snel voorbij gaat. Ik ben nu gelukkig in een periode waarin het minder erg is. Het is voor mij wel een zeer stressvolle periode. Dus aan stress ligt het dus niet.

Sterkte allemaal.
Annechien

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 16 jan 2008 14:58

Dag allemaal

Het valt mijn man op dat sinds ik in de overgang ben zo vreselijk snurk. Zelf merk je daar natuurlijk niet zo veel van. Alleen vanmorgen werd ik wakker met volgens mij een hele harde snurk (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) ik dacht dat mijn hart stil stond en had het flink benauwd. De hele dag ben ik al van slag door dit. Durf vannacht niet eens meer te gaan slapen. Heb al aan apneu gedacht. Zijn er meer dames die dit hebben?

gr. Christa

Anita1958
Berichten van Anita1958
Onderwerpen van Anita1958
Menopauzejaar:

Bericht door Anita1958 » wo 16 jan 2008 18:46

Hoi Christa,

Denk dat dit echt toeval is dat je dit nu hebt. Ik had mijn hele leven al precies dezelfde klacht, maar volgens mij meestal wel vlak voor mijn menstruatie. Was dan toch al wat 'fragiel' . (PMS)

Ik weet hoe vervelend dit is, maar het stelt verder niets voor, tenslotte ben ik nog altijd in leven en kerngezond. Ik denk dat het komt doordat je lichaam eerder dan je geest in slaap valt en je ademhaling dan trager is dan als je wakker bent.

Anita

Gerrie
Berichten van Gerrie
Onderwerpen van Gerrie
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 69

Bericht door Gerrie » wo 16 jan 2008 19:33

Hallo Christa,

Vlg. mijn man snurk ik de laatste tijd ook, en steeds erger. Vroeger nooit gedaan... En ik had zo vaal keelpijn, en nu weet ik dat het daardoor komt. Droge lucht en je keel doet natuurlijk ook mee.
Hij duwt altijd me even aan, want het is alleen als ik op mijn rug lig..
Er is vlg. mij weinig aan te doen, en ik ga ervan uit dat het ook wel weer een keertje over gaat.
Gek, he, zo'n ander "lichaam" dan eerst... maar ik moet wel zeggen dat ik het allemaal, nu ik weet dat er zoveel met je lichaam gebeurt, ik niet meer met van alles bij de dokter op de stoep sta. Alleen als ik zeker weet dat iets niet van de overgang is.

Sterkte en groetjes
Bep

Tula
Berichten van Tula
Onderwerpen van Tula
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 58

Bericht door Tula » vr 18 jan 2008 21:06

Hallo allemaal,

Ik wou even zeggen dat ik zo hard snurk dat ik er soms zelf wakker van word, en het maakt niet uit hoe ik lig. Ik weet niet waar het aan ligt. Roken (daar ben ik nu sinds 2 mnd mee gestopt), te zwaar gewicht (ook daar ben ik wat aan het proberen te veranderen)

Jammer dat soms alles zo in een cirkel loopt. Ben aangekomen na het stoppen met roken en ik was al niet zo dun. Dan weer in zo'n fase van me niet lekker voelen (troost eten) of juist hyper voelen (feest eten)

En maar snurken ondertussen (want daar hadden we het tenslotte over)
Goh, misschien een nieuw onderwerp maar dwalen jullie ook zo vaak af?

Ik wou alleen maar zeggen dat snurken veel oorzaken heeft en w.s. ook nog eens een combinatie is van van alles en nog wat.

Niet bang worden hoor, van snurken is nog nooit iemand dood gegaan (hoewel mijn man zich vaak ligt af te vragen wanneer die boom hem nu eens echt gaat raken)

groetjes, Tula

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 05 mar 2008 08:52

Hallo

Ik heb weer wat nieuws hoor, wanneer gaat het nu eens beter i.p.v. slechter. Het gebeurd mij nu soms dat ik wakker schrik en echt naar adem moet snakken dit kan een paar keer per nacht voorkomen. Ook zweet ik weer heel veel 's nachts. Dit is echt vreselijk eng. Overdag zijn de zweetaanvallen afgenomen maar als ik dit ervoor in de plaats krijg..................
Hoop dat iemand dit herkent.

gr. Christa

Jean
Berichten van Jean
Onderwerpen van Jean
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Jean » wo 05 mar 2008 11:01

Hallo Christa,

Eng is dat he, ik heb dat ook een hele periode gehad je word er wakker van en veert als een speer overeind en je hebt het idee dat je gaat stikken. Ik had geen flauw idee dat dat met de overgang te maken had.
Ik weet nog niet zolang dat ik in de overgang ben maar had al jaren vreemde klachten. Nou dat zal er dan ook wel bij horen.

Veel sterkte groet Jean

Shanna
Berichten van Shanna
Onderwerpen van Shanna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Shanna » zo 09 mar 2008 19:41

Beste dames,

Ik heb dat plotseling wakker schrikken ook al een behoorlijke tijd.
Meestal kort nadat ik in slaap ben gevallen. Het is niet dat gevoel van "vallen" , maar inderdaad meer alsof ik heel diep naar adem snak.
En daarna gevolgd door hartkloppingen.
Ik had er meer last van als ik druk was geweest of gespannen.

Sterkte allemaal.
Shanna

Lida1953
Berichten van Lida1953
Onderwerpen van Lida1953
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Bericht door Lida1953 » wo 24 jun 2009 23:12

Hallo

Wie herkent dit, alsof je bloed heel gejaagd door je aderen stromen.
Ik word soms 's nachts wakker van een gejaagd gevoel in mijn hoofd alsof er een trein doorheen gaat. Heel raar.
Ben er niet bang van maar het is wel vreemd gevoel.

Gr. Lida

Cookie
Berichten van Cookie
Onderwerpen van Cookie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Cookie » do 25 jun 2009 16:14

Hallo Lida,

Dat wat jij zegt heb ik in het begin van de overgang ook waargenomen, ik schrok dan wakker en was net of door mijn aderen iets heen ging, heel zwaar kloppend en als het dan door mijn lichaam heen was geraasd trok het weer weg, ik ga ervan uit dat dit met de overgang te maken heeft, het was ook net of mijn hele lichaam in het bed heen en weer ging, terwijl ik toch stil lag.
Op dit moment heb ik er geen last meer van.
Het gaat dus weer over, heel veel sterkte ermee, want het voelt zeer beangstigend.

Groetjes Cookie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht