Vroeg wakker

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Vroeg wakker

Bericht door Lydia1959 » vr 26 nov 2010 07:23

Hoi allemaal,

Ja ik weet het je slaapt slechter als je in de overgang bent maar ik slaap juist heel goed. Val 's avonds als een blok in slaap en wordt alleen zo vroeg wakker, zelfs de vogels buiten slapen nog en voel dan zoveel energie/zenuwen door mijn lijf gaan. Alsof alles is opgeslagen 's nachts en het er 's ochtends allemaal uit moet. Bah, bah en nog eens bah, een rotgevoel is het.
Ik gebruik de energie maar voor huishoudelijke klusjes en ga heerlijk vroeg strijken. Ik zou zo graag weer eens een keertje gewoon uit willen slapen en lekker :lol: in mijn bed willen blijven liggen zonder te malen :shock: .
Nou dit waren mijn gedachten weer van vandaag en wens jullie een fijne rustige dag toe.

groetjes Lydia

SaskiaP
Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Re: Vroeg wakker

Bericht door SaskiaP » vr 26 nov 2010 08:29

Hallo

Ik denk dat ik wel met je wil ruilen... ;)
Ik ben doodmoe en kom toch niet in slaap, hartkloppingen, warm en onrustig..
De wekker gaat wel omdat mijn zoontje naar school moet en die ik echt moet helpen om hem aangekleed en wel de bus in te krijgen.
Ik zou het heerlijk vinden om als een blok in slaap te vallen, dan maar wat vroeger wakker... :D

Saskia

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Charamber » za 27 nov 2010 21:51

Hallo

Die laatste herken ik, zit nu helemaal suf op de bank omdat ik de afgelopen nacht weer eens niet heb kunnen slapen van de hartkloppingen. Had gek genoeg ook ineens paniek vannacht, dacht ineens o jee ik krijg een hartaanval. Ik heb geen idee waarom, maar werd de eerste twee uur niet rustig en voelde me raar. Daarna even in slaap gevallen en weer raar wakker toen, maar besloten wakker te blijven verder.
En nou maar hopen dat ik vannacht een keertje doorslaap. Ben de nacht erna behoorlijk van slag altijd herhalingsangst of zoiets.

Groetzels van Willemien

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Fiene » zo 28 nov 2010 16:26

Beste Allemaal,

Ik slaap wisselend, maar dat vroege wakker worden herken ik, ben wakker en met een minuut of wat gieren de zenuwen door mijn lijf, kan dan niet stil blijven liggen en moet bewegen met mijn voeten en benen, vaak na een half uurtje zakken de ergste zenuwen maar het blijft een beetje aanwezig.
Vannacht ook steeds hart overslaan ik werd er wakker van, en elke keer als ik weer in slaap viel kwam het weer terug en was ik weer wakker.
Nu zie ik ook weer tegen de nacht op, heel de dag ook een beetje overslagen. schrik er elke keer weer van als het komt.
Nu moet ik als het goed is dit weekend mijn eisprong hebben, ben nog steeds regelmatig ongesteld. Denk dan maar dat het daar van komt. Maar 's nachts kan ik er behoorlijk in paniek van raken, slaap dan nog half en wordt er dan van wakker.

Iedereen sterkte met alle kwaaltjes.
Fiene

Rose
Berichten van Rose
Onderwerpen van Rose
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Rose » do 03 feb 2011 06:37

Hallo allemaal,

ik zit net jullie berichten te lezen en ook ik heb hier last van.
Ik ga s avonds vaak al om 20.00 uur naar bed slaap dan wel door tot een uur of 3 maar moet dan naar de wc. Kom ik weer in bed duurt het een hele tijd voor ik weer kan slapen. Ga er dan tegen5 uur maar uit want van slapen komt niks meer. Mijn hele ritme is verstoord.

Het is ook niet gezellig voor mijn gezin. Mijn man zit de hele avond alleen maar hij begrijpt het gelukkig wel. Hopelijk gaat het snel voorbij deze klachten als vind het slecht slapen de minst erge van alles. De hartritmestoornissen vind helemaal verschrikkelijk. Met 2 kinderen van 9 jaar is de angst om dood te gaan het grootst, ik heb wel veel aan jullie berichten en het bied me de troost dat er veel meer vrouwen rond lopen, liggen of wat dan ook die hetzelfde meemaken als ik.

Heel veel sterkte allemaal, groetjes, Rose :(

Livia
Berichten van Livia
Onderwerpen van Livia
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Livia » zo 04 dec 2016 05:19

Beste allemaal,

Ik slaap wel (beweeg trouwens de gehele dag) maar word zo vroeg wakker!! Val vaak om 21.00 zowat om maar ben rustig om half 5 wakker! Bioritme lijkt compleet in de war! Herkent iemand dit ook?

Gr
Livia.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht