Dromen, onrustig slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
RR
Berichten van RR
Onderwerpen van RR
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Dromen, onrustig slapen

Bericht door RR » zo 15 mei 2011 20:20

Hallo dames

Sinds een week of 4 droom ik zo afschuwelijk elke nacht, bizarre akelige dromen. Ik neem wel b12 injecties (tegenwoordig 1x per week) maar geen b complex momenteel.
Mijn menstruatie veranderd met de maand, eerst werd de tussenpoos steeds iets korter, nu steeds langer. Vandaag ongesteld geworden 40 dagen later als de vorige maand.
Die dromen vallen echt op, ze zijn soms zo afschuwelijk, wie herkent dit?
Ik heb erg last van boosheid en stemmingswisselingen, dus ik zoek het wel in de richting van de overgang.
Ik ben 52 jaar oud.

Gr van M

Hartje
Berichten van Hartje
Onderwerpen van Hartje
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Re: Dromen, onrustig slapen

Bericht door Hartje » wo 18 mei 2011 10:56

Hallo M,

dromen, ja ze kunnen afschuwelijk zijn, maar het hoeft niet altijd met de overgang te maken te hebben, er kan ook iets zijn uit je leven wat je nog te verwerken hebt. Ik droom nog vaak over mijn werk van vroeger wat altijd boven mijn pet is gegaan,
en ik droom ook over dingen wat met iets uit mijn verleden te maken heeft.

Sterkte gewenst

Hartje

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Charamber » wo 18 mei 2011 13:17

Hoi hoi,

Ik herken het zeker, bij mij in de familie lachen ze zich suf maar ik wordt er soms behoorlijk onrustig van! Ik droom de gekste engste en bizarste dingen bij elkaar hoor. En soms wel vier vijf dromen op een nacht. Soms lucide dromen, en soms zijn ze ook gelijk weer weg maar dan is de onrust er nog wel zeg maar.
Het zal ooit wel weer overgaan, maar ik begrijp dat het heel lastig kan zijn hoor!!

Willemien

Miep
Berichten van Miep
Onderwerpen van Miep
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Miep » do 19 mei 2011 07:12

Hallo

Dit herken ik ook heel goed, ik droomde over de naarste, bizarste dingen............
zo eng dat ik soms mijn bed niet uit durfde.............en onder de dekens kroop.............zo eng, ik rook ook dingen, voelde ze......
En in mijn hoofd wist ik dat ze er niet waren.............maar toch...........
Dat heb ik af en toe nog...........maar nu de opvliegers echt "doorbreken" wordt dat iets minder..............

Miep

RR
Berichten van RR
Onderwerpen van RR
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door RR » zo 19 jun 2011 18:56

Dames,

dank jullie voor de antwoorden. Ik ben blij met de herkenning.
Het verleden verwerken.Dit moet zeker ook gebeuren, alhoewel ik niet het idee heb dat ik veel niet verwerkt heb. Maar toch:in mijn recentste droom was ik dood en al aan het ontbinden. En ik had zoveel verdriet voor mijn kinderen, ik wilde ze helpen maar dat ging niet. Alleen bij mijn dochter, ik vroeg haar of ze wel eholpen wilde worden door een dood mens.
En ja dat wilde ze.
Ik begin er weer van te huilen.
Bizar hoor.
Ik voel me echt verdrietig, wanhopig verdrietig.

Gr v R

Wop
Berichten van Wop
Onderwerpen van Wop
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Wop » wo 14 aug 2013 14:56

Hoi allemaal,

Ook ik droom veel.
Niet eens zo duidelijk allemaal, maar ik droom de hele nacht door.
Tenminste zo voelt het.
Ben hele nachten onrustig en veel wakker.
En zweten natuurlijk.
De tijd dat ik uren wakker lag is gelukkig weer voorbij.
Dus ik ga voor uit .
Maar toch.....

groetjes Wop

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht