Slapeloosheid

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Eileen
Berichten van Eileen
Onderwerpen van Eileen
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Slapeloosheid

Bericht door Eileen » vr 14 dec 2012 10:31

Hallo

ik ben 53 en in de overgang.
Vooral slaap ik slecht dus overdag ben ik moe, en de stoelgang is ook anders, vaker naar het toilet, ook veel meer spierklachten vooral in de benen.
Ik doe wel veel yoga en ademhalingsoefeningen, dus dat zit wel goed. Na jaren yoga hebben gedaan daar heb ik nu profijt van.

Eileen

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Slapeloosheid

Bericht door Sandra42 » di 18 dec 2012 09:30

Hallo Eilan.

Dit probleem heb ik ook.
Ik slaap lekker in en na twee uurtjes dan ben ik klaar wakker.
's Ochtends ben ik doodmoe, en dan moet ik nog een hele dag.
Ik moet eerlijk zeggen ik heb mensendieck voor mijn ademhaling en daar heb ik ook
baat bij.

Groetjes Sandra

Superoma
Berichten van Superoma
Onderwerpen van Superoma
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Superoma » di 18 dec 2012 09:40

Hallo dames

Ik slaap juist enorm goed nog steeds, maar het vreemde is dat ik toch doodmoe opsta

Mirjam

Polly Ester
Berichten van Polly Ester
Onderwerpen van Polly Ester
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Polly Ester » vr 28 dec 2012 12:34

Hallo

Ik was 7 maanden niet ongesteld geweest, en de laatste maanden daarvan sliep ik een stuk beter. Ik dacht dat mijn hormonen een beetje kalm aan waren gaan doen.
Maar toen werd ik eind vorige maand weer ongesteld. En nu is die vreselijke slapeloosheid weer terug. Tenminste, ik val (redelijk) snel in slaap, maar na een uur of 5 is het gedaan. En dat is echte veel te weinig voor mij.

Ik word ook met vreselijke honger wakker na die 5 uur slaap. Niet gewoon een beetje trek, maar echt uitgehongerd, compleet met grommende maaggeluiden enz. Maar om nou om 4 of 5 uur 's ochtends al aan het ontbijt te beginnen.....
Ik drink soms 6 (grote) glazen water achter elkaar, maar die honger blijft.
Dit had ik de laatste jaren ook altijd in de week voor ik ongesteld moest worden : vroeg wakker van de honger. Maar nu is het bijna elke nacht.
Herkent iemand dit?

Polly Ester

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Didi » wo 02 jan 2013 22:38

Polly Ester schreef:
vr 28 dec 2012 12:34
Ik word ook met vreselijke honger wakker na die 5 uur slaap. Niet gewoon een beetje trek, maar echt uitgehongerd, compleet met grommende maaggeluiden enz. Maar om nou om 4 of 5 uur 's ochtends al aan het ontbijt te beginnen.....
Hallo

Dat honger herken ik zeker wel. Ook ik heb hier enorm last van. Niet normaal. Toen ik vroeger zwanger was had ik dit ook altijd en kwam ik zo'n 30 kilo aan. Ik vind het vreselijk maar kan mij niet bedwingen. Ik heb wel gehoord dat dit ook iets met slapeloosheid te maken heeft.

Afijn de 24 ga ik naar het ziekenhuis voor een slaaponderzoek. Ik kamp al 6 jaar met slapeloosheid en dan heb ik het over elke nacht. Altijd slecht in slaap komen en na 2 a 3 uurtjes wakker worden. Aan de keukentafel zitten. Brood met zoetigheid eten en dan weer in bed, uit bed. Ik word er gek van.

Ik hoop dat het ziekenhuis er achter komt wat het kan zijn. bloed is afgenomen. De 24e ga ik er slapen en daarna krijg ik 10 dagen een armband om die mij registreert. Ben benieuwd.

Didi

Polly Ester
Berichten van Polly Ester
Onderwerpen van Polly Ester
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Polly Ester » vr 04 jan 2013 06:13

Didi,

veel sterkte in het ziekenhuis, ik hoop dat ze iets aan je slaapproblemen kunnen doen.
Als je tijd hebt, kun je dan hier vertellen wat de uitkomst was?

Ik ben heel benieuwd.

Polly

Smoothy16
Berichten van Smoothy16
Onderwerpen van Smoothy16
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Smoothy16 » di 08 jan 2013 10:37

Hallo dames,

Ook ik heb last van slapeloosheid.
Neem me s'avonds voor om eens lekker vroeg te gaan slapen om een uur of tien, dan lig ik meestal toch nog tot twaalf uur wakker. Slaap dan meestal een uurtje 3 of 4 door en word vervolgens klaar wakker en val niet meer in slaap.
Meestal ga ik wel wat eten want trek heb ik dan wel. Een enkele keer gebeurd het wel dat ik met iets in mijn maag weer in slaap sukkel.
's Ochtends heb ik vaak hoofdpijn, ik neem aan ook door het slaaptekort en de schommeling van de hormonen.
Behalve dat ik gebroken aan een nieuwe dag begin, krijg ik er ook pijnlijke en zware benen van.
Het is wachten op betere tijden, maar mijn humeur wordt er ook niet beter van bah.

groetjes Marja

Marnie
Berichten van Marnie
Onderwerpen van Marnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Marnie » di 13 aug 2013 17:27

Hoi allemaal,

gelukkig vind ik in dit stukje ook weer herkenning, ik word tegenwoordig vaak rond een uur of 4-5 's morgens wakker van een vreselijk lawaaiig rommelende maag.
( het lijkt wel een laagvliegend vliegtuig) Alsof ik dagen niet gegeten heb.... Ik val dan ook niet weer in slaap als ik niet iets eet, ik leg maar een plak ontbijtkoek neer naast mijn bed. Ik vroeg me al af hoe dit allemaal komt, maar jullie hebben het dus ook wel eens. Ik gooi het dan ook maar weer op mijn leeftijd :-)
Maar het wordt er niet minder vervelend van.

groet,
Marnie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht