Toch de overgang?!

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Marieke68
Berichten van Marieke68
Onderwerpen van Marieke68
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Toch de overgang?!

Bericht door Marieke68 » vr 21 okt 2011 10:46

Hallo

Al een hele tijd lees ik mee op dit forum en ik heb al geregeld de zelftest gedaan.
En elke keer als ik zei dat ik dacht dat de overgang begonnen was, waren er mensen in mijn omgeving die dachten dat het niet waar kon zijn, want ik ben nog maar 43. Alle tantes van mij waren rond hun veertigste in de overgang, dus waarom ik niet?
De laatste tijd voel ik me dus heel anders. Alle klachten die ik hier op het forum tegen kom, herken ik wel. Maar ik voel me dan zo'n zeur.....
Vaak zeg ik dan ook maar niks meer tegen mijn omgeving. De afgelopen dagen is de bom gebarsten. Ik kon niks meer hebben, een heel kort lontje had ik. Slapen doe ik al weken slecht. Iedere keer als ik me omdraai werd ik wakker en daardoor was ik 's morgens zo moe, dat ik het liefste weer naar bed zou gaan. Gisteren heb ik de knoop doorgehakt en ben ik gaan zoeken in dit forum.
Ik heb medicijnen gehaald en gisteren heb ik 2 tabletten geslikt. Ik weet niet of het hieraan ligt, maar ik heb geslapen als een os.....Ik voel me gelukkig ook een stukje beter en niet meer zo huilerig en emotioneel......Maar nu de rest nog......
Hoe reageert jullie gezin op deze veranderingen? Ik ben hopelijk op de goede weg.........

Annemarie

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Re: Toch de overgang?!

Bericht door Rianne » vr 21 okt 2011 11:21

Hoi Annemarie,

Dat is heel herkenbaar. Als dan weer een keer de bom is gebarsten lucht dat op en merk ik ook dat de ergste spanning er eventjes af is en dat slaapt inderdaad dan weer even een stuk beter.
Natuurlijk kun je in de overgang zijn. De hormoonveranderingen van de overgang beginnen bij vrouwen gemiddeld rond hun 35e. Dus waarom jij niet?

Rianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht