Slecht slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Vladimir39
Berichten van Vladimir39
Onderwerpen van Vladimir39
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Slecht slapen

Bericht door Vladimir39 » di 25 feb 2014 13:58

Hallo

Sinds mijn 41ste slaap ik slecht, terwijl ik vroeger als een roos sliep.
volgens de dokter was het spanning piekeren, dat was ik vroeger ook een stresskip.
Dat is dus niet veranderd!

Verder merk ik ook dat de kilo's eraan vliegen! Ik moet meer sporten en een stuk minder eten!
Ook heb ik last van somberheid, huilbuien en ik voel me af en toe hopeloos alleen!
Heb ook een opgeblazen buik, heb last van hartkloppingen!

Volgens de dokter en andere mensen bestaat de pre-overgang niet, maar was ooit iemand van de GGZ die zei dat de overgang veel eerder begint dan 50, een soort van voorovergang.
Sinds ik Ingeborg Beugel vanmiddag hoorde, weet ik dat ik erin zit.
Helaas! Niemand om me heen wil het accepteren!

Vladimir

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Re: slecht slapen

Bericht door Josephine » di 25 feb 2014 14:30

Hoi Vladimir

Laat die artsen maar kletsen, wij hier op het forum weten wel beter!
Bovendien als je uit de studieboeken nog steeds alleen leert dat de overgang bestaat uit opvliegers, nachtzweten zullen we hier nog steeds vaak tegenaan lopen.

Veel sterkte met alles.

Groetjes Josephina

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Re: Slecht slapen

Bericht door Rianne » di 25 feb 2014 14:40

Vladimir39 schreef:
di 25 feb 2014 13:58
Volgens de dokter en andere mensen bestaat de pre-overgang niet
Hoi Vladimir,

Toch zijn het dezelfde artsen die vrouwen die vrouwen waarschuwen niet te laat aan kinderen te beginnen, omdat de kans bestaat dat ze, eenmaal in de dertig, an te ver in hun overgang zijn.
Er is zelfs een stroming onder die nog een stap verder gaat en vrouwen om diezelfde reden oproept voor die tijd hun eicellen in te laten vriezen.
Als ze er aan kunnen verdienen dan bestaat het wel.

Maar los daarvan is het een algemeen bekend gegeven dat de vruchtbaarheid bij vrouwen vanaf 30-35 jaar in steeds sneller tempo afneemt. => = het begin van de overgang, oftewel pre-menopauze.
Echt wel.

Het mag kennelijk alleen niet zo benoemd worden.
Echter, als je de verschijnselen ervan benoemt als aandoeningen geloven mensen heel gemakkelijk dat ze behandeling nodig hebben en kunnen de kassa's blijven rinkelen.

Rianne

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Re: Slecht slapen

Bericht door Josephine » di 25 feb 2014 15:38

Ik sluit me helemaal aan bij Rianne!

Josephina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen