Verslikken in je slaap

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Mika65
Berichten van Mika65
Onderwerpen van Mika65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Verslikken in je slaap

Bericht door Mika65 » wo 02 jan 2013 04:12

Hallo dames

3 nachten op een rij nu en ik wil zo graag slapen!

Ik denk dat ik vorig jaar mijn 1e keer heb gehad met verslikken in mijn slaap.
Ik word wakker naar adem happen, een vreselijke ervaring! En dan ga ik mij afvragen waar het aan kan liggen. Ik was nogal gek op zoute pinda's en nadat ik 's avonds een schaaltje had leeggegeten en 's nachts de ergste ervaring ooit heb gehad laat ik de pinda's maar staan. En ik moet zeggen dat het verslikken ook nooit zo erg meer is geweest, gelukkig!

En nu ga ik mijn 3e nacht in, ik val in slaap, krijg op de een of andere manier speeksel in mijn keelgat en schrik wakker. Heb dan een hele vieze smaak in mijn keel en ben dan aan het hoesten om het eruit te krijgen.
Mijn hele nachtrust is dan verstoord. Soms lukt het me om zo weer in slaap te vallen en zoals nu ben ik klaarwakker. Maar ik kwam nu op het idee dat het wel eens met de overgang te maken kon hebben.

Zijn er vrouwen die dit herkennen? Ik heb op internet alles afgezocht en kan er niks over vinden. Ik ben denk ik zelf zo'n 2 jaar nu met de overgang bezig en zou toch raar zijn dat deze klachten nu zo opeens komen?

O ja ik zal er ook even bj vertellen dat ik altijd al een kwijler :oops: ben geweest, altijd dubbele kussensloop en mijn kwijl is ook bruinig :oops:

Mika

Johanna1
Berichten van Johanna1
Onderwerpen van Johanna1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Verslikken in je slaap

Bericht door Johanna1 » wo 02 jan 2013 15:06

Hallo Mika,

Wat vervelend zeg, je verslikken in je slaap. Dan wordt je wel erg naar wakker!
Zelf heb ik tegenwoordig ook vaak last van verslikken, maar gewoon overdag. Soms is het met eten of drinken, maak ik kan me ook in mijn speeksel verslikken.
Ik was me inderdaad ook al gaan afvragen of het soms door de overgang kan komen, want eerder had ik er bijna nooit last van.
Hopelijk komen hier nog wat meer reacties op van ervaringsdeskundigen!

Sterkte ermee,

Groetjes,
Johanna.

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 56

Bericht door Desi » wo 02 jan 2013 16:09

Hallo dames,

Verslikken herken ik niet, maar wat ik wel heb dat ik soms vlak voordat ik in slaap val het gevoel heb niet meer te kunnen slikken. Ook een heel eng gevoel. Ik moet dan echt overeind gaan zitten en dan lukt het, naar mijn gevoel na minuten maar dat zijn seconden, alsnog. Heel naar, maar voor de overgang ook nooit last van gehad. Klinkt dat bekend?

groetjes en sterkte,
Desi

Mika65
Berichten van Mika65
Onderwerpen van Mika65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mika65 » vr 04 jan 2013 14:49

Hoi Desi,

nee dat herken ik niet wat jij beschrijft, bij mij is het echt verslikken in speeksel. Je word dan echt heel naar wakker en je nachtrust word ook heel erg verstoord zo. Ik ben aan het googelen geweest en kan er ook niks over vinden. Ik dacht hier herkenning te vinden maar helaas pindakaas.

Mika

Stimpylok
Berichten van Stimpylok
Onderwerpen van Stimpylok
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Stimpylok » vr 04 jan 2013 16:23

Hoi Desi

Ja hoor ik herken het wel...dat verslikken in je speeksel
vond het zelf ook heel raar dat het mij steeds overkwam en moet lang hoesten om het los te krijgen daarna krijg ik het bloedheet en vind het toch wel wat eng..

Susan

Lien
Berichten van Lien
Onderwerpen van Lien
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Lien » vr 27 sep 2013 09:10

Dag vrouwen,

ik heb het ook, dat verslikken. Soms zomaar overdag, soms tijdens het eten, onverwacht en dan maar hoesten tot het weer voorbij is.
Heel vervelend. Ik had het eerder nooit. Mijn ergste klachten zijn trouwens pas begonnen negen maanden na mijn laatste menstruatie, nu twee jaar geleden.
Herkennen jullie dat ook, dat in de post-menopauze de klachten het sterkst zijn?

Groet en mooie dag, Lien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht