's Nachts wakker worden met onbestendig gevoel

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

's Nachts wakker worden met onbestendig gevoel

Bericht door Sylvia12 » vr 23 nov 2012 10:59

Hallo allemaal

Ik word de laatste tijd steeds in de nacht een paar keer wakker met een heel akelig gevoel in mijn lijf
het is net of alles geprikkeld is en een soort warmte een heel onbestendig gevoel.

Een opvlieger???

Ben dan als ik in de ochtend wakker word ook heel onrustig en gespannen

Zijn jullie hier mee bekend??

Groet Sylvia

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: 's Nachts wakker worden met onbestendig gevoel

Bericht door Josephine » vr 23 nov 2012 11:59

Hoi Sylvia

Ik herken het onrustige gevoel ik heb dat in het begin vaak gehad alsof er iets stond te gebeuren.
Nu heb ik daar niet zoveel last meer van maar het begon bij mij met een drukkend gevoel op het borstbeen en spanningen/onrust na een tijdje kreeg ik ineens enorme last van tintelingen en een zeer rechterbeen met name in de knie, ook van die steken. Ook rare tintelende/verdovende gevoelens in het gezicht en het gevoel alsof ik door mijn benen zou zakken en een unheimisch gevoel. Maar dat is overgegaan. Ik zit nu sinds een jaar met klachten.

Nu rond menstruatie/ovulatie periode last van mijn linkerborst met steken onderin op rib gedeelte en zijkant onder de borst met een trekkend gevoel in linker schouderblad.
Een troost de hormonale migraine die ik had is aan het veranderen en de laatste keer heb ik deze helemaal niet gehad. Maar het was wel oorlog in mn lijf en nu voelt het gelukkig weer van rustiger. Ik heb idd rond de menstruatieperiode elke keer wat dan voel ik het weer bij mn nier, dan weer rug dan weer ergens anders. Het doolt maar door je lijf om weer even te gaan liggen en dan weer op te komen rond de ovulatie/menstruatie.

Ik wens je sterkte en probeer het een plekje te geven ik kan er nu beter mee omgaan al word ik als het heftig is ook weer angstiger van het zal toch niets ernstigs zijn, maar telkens verdwijnen de klachten dan weer. Dit gaat nu bij mij een jaar zo.

Groetjes Josephine

Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvia12 » vr 23 nov 2012 13:47

Bedankt meiden voor de reactie heb hier veel steun aan.

Het is op dit moment even waardeloos zo onrustig kan het even niet handelen nu.

En Josephine inderdaad het doolt door je lijf om dan weer rustiger te worden
En ik weet inmiddels dat het ook weer overgaat,maar nu is het even moeilijk, zo,n onrust op dit moment.

Groet Sylvia

Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Josephine » vr 23 nov 2012 14:10

Hoi Sylvia

Als je het vanmiddag nog hebt neem dan zoals ik af en toe een lekker wijntje zo voor het begin van het weekend, daar word je echt rustiger van ;)

Groetjes Josephine

Sylvia12
Berichten van Sylvia12
Onderwerpen van Sylvia12
Menopauzejaar:

Bericht door Sylvia12 » vr 23 nov 2012 14:19

Josephine

Dank je voor de tip
Maar ik drink/lust geen alcohol.

Dus moet wat anders verzinnen, heb net een half kalmeringstabletje genomen.

Groet Sylvia

Lizette
Berichten van Lizette
Onderwerpen van Lizette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Lizette » vr 23 nov 2012 15:18

Hallo,

Als er iets is wat mij sinds de overgang onrust garandeert, dan is het wel een wijntje.
Dan weet ik dat ik zeker kan zijn van een onrustige nacht, me naar voelen en elke keer wakker worden met zo'n akelig gevoel.
Is trouwens ook een bekend gegeven dat wijn dat effect heel vaak kan hebben bij vrouwen in de overgang.

Lizette

Chanel76
Berichten van Chanel76
Onderwerpen van Chanel76
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Chanel76 » vr 23 nov 2012 17:07

Hoi Lizette,

Ik neem altijd 's middags 1 a 2 wijntjes en word er heerlijk relaxed van dan denk ik altijd zo zou ik me altijd moeten voelen.
's Avonds hoef ik dat dus niet te doen want als ik naar bed ga krijg ik vreselijk last van hartkloppingen, dus neem ik 's avonds voor het slapen een rustgever
ja het zal voor ieder van ons wel verschillend zijn ;)

Groet, Lydia

Gerdin
Berichten van Gerdin
Onderwerpen van Gerdin
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Gerdin » do 06 dec 2012 17:02

Hoi Lizette en lydia

Een kalmeringstabletje !Ik heb een Huisarts die niets van innerlijke onrust begrijpt vooral s'nachts niet als ik niet meer kan liggen van alles wat ik in mijn lichaam voel. Weet ook niet of dit de oplossing is ik drink niet, maar wat zou ik zin hebben om af en toe een hele nacht zonder onrust wakker te worden.

Groet Gerdin

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht