Leeg en brak wakker worden

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Re: Leeg en brak wakker worden

Bericht door Evelien » wo 06 mei 2015 10:52

Hallo Allemaal

Hier nog zo 1 wie de halve nacht ligt te woelen en s'morgens beroerd wakker word
Later op de dag gaat het vaak beter, niet leuk allemaal maar vind wel als je weet waar het van komt dat het dan minder erg is. 2jaar geleden werd een burn-out geconstateerd en was het allemaal veel ernstiger, en ik was er af tot ik 3 maanden geleden met de pil stopte, nu is het er weer maar minder heftig, hoop dat het snel overgaat want ik durf s'morgens geen afspraken te maken

Evelien

Fam
Berichten van Fam
Onderwerpen van Fam
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Fam » do 07 mei 2015 17:38

Hallo dames

Ook bij mij is het 's ochtends geen pretje. Vanaf het ogenblik dat ik mijn voeten uit bed steek, gaat mijn hartslag serieus de hoogte in. Me aankleden, wassen, kammen, ... 't is allemaal alsof ik een topprestatie moet leveren. Mijn hart raast als een bezetene en slaat ook regelmatig over.
Pas na een paar uur komt de boel min of meer tot rust, als ik geluk heb. Als ik pech heb, voel ik me de hele dag brak en krijg ik er nog migraine of diarree of zo bovenop.

Fam

Natascha19
Berichten van Natascha19
Onderwerpen van Natascha19
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Natascha19 » wo 01 jul 2015 10:46

Hoi

Ik ben blij dat ik lid ben geworden
Ik ben nu net 44 maar ook al die klachten 's morgens niet lekker voelen, misselijk, nerveus, rillerig van binnen soms heel vaak moeten plassen als ik dan weg moet zie ik er gewoon tegen op omdat ik dan weer bang ben dat ik me buiten weer niet goed ga voelen.

Natascha

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Jamilla » zo 26 jul 2015 20:22

Hoi dames,

Zo...dat is fijn te lezen. Was hier even weer eens.. :)

Ik heb het nog steeds, dat ik me helemaal niet fijn voel bij opstaan. Ook het beter gaan voelen als ik een paar uurtjes op ben. (Meestal maar soms is het zo'n pet-dag..).

Ik ben er nu aan gewend maar merk wel dat bepaald voedsel het erger maakt. Veel cafeïne, drop, soep (wellicht alles waar veel zout in zit), alcohol (vooral rode wijn) en ook stressmatige overbelasting.

Ik probeer het maar een beetje te accepteren. Het is de ene keer veel erger dan de andere keer. Ik kan goed naar bed gaan 's avonds en als een wrak opstaan de volgende morgen.. Bizar contrast.

Evelien, heel herkenbaar dat met die afspraken in de ochtend. Ik heb helemaal moeite om afspraken na te komen op dit moment. Voel me super gauw gevangen hierdoor. Zeg ook best veel af.

Heel fijn de bevestiging dat het toch bij de overgang lijkt te horen. Dat stelt gerust.

Sterkte vrouwen,
Jamilla.

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 64

Bericht door Sunny » do 30 jul 2015 09:59

Hallo lotgenoten,

Ook ik heb daar de laatste tijd erg last van!
Ik heb sinds kort ook moeite met opstaan, ook al ga ik vroeg naar bed. Als ik opsta en mijn beide benen op de grond zet, dan voelt mijn lichaam, voornamelijk mijn benen, als lood aan.

Vanochtend kreeg ik een naar gevoel bij de maag/middenrif, alsof er lucht vast zit, dan moet ik opboeren, wat gelukkig goed helpt.
Maar wel eng hoor, het is net of je wegvalt...ik werd er wel angstig van, t is zo'n tijd geleden dat ik het kreeg , en het nu opeens weer te voorschijn komt.
Ik probeer de dag door te komen, en het rustig aan te gaan doen.
Heel veel sterkte voor alle lotgenoten!

Groet, Sonja

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013

Bericht door Jackievos » ma 14 sep 2015 16:33

Hallo dames,

hier nog een jonge vrouw van 53 die zich 's morgens vreselijk voelt. Alles zo herkenbaar.Ik ben in december 2 jaar menstruatie vrij. Dit jaar is vreselijk, iedere dag wel iets, Ik heb ook geen schildklier en bij-klieren meer sinds 35 jaar en denk dat daardoor alles nog heftiger is.Mijn motto gewoon doorgaan en gewoon positief blijven en niet denken dat het iets ernstigs is..
Gelukkig staan we hier niet alleen in.

Groetjes van Jacqie.

Tinie
Berichten van Tinie
Onderwerpen van Tinie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Tinie » zo 04 okt 2015 11:01

Hallo allemaal,

Ik ben 45 jaar en heb altijd last van pms gehad. Vreselijk altijd. Om mijn hormoon schommelingen enigszins in de hand te houden slik ik Paroxetine. Eerst 20 mg later 30 mg omdat het rond mijn 43e weer heftiger werd.
Soms ben ik s ochtends zo ziek, moe, verhoogde hartslag, zere spieren, droge mond, hoofdpijn. Het liefst zou ik gaan huilen zo immens is dat gevoel. Zo als anderen aangeven is dit herkenbaar. Ook bij mij trekt het s middags weer bij. Maar hoe kan dit nu? Geen dokter kan mij ooit vertellen waarom dit gebeurd.
Wie heeft daarop het antwoord? En hoe lang duurt dit? Ik menstrueren nog wel.

Tinie

Bronsje
Berichten van Bronsje
Onderwerpen van Bronsje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Bronsje » zo 04 okt 2015 17:37

Hoi,

Heel herkenbaar. Vroeger sprong ik om 7:00 mijn bed uit. Nu blijf ik langer liggen om het rotgevoel als ik opsta uit te stellen. Dan voel ik me weer schuldig tegenover de kinderen en mijn partner. Ik ga ook pas om 23:30 naar bed omdat ik me in de avond veel beter voel. Dan neem ik lekker een rood wijntje en dan voel ik me goed. Zal er allemaal wel bij horen.

Karin

Jonie
Berichten van Jonie
Onderwerpen van Jonie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Jonie » di 17 nov 2015 07:13

Hallo allemaal.

Ik ben nieuw hier op het forum. Wat een herkenning zeg bij veel berichten. Ik heb het s ochtends altijd zo koud bij het wakker worden. Lig gewoon in een warm bed maar heb de rillingen. Mijn temperatuur is vaak dan ook maar 36.3 Vaak ook dat malen net tegen de ochtend. Hebben meer van jullie hier ook last van?

Ik ben blij hier wat steun te kunnen vinden.

Gr Jonie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 03 dec 2015 12:48

Hoi vrouwen,

Heel herkenbaar, allemaal.

Ik heb het ook vaak benauwd, druk op de borst. Soms denk ik dan; ik ben hier niet lang meer op deze aarde.
Maar het gaat dan ook wel weer over.

Het zijn van die vlagen. Dagenlang, wekenlang, een paar dagen weer wat beter. Het is zo grillig...

Ik word ook bang om dingen af te spreken want ik weet niet hoe ik me op dat moment zal voelen. Benauwend.

Even naar buiten, wat wandelen of rustig wat fietsen (of boodschappen doen op de fiets) wil op de mindere momenten wel wat helpen. Op een of andere manier geeft even naar buiten gaan ook een soort voldoening omdat ik me niet totaal laat beperken. Maar wellicht is dat niet voor iedereen zo.

Fijn jullie reacties te lezen.

Groetjes, Jamilla.

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 62

Bericht door Gaby » wo 09 dec 2015 10:01

Hallo dames,

Ook ik heb al zo'n 5 jaar last van een gevoel ''niet mijzelf'' te zijn bij het opstaan.
In de loop van de dag wordt dat beter en in de avond heb ik het gevoel dat ik weer geland ben in mijzelf, ik voel me weer ''normaal''.
En heel soms sta ik ook wel eens gewoon op waarbij dat vervreemdende en onprettige (ook een soort van angstig) gevoel er niet is.
Ademhalingsoefeningen kunnen me er soms sneller uithalen, maar het blijft erg vervelend en vooral ook al zo lang.
Ik kan me soms niet meer voorstellen hoe het ''ooit'' was, dat ik gewoon opstond en de dag begon en daar helemaal niet mee bezig was.
Nooit geweten dat deze periode zo ingrijpend is en zo lang kan duren!
Zijn er meer vrouwen die dit ook al zo lang ervaren?
Sterkte iedereen maar weer!

Groetjes van Gaby.

Gerarda
Berichten van Gerarda
Onderwerpen van Gerarda
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd: 54

Bericht door Gerarda » wo 09 dec 2015 12:09

Hallo Gaby,

Oh ja, dat gevoel heb ik al ruim 10 jaar bij het opstaan !
Soms is het wat minder, maar zoals vroeger is het zeker niet meer geweest.
Toen stond ik ook altijd met een glimlach op en had zin in een nieuwe dag.
Maar dat is zo lang geleden, zou ook niet meer weten hoe dat voelt.
Hoop dat we het snel weer allemaal mogen ervaren.

Sterkte en groetjes, Gerarda

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht