Middagslaapje

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Middagslaapje

Bericht door Marjolijn2 » za 05 jul 2014 19:24

Hallo dames,

Ik heb iets raars ik weet niet of dat er bij hoort vanmorgen werdt ik ineens om 5 uur wakker maar halvewege de middag viel ik ineens in slaap Dit heb ik haast nooit gehad :S zijn er nog meer mensen die dit hadden of hebben

Marjolein

Pee
Berichten van Pee
Onderwerpen van Pee
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Re: Middagslaapje

Bericht door Pee » za 05 jul 2014 20:23

Niet zo raar hoor hahahha,

Net even een tukkie gedaan, lampje ging uit.
Vannacht kon ik niet slapen!
Ouderdom hahahaha :o

Petry

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd nu: 55

Bericht door Marie1 » zo 06 jul 2014 06:48

Hallo

Ja, ben ook al weer wakker van vijf uur deze morgend. Klaarwakker he. Ik vind dit echt geen uur om op te staan op een zondagmorgend, maar ik word enkel bloednerveus als ik blijf liggen. Plus mijn benen die zoveel pijn doen zeker als ik lig. Ben dan maar opgestaan, zit hier nu voor mijn pc. Heb te weinig geslapen dus het wordt weer een dag waar ik me zal moeten doorheen sleuren, en straks zal ik hoogstwaarschijnlijk op de zetel in een diepe slaap vallen, om dan vannacht weer niet te kunnen slapen... pffffft... wat een ellende

Marie

Moederloos
Berichten van Moederloos
Onderwerpen van Moederloos
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door Moederloos » ma 07 jul 2014 15:33

Hallo

advies van mijn huisarts was (4 jaar geleden al) gewoon lekker aan toe geven als het kan. en nee je bent niet lui als je smiddags even gaat liggen. door ons rare slaapritme ben je overdag gewoon moe. heel logisch dus.

Vooral niet druk om maken. Het zijn de hormonen en daar hebben we nou eenmaal niet zelf de hand in

Moederloos

Jitske
Berichten van Jitske
Onderwerpen van Jitske
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 53

Bericht door Jitske » za 02 aug 2014 16:41

Hallo,

Ja herkenbaar; sinds een poosje kan ik vaak 's middags echt mijn ogen niet meer openhouden; zit er nu bv ook tegen te knokken door maar iets te gaan doen. Had dat echt nooit! Ja als ik ziek was of zo maar niet zo maar en ook niet zo; kan normaal slecht met geluiden slapen; val er nu gerust bij in slaap.
Ook al is het niet pijnlijk; vind het maar niks.
Ook ik kreeg het advies; geef er maar even aan toe als het kan natuurlijk. Zeker als je daarna weer (aardig) fris door kunt!

Groetjes Jitske

Anjaw
Berichten van Anjaw
Onderwerpen van Anjaw
Menopauzejaar:

Bericht door Anjaw » zo 03 aug 2014 17:34

Hallo allemaal,

Heb ik niet alleen op zondagmorgen hoor, iedere morgen rond 5 uur wakker. Ik blijf niet in mijn bed liggen, wordt er alleen maar chagerijnig van :x :x Ik sta op neem een kop thee of koffie en ga de polder in met de honden. Daarna douchen, ontbijten en dan zie ik wel hoever de energie strekt. En idd 's middags een dutje doen, het bevalt mij prima :D :D Neem een kop thee of koffie mee naar boven, lees nog wat en dan lekker eventjes de oogjes dicht. In het begin schaamde ik me ervoor maar nu denk ik, niemand die het weet en ik voel me er prima bij.

Gr. Anja

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1

Bericht door Marie1 » di 25 nov 2014 18:38

Hallo

Ik lees met veel interesse dit topic, en ja, ik kan echt in de namiddag in een hele diepe slaap vallen, zonder problemen, mijn ogen vallen dicht en ik moet er gewoon aan toegeven. Gelukkig ben ik nog thuis. Het nadeel is natuurlijk dat ik er 's avonds niet in geraak, ik lig uren wakker en mijn ritme is dus totaal om zeep. Het lijkt wel of ik 's avonds meer geniet van de dingen dan overdag... Op de duur heb ik uiteraard geen structuur meer in mijn leven en leef ik bijna omgekeerd... En wordt daar dan naar van...

Marie

Gerda
Berichten van Gerda
Onderwerpen van Gerda
Menopauzejaar:

Bericht door Gerda » di 25 nov 2014 21:25

Beste Marie,

Natuurlijk heb je ook op den duur nog steeds een structuur.
Elk ritme elk dagpatroon heeft structuur.

Het is jouw ritme nu kennelijk, wat nu bij je past, en nog wel zodanig dat je 's avonds kunt genieten van de dingen en op jouw tijd zonder problemen in slaap kunt vallen.

Dat de gevestigde orde verkondigt dat je dan geen structuur zou hebben, of omgekeerd zou leven, wil nog niet zeggen dat dat het enige normale patroon is, laat staan dat het voor iedereen te allen tijden van toepassing kan zijn.
Het is ook maar net hoe het die gevestigde orde uitkomt. Mensen die geregeld, of soms zelf alleen maar, nachtdiensten moeten werken en overdag moeten slapen, daar hoor je ze niet over. En wordt het ritme gewoon geaccepteerd

Laat je niet zo leven Marie en zo bang maken door dat soort opvattingen. Je kinderen zitten dit patroon niet in de weg, ze zijn immers groot genoeg om zichzelf te verzorgen, menen het zelfs beter te weten of te kunnen.

Er komt echt wel weer een tijd dat het anders is of in een ander patroon kan. Of dat het op deze manier zoveel beter blijft bevallen dat je het aanhoudt.

Gerda

Marie1
Berichten van Marie1
Onderwerpen van Marie1

Bericht door Marie1 » wo 26 nov 2014 09:05

Danku u gerda,

Er zit inderdaad veel waarheid in wat je schrijft... Ik ben nog thuis nu, en overdag zitten mijn kinderen op unif en op school, dus als ik overdag wil slapen geen probleem voor hen..
Maar wat als ik weer mee moet draaien in de geordende maatschappij en weer aan het werk moet... en dus keivroeg moet opstaan, hele dag doorwerken, geen middagdutje, enz... daar ben ik zo bang voor dat ik dit niet ga aankunnen...
Ik leef voor het ogenblik op de schommeling van mijn hormonen, maar dat kan ik financieel niet blijven doen... Ik moet dringend terug aan het werk, en liefst fulltime, want een halftime kan ik me niet veroorloven....
Ik baal er nu al van, nee, ik ben er gewoon doodsbang voor...

Marie

Marjolijn2
Berichten van Marjolijn2
Onderwerpen van Marjolijn2
Menopauzejaar:

Bericht door Marjolijn2 » ma 13 jul 2015 14:24

Hallo dames

Ik deed dit nooit tot dat ik in de overgang kwam en nu doe ik het als ik tijd heb in de middag een middagslaapje
en dat bevalt me uitstekend :)

Marjolijn

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd nu: 53

Bericht door Mymi » ma 13 jul 2015 14:32

Hallo dames,
Ik doe al heel lang smiddags even mijn ogen dicht, ik werk thuis en als ik een poos acher de computer zit worden mijn ogen zoooo moe dan ga ik even op de bank zitten, soms zak ik even weg en daarna kan ik er weer tergen aan.
Sinds ik nu ook opvliegers heb s,nachts en dus vaak wakker ben heb ik het helemaal nodig dat dutje. :D

Mymi

Plaats reactie