Slapeloosheid

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Slapeloosheid

Bericht door Onnie » do 17 nov 2011 14:19

Hallo dames

Misschien wel fijn om te horen of er mensen zijn die na de slapeloosheid eindelijk weer gewoon slapen.
voor ons tobbende slapelozen
Hoe lang duurde het bij jou?

Onnie

Miep
Berichten van Miep
Onderwerpen van Miep
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Re: Slapeloosheid

Bericht door Miep » do 17 nov 2011 15:03

Hallo Onnie,

gelukkig ben ik er vanaf, het heeft jaren geduurd, met vlagen, dan weer een tijdje goed, dan weer een tijd helemaal mis............
Langzaam is het beter geworden om nu weer terug te zijn in het ritme van elke nacht goed slapen gelukkig.........
Ik heb er last van gehad ongeveer vijf jaar, daarna werd het langzaam beter.
Vorig jaar en begin dit jaar waren de klachten allemaal weer heftig aanwezig om ineens na mijn laatste menstruatie drie maanden terug helemaal te verdwijnen.........ik voel me bijna weer zoals voor de overgang.....ik ben geestelijk heel erg verandert dat wel, veel stiller, rustiger en serieuzer geworden......
Ik hoop dat je er iets aan hebt.........
Ik heb er niets voor genomen, als het echt niet ging, sliep ik overdag een uurtje........en dat hielp soms maar ook soms weer niet........het is zo wisselend die overgang..

Miep

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd: 61

Bericht door Greta51 » do 17 nov 2011 21:40

Hoi Onnie,

Na jaren slecht slapen (bijna elk uur wakker) lijkt het iets beter te gaan......(durf het bijna niet hardop te zeggen).... Ik word nog wel wakker elke nacht een keer of twee maar er waren toch echt nachten waarin ik zeker zes of zeven keer wakker werd en dat lijkt nu toch beter te gaan......

Gewoon slapen wil ik het nog niet noemen, vroeger kon ik gerust acht uur onafgebroken slapen en ik weet ook niet of die tijd terug komt maar zoals het nu gaat ben ik niet ontevreden.

Groet
Greta.

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Onnie » zo 20 nov 2011 13:03

Hallo

Fijn om te horen dat het ook daadwerkelijk wat beter gaat met jullie!! Wel lang duurt het begrijp ik, maar er is dus hoop!!!
Als er nog meer mensen zijn waarbij het eindelijk over is, zet het vooral hier nier zodat degene die niet of nauwelijks slapen hier hoop uit kunnen putten.

Onnie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht