Niet te stoppen snelle gedachten voor het slapen gaan

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Niet te stoppen snelle gedachten voor het slapen gaan

Bericht door Trudy » do 19 dec 2013 01:08

Hoi

Waar ik ook last van heb is dat vaak als ik in bed lig de een na de andere onzinnige gedachte door mij hoofd schiet, die volgen elkaar achter elkaar op, meestal slaan die gedachten nergens op maar schieten echt zomaar door mijn hoofd heen, de 1 gaat en gelijk is de ander er al...
Wie herkent dit?

Gr Trudy

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Niet te stoppen snelle gedachten voor het slapen gaan

Bericht door Anitab » za 21 dec 2013 15:33

Hoi Trudy,

Dat is wel heel herkenbaar. Heb wel eens gedacht dat ik meer personen in een lichaam ben die onafhankelijk van elkaar denken.
Dingen die door mijn hoofd schieten en echt nergens over gaan, van de hak op de tak.
Van strand naar boodschappen, nieuwe zeep uit een doosje halen, wanneer is die filmster ook al weer overleden, enz. enz.
Soms is het iets minder, maar echt rust in mijn hoofd ken ik niet. Daardoor aan het eind van de dag mega moe, mijn hersenen draaien constant op de hoogste versnelling.
En dat allemaal zonder reden :evil:
Was altijd al wel een druk persoon maar nu begin ik toch af en toe aan mijn verstand te twijfelen ;)
Ben wel blij (uiteraard niet voor jou) dat ik toch niet de enige ben met dit malleur.
Wens je veel sterkte en vooral rust.

Groeten,
Anita

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » zo 22 dec 2013 07:24

Hoi hoi

Ja zo ervaar ik het ook, soms lijkt het ook alsof het een andere stem is dan die van mij, dit klinkt gek maar als jij dat ook hebt herken je het wel :roll:
En werkelijk gedachten of zinnen die nergens mee te maken hebben, lijkt ook wel of t gelijktijdig is met een schok in mn lichaam dan komen ook die gekke onzinnige gedachten op.. bij jou ook?
Trouwens zo heb ik ook last van gekke spiertrekkingen in mijn lijf, mond, hoofd, nek wenkbrauwen die opeens omhoog gaan, vinger, enz en dit allemaal t meest tijdens t proberen te slapen...en de welbekende zzzz in mijn hoofd wat ik hier al eerder las..

Gr Trudy

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:

Bericht door Anitab » zo 22 dec 2013 10:58

Hoi,

Ja nou, de meest randdebiele stuiptrekkingen, vooral als ik net in bed lig en in de eerste slaap begin te sukkelen.
Het gevoel alsof ik val en met een klap neer kom, dat zit dus tussen mijn oren, maar mijn lichaam reageert alsof ik echt een klap moet opvangen, alle spieren doen hun best.
Of ineens een trekking in arm of been, vingers die soms een eigen leven leiden, kaakspieren die op slot gaan zitten.
Overdag kan ik er dan wel mee om, maar die rare dingen net als je begint te slapen..., natuurlijk klaar wakker en vergeet het maar het eerste uur. Kan beter weer uit bed gaan en wat gaan doen.
Voor de rest mag ik denk ik niet klagen, als ik verhalen van anderen lees en hoe ze er lichamelijk en geestelijk aan toe zijn. Vreselijk, hoop dat ik niet die ellende mee hoef te maken.
Dit forum scheelt wel veel en ik merk toch dat vrouwen over het algemeen bikkels zijn, heel veel ellende en klachten en toch nog met humor een stuk kunnen schrijven, waar haal je de energie en het optimisme weg.
Hoop voor ons allemaal dat het gauw overgaat.

Groeten,
Anita

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » ma 23 dec 2013 11:54

Hoi Anita

Ja drama he, een vinger die een eigen leven gaat lijden, mijn mond die opeens beweegt, been, nek, hoofd enz en die gekke gedachten pfff....gaan niet eens over de werkelijkheid maar zo maar iets raars...Tja zo heb ik nog veel meer hoor maar dit is weer nieuw voor mij......slapen is dus een drama, alweer :cry:

Groetjes Trudy

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » di 31 dec 2013 13:10

Hay

Vannacht weer zo slecht kunnen slapen, spiertrekkingen in mn nek gaat mn hoofd echt een stuk t kussen in, kaak die op slot gaat, bam mn tanden op elkaar, arm die opeens omhoog gaat............... :twisted: die vreselijke zoem opeens in mn hoofd
Gekmakend!!

Gr Trudy

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:

Bericht door Anitab » do 02 jan 2014 16:40

Ha Trudy,

Ik doe vrolijk met je mee :D
Daarbij komen ook nog eens (in dat beetje slaap) de meest wilde dromen aan bod, als ik niet gek bent word ik daar wel van.
Slapen is op dit moment sowieso een heikel punt, 30 december ben ik door een grote auto geramd (gelukkig niet mijn schuld) en mijn nek, schouders en hoofd zijn daar nog niet blij mee. :x
Nu zit ik dus letterlijk en figuurlijk in de prut ;)

Moet eigenlijk niet zeuren, had ook nog veel slechter kunnen aflopen, dus al met al toch nog een goed begin. Ik hoop voor jou ook en natuurlijk alle andere dames dat voor ons 2014 een supergoed jaar gaat worden.

Groeten,
Anita

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » vr 03 jan 2014 11:01

Hay Anita

Ha dat kan je er wel bij hebben he?? Hoe is t met jouw spiertrekkingen?
Vanmorgen in bed gingen mijn wenkbrauwen gezellig op en neer en mijn hand :shock:

Gr Trudy (sterkte met je hoofd)

Anitab
Berichten van Anitab
Onderwerpen van Anitab
Menopauzejaar:

Bericht door Anitab » vr 03 jan 2014 12:02

Hoi Trudy,

Op dit moment is alles effe van slag, de meest rare stuiptrekkingen worden 's nachts afgewisseld met opvliegers.
Ben bezig met een tennismatch in mijn eentje of drijf het bed uit ;)
De korte tijd die ik dan slaap wordt gevuld met de meest wilde dromen en natuurlijk nooit iets leuks.
Het is altijd warrig of bedreigend.
Dus overdag ben ik maar een half mens, moe, slecht concentreren, afwezig en niet te vergeten met een heel kort lontje. :evil:
Mijn omgeving geniet dan ook volop mee van alle ellende.
Gelukkig ben ik niet depri en soms zelfs in staat om om mezelf te lachen, dat helpt dan wel weer een beetje.
Niets leuker dan de overgang........toch?

Groeten,
Anita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht