Slecht slapen wakker worden uit enge dromen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 59

Slecht slapen wakker worden uit enge dromen

Bericht door Rose » di 01 mar 2011 07:56

Goede morgen dames,

De laatste tijd slaap ik erg slecht. Ik word steeds wakker uit de raarste en engste dromen.

Als ik naar bed ga dan ben ik eigenlijk al bang dat ik weer ga dromen en niet verder kan slapen.
Ik ben 's morgens nog meer moe als toen ik naar bed ging. Ik ga al voor ik naar bed ga in een bad met rustgevende olie maar ook dat helpt niet.

Zijn er dames die hier over mee kunnen praten en hoe gaan jullie hiermee om?

Groetjes Rose

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Slecht slapen wakker worden uit enge dromen

Bericht door Charamber » di 01 mar 2011 18:24

Hallo Rose,

Hier ook van die ontzettend actieve en rare dromen, ook angstig soms mijn familie moet erom lachen wat ik allemaal bij elkaar weet te dromen, maar ik word er wel super moe van.

Ik wordt er soms ook heel onrustig van, deze week droomde ik constant van ziek zijn en in het ziekenhuis leggen zelfs dat ik dood zou gaan. Ik wordt er niet vrolijker van, maar ja ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het maar dromen zijn. Wel lastig want laatst droomde ik dat mijn nichtje zwanger was, dus ik voor de grap bellen he je was vannacht zwanger in mijn droom, nou je raadt het al...en dan denk ik hoe komt het dat het ene wel waar is, is dan het andere ook misschien waar. Ik word er behoorlijk onzeker van dus.

Sterkte in ieder geval!!

Groetzels van Willemien

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Cornelie » wo 02 mar 2011 10:22

Hallo dames,

Ik heb op het moment ook weer last van een alsmaar terugkerende zelfde droom. Ik ben dan op vakantie, zie het huisje waar we altijd heengaan ook heel helder voor me en we staan op het punt om naar huis te gaan.
We zijn aan de late kant, moeten er al uit maar ik heb nog niks ingepakt. En dan maar stressen en doen om alles ingepakt en in de auto te krijgen wat natuurlijk nooit lukt!
Ik word dan badend in het zweet en in paniek wakker en moet echt even rustig me oriënteren om dan weer te weten dat ik gewoon thuis in bed lig.
Vervolgens even plassen en water drinken, weer in slaap vallen om dan gewoon weer die droom op te pikken met weer hetzelfde gevolg......
Dit herhaalt zich dan een heel deel van de nacht en ik word doodmoe wakker.
Deze week heb ik dat nu al 3 nachten achter elkaar en ik zit hier ook behoorlijk bekaf te wezen.
Meestal komt deze droom voor als ik overdag stress heb of ergens over pieker en inderdaad is dat op het moment het geval. Voor ik dat dan weer op een rijtje heb zullen de dromen nog niet over zijn dat weet ik inmiddels.

Groetjes, Cornelie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Jamilla » do 03 mar 2011 20:39

Hoi vrouwen,

Dat is heel toevallig. Ik kwam hier even op de site en wilde iets schrijven over mijn bizarre dromen. Inderdaad; waar haal ik het vandaan! En elke nacht weer. Heel vreemde sferen en onverklaarbaar. Ik probeer ze te onthouden maar dat is best lastig ondanks dat de beelden in mijn dromen heel helder zijn.

Ik vraag me af of dit met de overgang te maken heeft. Misschien met de verwerking van een periode die we achter ons laten? Of zo...

Slaap lekker vannacht...Ik hoop dat iedereen fijn mag dromen.

Groetjes, Jamilla.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht