Ik wil maar een ding en dat is slapen...........

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Kattie
Berichten van Kattie
Onderwerpen van Kattie
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Ik wil maar een ding en dat is slapen...........

Bericht door Kattie » ma 28 mar 2011 19:49

Hoi allemaal,

Ik ben in de overgang en aan het zoeken naar informatie over de verschijnselen die met de overgang te maken heeft.
Behalve wat opvliegers, vind ik het slechte slapen verschrikkelijk, ik ben doodmoe, ga 's avonds op tijd naar bed, maar lig uren wakker eer ik in slaap val en dan ook alleen maar van die hazenslaapjes.
Ook heb ik sinds een paar maanden last van m''n nek en hoofd als ik ''geslapen'' heb.
Ik las dat iemand dit ook heeft, maar kan het even niet meer terug vinden op het forum.

Maria

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Re: Ik wil maar een ding en dat is slapen...........

Bericht door Charamber » di 29 mar 2011 09:08

Hoi Maria,

Ik herken letterlijk alles, ik heb de afgelopen weken amper geslapen, wordt zowat ieder uur wakker.
Ben sinds vanmorgen helemaal onrustig omdat ik het gevoel heb dat ik mijn gedachten niet afmaak, ik denk aan iets en weg is het mij in verwarring achterlatend.
Ben echt op, heb vannacht redelijk geslapen, maar het lijkt wel of dat meer klachten oplevert dan wanneer ik niet slaap, ben helemaal warrig vanaf dat ik wakker bent geworden.
Kon net niet eens op het woord pen komen er kwam vanalles maar geen geen pen, ja na een minuut of zo dacht ik ineens o ja pen, maar dan is de paniek in mijn hoofd al compleet.
Dat niet slapen doet dus wel degelijk iets met me. Ik herken het dus helemaal dat niet slapen, ik heb ook van dat middel gehoord, maar ik reageer vaak zo gek op medicatie dat ik het nog niet heb aangedurfd.

Nou ja in ieder geval hartelijke groeten
van Willemien

Kattie
Berichten van Kattie
Onderwerpen van Kattie
Menopauzejaar:

Bericht door Kattie » di 29 mar 2011 17:59

Hoi Willemien,

Vreselijk, ik weet precies hoe je je voelt, zelf dacht ik eerst dat ik gek of dement aan het worden was totdat ik hier ook het een en ander las van vrouwen met dezelfde symptomen.
Dit was voor mij wel een opluchting om te lezen en ik gun dit mijn ergste vijand nog geeneens dus ik weet hoe vrouwen in de overgang zich nu voelen omdat ik het nu zelf ervaar.
Afgelopen nacht weer bijna niet geslapen en m''n bovenbenen die wel in brand lijken te staan, pijn m'n nek/hoofd, warmte aanvallen.
Het lijkt wel of ik alles heb wat bij de overgang hoort.
Ik vind het fijn om er hier met lotgenoten over te ''praten'' want kerels begrijpen er niets van.

Maria

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Bericht door Jojo » di 29 mar 2011 18:52

Hallo dames,

Erg he dat piekeren, steeds als ik in bed lig (ook overdag ik hoor).
Ben zo moe moe van alles. Moe van de klachten die steeds maar terug komen, huilen van onmacht en het niet meer snappen en moe moe,

sterkte
ojo'

Kattie
Berichten van Kattie
Onderwerpen van Kattie
Menopauzejaar:

Bericht door Kattie » di 29 mar 2011 20:32

Hoi Jojo,

Ik weet het, ik word er zo ontzettend moe van, alles blijft maar malen in mijn hoofd en dan ook niet goed kunnen slapen.
Ja ook ik probeer 's middags een dutje te doen, maar het lukt niet en hier word ik helemaal geradbraakt van.
Ik zou zo de neiging krijgen om weer met de pil te beginnen, alleen maar om van al die klachten vrij te zijn.

Maria

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Bericht door Jojo » di 29 mar 2011 21:56

Hoi Maria,

Vandaag was echt weer een dag om snel te vergeten. Vanmorgen ijs en ijskoud en moe na een rot nacht, en later heet zo warm, en dan krabbel ik weer wat op en nu tja straks weer naar bed en moe en weer afwachten wat het word de nacht en de dag.

Gr, Jojo

Kattie
Berichten van Kattie
Onderwerpen van Kattie
Menopauzejaar:

Bericht door Kattie » di 29 mar 2011 22:25

Hoi Jojo,

Wat erg he, ik weet hoe je je voelt en heb met je te doen.
Net als jij hoop ik ook dat ik straks goed slaap.

Groetjes,
Maria'

Kattie
Berichten van Kattie
Onderwerpen van Kattie
Menopauzejaar:

Bericht door Kattie » wo 30 mar 2011 15:06

Hallo,

Sinds twee jaar ben ik oma van een heerlijk kleinzoontje en ik had zo graag wat meer energie gehad om met dit mannetje op te trekken,alleen door die stomme overgang sinds een aantal maanden lukt me dit niet en ik wil zo graag.
Hebben jullie dit ook?
Ik voel me er ook schuldig over.

Maria

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd nu: 62

Bericht door Dorothea » wo 30 mar 2011 15:19

Hallo Maria,

Onze oudste kleinzoon is al bijna 6 en doordat ik al 5 jaar diep in de problemen zit, heb er er ook niet echt van kunnen genieten.
Toen het een tijdje geleden eventjes (helaas) wat beter bleek te gaan, heeft hij voor het eerst bij ons gelogeerd, schaam me wel daarvoor, maar het kon gewoon niet, zo uit m''n doen was ik.
Gelukkig was de logeerpartij een succes, ook al ben ik daar dan weer onzeker over.
Ik begrijp je volkomen, het is heel verdrietig.

dorothea

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Sosolala » za 21 mei 2011 16:48

Hallo dames

Ik begreep mijn zusjes en vriendinnen nooit als ze 's middags een 'uiltje knapten'. haha nou ik kan het nu ook.
Met het grootste gemak kan ik zo maar op de bank gaan liggen, niets doen en in slaap vallen.
Ik geef er aan toe, het huishouden komt dan wel weer hoor.
Gelukkig slaap ik meestal wel heel goed.

Sosolala

Snoes
Berichten van Snoes
Onderwerpen van Snoes
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Snoes » zo 22 mei 2011 11:16

Hallo Dames,

Ik heb door een andere aandoening al een slaapprobleem heb ook medicatie en zelfs daar slaap ik de laatste tijd niet mee. Soms paar uur om dan zweten en kletsnat wakker te worden.
Afgelopen nacht een nieuwe ervaring erbij ik ga moe en gapend naar bed lig in bed en ineens wordt het een complete chaos in mijn hoofd.
Gedachten vliegen alle kanten op totale chaos en geen controle erop.
Ik ben er na een uur maar even uitgegaan, daarna rond half 5 vanmorgen wel in slaap gevallen. Zeer heftige dromen.

Sterkte allemaal,
Groetjes Marianne

Henrica38
Berichten van Henrica38
Onderwerpen van Henrica38
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 45

Bericht door Henrica38 » zo 22 mei 2011 18:06

Hee allemaal,

Ook ik worstel heel de dag tegen de slaap.
Als ik een momentje voor mezelf heb dan zou ik zo in een diepe slaap kunnen vallen.
Alleen doe ik dat bewust niet.. slapen overdag, want als ik overdag slaap slaap ik 's nachts helemaal niet meer, en dan ga ik liggen piekeren en dan raak ik zo onrustig dat van rust helemaal geen sprake meer is!

Groetjes Henrica

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Jamilla » zo 22 mei 2011 22:56

Hoi vrouwen,

Ik herken het onrustige slapen en hoe vervelend dit is.

Even een andere vraag hierover; hoe reageren jullie partners hierop?
Zij merken dit natuurlijk ook. Ik heb dan het gevoel dat ik niet mag draaien en bewegen, krijg het dan helemaal echt Spaans benauwd en voel de angst voor een sneer of opmerking.
Hoe gaan jullie hiermee om?

Goetjes, Jamilla

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Sosolala » ma 23 mei 2011 07:53

Hoi Jamilla,

Ja dat is een ander aspect ervan natuurlijk. Ik heb het makkelijk, ik heb een lat-relatie en heb mijn vriend gevraagd om voorlopig niet meer bij mij te slapen.
Ik heb geen logeerkamer of zo en ik slaap anders gewoon heel slecht.
Hij is een schat en begrijpt dat (alhans probeert dat, echt begrijpen kunnen ze het natuurlijk nooit want ze voelen niet wat wij voelen).
Maar zoals jij het beschrijft zorgt dat er juist weer voor dat ik niet lekker ontspannen kan liggen en dus niet in slaap val.

Sosolala

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht