Leeg en brak wakker worden

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Leeg en brak wakker worden

Bericht door Jamilla » vr 12 nov 2010 09:40

Hallo beste vrouwen,

Er zijn van die dagen dat ik goed wakker word en er zijn van die dagen dat ik helemaal niet lekker wakker word.

Ook al heb ik de dag daarvoor een goede dag gehad (en heb daardoor weer goede moed gekregen), desondanks word ik helemaal leeg en brak wakker. Ook al heb ik goed geslapen. Geestelijke weerstand is beneden nul, down en ik voel al in mijn gesloten hoofd en lijf; dit wordt niet mijn dag.

Vaak bepaalt de start van de dag (en hoe ik wakker word), de dag. En ik heb er geen vat op. Voel me overgeleverd hieraan.

Herkennen jullie dit; dat je al niet goed wakker wordt? En dat het dan ook je dag niet zal zijn en worden?

Groetjes, Jamilla.

Roxanne
Berichten van Roxanne
Onderwerpen van Roxanne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Re: Leeg en brak wakker worden

Bericht door Roxanne » vr 12 nov 2010 10:45

Hallo Jamilla,

Dit verhaal, dat jij schreef herken ik maar al te goed!
Het maakt dat ik maar nauwelijks afspraken durf te maken.
En als ik al een afspraak maak dan het liefst 's middags.
Helaas kan ik dat niet zo regelen met mijn werktijden, daar moet ik gewoon vroeg beginnen.

Toch heb ik vorige week maar weer diverse vriendschapsbanden aan gehaald en afspraken gemaakt,gisteren was de 1e afspraak, ik stond weer eens brak en duizelig op, heb me aangekleed en tot het moment van vertrek gedacht "Zal ik afbellen?"
Toch in de auto gestapt, en een leuke, lekkere lunch gehad met een vriendin.

Voor vandaag heb ik geen afspraken, heel bewust houd ik 1 of 2 dagen helemaal vrij.
Ik slaap dan tot ik wakker word, en kan me dan permitteren me brak enz te voelen.

Jamilla bedankt dat je dit onderwerp aangemaakt hebt!
Ik hoop op meer reacties.

Groet Roxanne.

Dorinev
Berichten van Dorinev
Onderwerpen van Dorinev
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Dorinev » vr 12 nov 2010 16:25

Hallo dames,

Ik herken dat wel zo,n dag dat je al meteen denkt dit wordt helemaal niets, maar heel soms kan ik dat ook doorbreken, door een onverwacht bezoekje van iemand waar ik een goed gesprek mee heb, door in de tuin te gaan werken, door trots te zijn op mezelf dat ik de dag toch nog redelijk doorgebracht heb en toch nog wat gezellige dingen heb gedaan met de kinderen.

Soms lukt dit ook helemaal niet en blijf ik er de hele dag in hangen en ben blij dat ik s,avonds gewoon op de bank onder een dekentje met een joggingbroek aan kan gaan liggen en naar de tv kan kijken zonder ook maar iets op te vangen van het programma, maar dan hoef ik in ieder geval niet 'leuk' te praten.

Fijn weekend Dorine

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:

Bericht door Fiene » vr 12 nov 2010 19:01

Beste Allemaal,

Ook dit is zeer herkenbaar.
Maar soms kan mijn goede dag ineens omslaan in een nare dag.
Zoals vanmorgen, dacht goh ga er eens tegen aan, lekker stofzuigen enz dan is het voor het weekend lekker aan kant. Dus ben heerlijk bezig. Even een bakkie koffie tussendoor en ik wil weer aan de gang gaan en de zenuwen gieren door mijn lijf mijn hart gaat tekeer en daar ging mijn werklust...............
van de koffie denk ik dan????? Nee de hormonen natuurlijk.
Heb het maar over me heen laten komen maar het heeft me de hele dag al in zijn greep, de onrust soms zo erg dat het tegen paniekaanval aan is.
Bah bah.
Maar wie weet morgen weer een betere dag.

Sterkte voor iedereen.
Groetjes Fiene

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Lydia1959 » za 13 nov 2010 07:35

Hallo Jamilla,

Nou en of ik dat herken, zodra ik mijn ogen opendoe weet ik al wat voor dag het gaat worden. Vanmorgen redelijk wakker geworden en dan wil ik eigenlijk weer teveel doen omdat het morgen wel weer anders kan zijn maar dat moet ik nou juist niet doen. Nu gaat het redelijk dus niet te hard van stapel lopen en alles rustig aan doen dan is morgen misschien ook wel een redelijke dag. Daar hopen we dan maar op.

Ik ken het gevoel dat je beschrijft heel erg goed dus je bent niet alleen en probeer daar maar aan te denken, die rothormonen ook.
Ik denk ook veel te veel na omdat ik vroeger altijd maar door ging want moeders zijn toch nooit ziek, nou nu ben ik er even niet.
Dus ik probeer alleen te doen waar ik zin in heb hoe moeilijk ook, of ik doet gewoon helemaal niets. (Als ik niet hoef te werken natuurlijk).

Veel sterkte allemaal
Lydia

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Gaea » za 13 nov 2010 15:26

Hallo Lydia,

Ik had dat ook dat ik op een goede dag dan meer/teveel ging doen omdat het de volgende dag weer anders kon zijn.
Mijn ervaring is dat ik dan inderdaad de volgende dag een slechte dag had.
Nu ik op de goede dagen mijn dag niet meer vol plan en teveel doe gaat het een stuk beter.
Natuurlijk heb ik nog wel slechte dagen/weken maar toendertijd was ik gewoon kapot na zo'n goede dag vol met bezigheden.

Groetjes,
Gaea

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » za 13 nov 2010 19:50

Hoi,

Even over jullie reacties;

Ja, dat heb ik ook dat als ik een goede dag had (en dus teveel hooi op de vork genomen hebt, waarschijnlijk) ik vaak de rekening krijg gepresenteerd de volgende dag.

Wat ik ook herken is dat het inderdaad ook op een goede dag om kan slaan. Ineens kan ik niet lekker worden. Vaak houdt dat dan de volgende dag ook nog aan.

Laten ik de moed erin houden zoveel ik kan kunnen.

Dank jullie voor deze steunende herkenningen!

Groetjes, Jamilla.

Iet
Berichten van Iet
Onderwerpen van Iet
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Iet » ma 15 nov 2010 07:36

Goedemorgen dames,

Wat herkenbaar weer wat jullie schrijven!
Vanmorgen ook weer opgestaan, met het gevoel van; dit wordt weer niks vandaag (zoals zoveel andere dagen).
Laatst heb ik me een week echt helemaal super gevoeld, ongekend, en van het ene op het andere moment, bam, was het weer over. Op 't moment is het zo, dat mij niks echt meer kan boeien, voel me net jantje lacht, jantje huilt.
Ik ben sinds juli gestopt met de AD, 1 jaar genomen, sindsdien ben ik supergevoelig geworden, gekmakend.
Ga morgen voor 't eerst naar 'n psychologe, hopend dat zij me op weg helpt in deze, bijna niet meer uit te houden situatie.
Ik heb al bijna 5 jaar deze klachten, stomme overgang.

Maar gewoon afwachten, hoe we de dag weer doorkomen :roll:

groetjes, iet

SaskiaP
Berichten van SaskiaP
Onderwerpen van SaskiaP
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door SaskiaP » ma 15 nov 2010 09:10

Hallo dames

Ook hier herkenning. Alles van plan zijn en ook moeten doen...anders loopt alles helemaal in duigen.
Mij niet willen laten leiden door die rottige gevoelens en denken van...ja, ik voel me beter als ik wel die stapel strijk heb gedaan en de vitrages heb gewassen.
Maar het lukt gewoon niet altijd. En soms mijn afspraken willen afzeggen, het lijkt af en toe zo'n ''grote onderneming''...
En dan weer denken, ik moet gewoon rust nemen maar ik voel me alleen maar onrustig als ik dit denk.

Saskia

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Shivala » ma 15 nov 2010 10:43

Hallo dames,

Hier alles onvoorspelbaar; ik kan "goed" opstaan en een uur later is het helemaal mis en weer doodop.
Andersom ook. Dat gaat zo;n beetje de hele dag af en aan.
Ook lastig beslissingen te nemen, zal ik wel of niet nu de hond uit gaan laten, boodschappen halen enz.
Het liefst zou ik de dekens over mijn hoofd trekken en een lange winterslaap houden en vervolgens pas opstaan als de overgang voorbij is... :mrgreen:
Maar de betere uren/momenten probeer ik optimaal te gebruiken om datgene te doen wat ik wil/moet doen.

Groet
Shivala

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » ma 15 nov 2010 12:39

Hoi,

Fijn, weer deze herkenningen.

Tegen afspraken kan ik ook erg opzien. Het is ook maar weer afwachten vaak, hoe ik me voel.

Wat ik merk is dat ik wel goed kan opstaan en dat het dan ineens niet goed gaat (er overvalt me een vervelend gevoel of ik word niet lekker) vaak tegen de late middag of avond, maar omgekeerd is dat minder. Als ik niet goed wakker wordt, dan gaat die dag de knop niet meer om. (Ik heb nog niet ontdekt hoe, tenminste).

De afgelopen dagen voel ik me wat beter. Ik neem nu een mulitivitamine, vit. B-complex, magnesium/calcium en vit D (allen binnen de normale en aangeraden dagdosis). Of het daardoor komt, weet ik niet maar mogelijk helpt het me. Dat zal ik wel uitvinden de komende tijd.

Een goede week voor iedereen en sterkte weer!

Groetjes, Jamilla.

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marjo50 » wo 17 nov 2010 13:33

Hallo dames,

Nou heel herken baar allemaal. Ook ik ben van nature altijd bezig en wilde in me woonkamer een kleurtje geven aan een kant van de muur, ik denk de kerst staat voor de deur en laat ik eens wat gezelliger maken. Ga met volle moed naar de winkel, sta ik daar een kleur uit te zoeken. overvalt me ineens pfff heb er geen zin meer in. Alleen al het uitzoeken maakte me vreselijk moe. Kon geen keuze maken en het duurde me allemaal te lang. Ik wilde niets liever dan die winkel uit. Mijn zoon zei mam doe nu rustig en zoek even uit. Alleen het woordje rustig werd me al te veel. Oke na een 20 minuten hebben daar te staan en me kleur uitgezocht te hebben was ik al moe van al dat gedoe. Ik zeg ik ga na huis ben totaal moe.

Thuis aangekomen zakte de gejaagdheid en maakte me een kop koffie. Ik aan denken ja morgen vroeg sta ik vroeg op en ga mijn muur schilderen. Ja en kijk nu zit ik hier achter de pc omdat ik gewoon weer geen zin heb, voel me depri, onrustig en voel me gewoon kapot en doodmoe en nergens zin in. Normale wijze kon ik niet afwachten en had die muur al 's avonds het liefst geschilderd, nu staat die pot met latex hier. De hele tijd wat moet ik nu, ik wil eraan beginnen en het lukt me niet. Maar dat heb ik met alles, ineens boordevol energie, de andere minuut zak ik helemaal weg als een wrak. Ben een verantwoordelijk mens. en hoe meer verantwoording er op me af komt hoe slechter ik me ga voelen pfff.

De ene dag een zombie de andere dag weer even me zelf, van de ene minuut op de andere dat veranderen van me zelf daar kan ik niet meer mee overweg. Vreselijke spierpijn in me gewrichten, de plotselinge vermoeidheid, het niet meer weten waarom alles nog pfff en dan denk ik waarvoor nog. Geen plezier meer hebben in niets meer. En als ik dan toch doorzet en me werk heb gedaan, kan ik helemaal niet blij zijn meer, wat ik normaal wel had. Mijn gedachten zijn soms gewoon zo verwarrend, dat ik denk moet het zo verder. Niemand die dit begrijpt wat ik innerlijk voel. Niets kan ik meer afmaken in alles wat ik doe. Zo ken ik me niet, want ben een mens vol energie geweest die nooit stil kan zitten.

Innerlijk zit ik te trappelen wil die muur gaan schilderen, maar ja heb nu al ondertussen niets gedaan, en zit ik nog hier rond te hangen pfff, het is inderdaad een monster die in mijn lichaam zit die alles verpest door de overgang.
Meestal als ik hier zo alles lees dan krijg ik weer even de moed, maar zodra ik van de pc af ga dan overvalt me weer dat leeg eenzaam gevoel in me, voor wat alles nog.
Weet niet of jullie dat herkennen. Juist nu de kerst voor de deur staat, is al een moeilijke tijd voor mij.

Gr Marjo

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelie » za 27 nov 2010 16:29

Gaea schreef:
za 13 nov 2010 15:26
Ik had dat ook dat ik op een goede dag dan meer/teveel ging doen omdat het de volgende dag weer anders kon zijn.
Mijn ervaring is dat ik dan inderdaad de volgende dag een slechte dag had.
Nu ik op de goede dagen mijn dag niet meer vol plan en teveel doe gaat het een stuk beter.
Hallo dames,

Hier ervaar ik het precies zo! Teveel willen halen uit een goede dag omdat je immers maar nooit weet.....
Ja en de volgende dag weet ik het dan weer wel. Opgebrand, lusteloos en ellendig.
Maar het zoeken naar het juiste evenwicht vind ik nog heel moeilijk!

Groetjes, Cornelie

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Charamber » za 27 nov 2010 22:07

Hallo

Ook hier weer heerlijke herkenning. Ik moest zo lachen, had vanmiddag ook zoiets, ging me aankleden om even boodschappen te gaan doen. Ondertussen even de koelkast opgeruimd lekker ruimte maken voor al het lekkers wat ik van plan ben te gaan halen.
En dan ineens heb ik gewoon geen zin meer om boodschappen te doen. Ik schrijf nog wel een lijstje maar stuur dan mijn zestien jarige met een verongelijkt gezicht naar de winkel, want ze heeft ook haar zusje al naar mijn broer gebracht voor een logeer partijtje en ook die was beledigd omdat ik erg genoeg ook al geen zin had om haar weg te brengen.

Iedere ochtend neem ik me van alles voor om te doen en het komt nooit af, van de week vroeg ik mijn dochter om de voorraadkast leeg te halen dan zou ik het even lekker allemaal gaan uitzoeken en weer terug zetten. Toen ik thuis kwam van de overblijf stond alles klaar heerlijk, maar kreeg ik ineens buik krampen en wilde dus eigenlijk alleen maar weer gaan liggen....
Toen besloten om alles te laten staan, dat zou me wel bemoedigen om toch maar alles te gaan uitzoeken, na twee dagen stond alles er nog. Kids inmiddels ook aan de buikkrampen en met het idee dat de dokter misschien wel eens nodig kon zijn. Alles onuitgezocht terug gezet in de voorraadkast, dat schoot dus lekker op...not!

Een vriendin zei ooit: in plaats van alles te bedenken wat je wilt gaan doen gewoon te beginnen met het eerste wat je je bedenkt en zo verder te gaan, want van het denken wordt je al moe zei ze. Dat probeer ik soms een beetje, van de week kreeg ik overigens ineens het omgekeerde. Mijn dochter helemaal perplex toen ik om kwart over elf in de avond opeens de behoefte voelde om mijn trap te vegen en een kast af te soppen...
Ik begrijp er zelf ook geen barst meer van hoor ga maar mee met het gevoel.

Willemien

Sonja123nick
Berichten van Sonja123nick
Onderwerpen van Sonja123nick
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Sonja123nick » ma 14 feb 2011 11:52

Hallo dames of lotgenoten,

Hebben jullie ook dat je 's morgens als je wakker wordt je gespannen en nerveus voelt.
Ik ga 's avonds rustig naar bed, wordt gespannen en opgejaagd wakker, wat is dat nou?.

Sonja

Fiene
Berichten van Fiene
Onderwerpen van Fiene
Menopauzejaar:

Bericht door Fiene » do 17 feb 2011 18:07

Hallo dames,

Heel herkenbaar hoor.
Ik heb het de laatste weken ook weer.
Ik ben nu op het moment de hele dag wel wat onrustig, nerveus gevoel.
Maar 's morgens als ik wakker word overvalt het me als een deken. Hoe laat het ook is, soms pas half zes maar dan kan ik ook niet meer stil blijven liggen, moet mijn benen bewegen en probeer rustig te blijven. maar de zenuwen gieren door mijn lijf.
Ik moet wel zeggen als ik er uit ben dan zakt het ergste wel om soms op de dag weer in vlagen terug te komen.

Sterkte ermee.
Groetjes Fiene

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » ma 11 feb 2013 10:12

Hoi vrouwen,

Zijn er vrouwen, die net als ik, zich 's morgens bij het opstaan ook niet lekker voelen?
Het begint bij mij eigenlijk al bij het wakker worden. Mijn hele lijf voelt beroerd/brak/weeig/broos en mijn geest doet mee. (Dit even afgezien van nogal wat rugspieren die een pijnlijk eigen leven lijken te leiden...).

Als ik een tijdje op ben en bijvoorbeeld even naar buiten ga, gaat het wel weer wat beter. Maar ik weet; morgenochtend voel ik me weer zo moe en brak. Op deze momenten vraag ik me af of ik een ziekte onder de leden heb of fors aan het aftakelen ben op weg naar het einde.

Herkennen jullie dit als zijnde een overgangs-klacht? En zou dit weer over gaan?

Lees graag van jullie.

Groetjes van Jamilla.

Caro1965
Berichten van Caro1965
Onderwerpen van Caro1965
Menopauzejaar:

Bericht door Caro1965 » ma 11 feb 2013 10:54

Hallo Jamilla,

Of het een overgangsklacht is, weet ik niet, maar ik ervaar hetzelfde. Ik denk bij mij een combi van veel meegemaakt, te langzame schildklier (vorige week met medicatie begonnen) en overgang... Maar wat wat is?

Caroline

Gippy
Berichten van Gippy
Onderwerpen van Gippy
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 52

Bericht door Gippy » ma 11 feb 2013 23:22

Hallo dames,

Ja spierpijn bij het opstaan, net alsof ik alles eerst moet strekken en opwarmen. En met vlagen ben ik de hele ochtend door misselijk.
Ook moe, maar dan moet ik werken en dan "gaat het wel weer" maar kom ik thuis ben totaal afgemat.
Dit heb ik in periodes en ben/word niet ziek. Ik denk de overgang.

Sterkte
gr Gippy

Peetrie54
Berichten van Peetrie54
Onderwerpen van Peetrie54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Peetrie54 » di 12 feb 2013 08:59

Hallo Jamilla

Ik heb al ruim twee jaar last van een ziek gevoel direct na het opstaan. Inderdaad brak en beroerd, stijf en stram, duizelig. Dat trekt in de loop van de ochtend meestal weg of het wordt wat minder. Ook misselijk.
In het begin maakte ik me vreselijke zorgen, ik moest toch wel iets ernstigs mankeren. ik had ook totaal geen energie.
Maar ik moet zeggen dat het langzaam minder wordt, minder beroerd en ik maak me nu minder ongerust, dat scheelt ook. Maar het blijft naar om nooit eens echt fit uit je bed te komen.
Ik heb af en toe ook een enorme slaapbehoefte, dan kan ik 10 uur achter elkaar slapen, maar ook dan voel ik me niet uitgeslapen, heel vreemd. Maar hopen dat alle vreemde verschijnselen een keer voorbij gaan,

sterkte, Peetrie

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » di 12 feb 2013 10:02

Hallo

Dit heb ik ook al twee jaar. Meteen als ik wakker word dan krijg ik een ziek gevoel in mijn lijf ben dan heel nerveus er bij en raar in mijn hoofd ook nog. Met moeite sta ik op en dat zieke gevoel kan dan nog uren aanhouden. Meestal heb ik er in de namiddag en 's avonds geen last van.
Ik word hier erg gestrest van want ik denkt inderdaad ik moet heel erg ziek zijn. voor mijn gevoel ben ik nu aan het eind van mijn latijn zo ziek voel ik me.
En elke avond denken misschien heb ik het morgen niet maar dat valt dan altijd weer zo tegen.
Ik vind het wel een steun dat ik blijkbaar niet de enige ben met deze klachten. ook ben ik er vaak misselijk bij ik heb net een half rustgevend tabletje genomen kijken of dat helpt .

Veel sterkte voor iedereen.
Palma

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Palma » di 12 feb 2013 11:36

Hallo

Ik heb een halve kalmeringstablet genomen en weer in bed gegaan.
Dit is ook geen succes ik voel me nog ellendiger.
Hoe kom ik hier doorheen ? Ik weet me even geen raad meer.

groeten Palma

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Dorothea » di 12 feb 2013 12:37

Hallo dames

Ja, dat naar opstaan dat heb ik ook al tijden, heeft zeker met de overgang te maken, zou graag van iemand horen, die dat ook heeft gehad en waarvan het nu over is, want ook ik twijfel, gaat dit echt ooit over?

Zijn jullie ook in de postmenopauze?
Is dit typisch iets van de postmenopauze?

Ik probeer maar 'gewoon" door te gaan, soms heb ik het ook wel eens een dagje niet, dus hormonen :evil:

Sterkte,
Dorothea.

Vosje61
Berichten van Vosje61
Onderwerpen van Vosje61
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 68

Bericht door Vosje61 » di 12 feb 2013 14:36

Hallo dames,

dit heb ik ook tijden gehad, nu is het minder en bij perioden helemaal weg.
Wel heb ik, dat ik tijdens de dag van het ene op het andere moment opeens een slap wee belabberde gevoel heb.
Ben postmenopauze wat op deze leeftijd te verwachten is.

groetjes, Vosje

Aleida
Berichten van Aleida
Onderwerpen van Aleida
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Aleida » di 12 feb 2013 16:48

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij dat ik dit hier lees. Ik heb dit al 3 jaar, niet elke dag maar wel 5 van de 7. Ik heb steeds gedacht dat ik wat vervelends had, maar denk nu dat het toch bij de overgang hoort, als ik jullie verhalen lees.
Ik wens iedereen heel veel sterkte, het gaat dus vast nog een keer over :D

groetjes Aleida

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » di 12 feb 2013 19:22

Hoi vrouwen,

Fijn, dat dit toch wel duidelijk herkend wordt. Het geeft mij een gevoel van steun en minder eenzaam zijn. Ook minder angstig want herkennen, doe ik mezelf vaak niet meer en het lijkt alsof ik steeds meer verzwak.

Ik begin me ondertussen best wel te schamen naar mensen om me heen. Ik voel me gewoon nooit meer echt goed. Ik heb altijd wat. Super-vervelend.

Dank jullie heel hartelijk voor jullie ervaringen hier!

Groetjes, Jamilla.

La71
Berichten van La71
Onderwerpen van La71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door La71 » di 12 feb 2013 19:58

Hoi allemaal,

Wat herkenbaar! Ik dacht dat ik de enige was, maar gelukkig is dat niet zo.
Al enkele weken dat het heel extreem is, maar ook 's avonds zo ontzettend moe. Nu al enkele nachten heel slecht slapen, vaak wakker.
En dan 's morgens helemaal brak. Als ik een paar uur op ben, dan heb ik het idee dat het beter gaat.
Wanneer houdt het een keer op? Nu al 9 jaar met klachten.

Groetjes Lammy

Babs05
Berichten van Babs05
Onderwerpen van Babs05
Menopauzejaar:

Bericht door Babs05 » vr 19 apr 2013 08:00

Hallo Dames

Heel herkenbaar in de loop van de dag je beter voelen en dan denken morgenvroeg gaat het ook beter. Maar helaas begint het weer van voren aan. Leuk is het niet maar het zal er wel bij horen. Pas er mijn activiteiten maar op aan.

Iedereen veel sterkte gewenst.
Babs. :| :| :|

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Bericht door Krista » di 05 mei 2015 15:36

Dag allen,

wat ben ik blij dit te lezen. Ook ik voel me doodziek als ik wakker word. Wat ik echter van jullie begrijp is dat als jullie , s morgens wakker worden zo beroerd zijn ik lees nergens dat dat ook midden in de nacht is. Ik kan midden in de nacht wakker worden en dan van ellende niet meer slapen of hooguit nog 2 uurtjes.Pfff ik heb nog een baan dus als om 6 uur de wekker gaat ben ik helemaal gebroken.
ging toch wel heel erg twijfelen of het niet iets anders was.

groetjes Christa

Dieltje
Berichten van Dieltje
Onderwerpen van Dieltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Dieltje » wo 06 mei 2015 09:01

Hoi Christa,

Hetzelfde hier als jij :( kan op de raarste momenten zomaar misselijk zijn en lig 's nachts soms ook uren wakker. Heel vervelend allemaal. Ik dacht ook, net als veel vrouwen hier, dat ik een ernstige ziekte onder de leden had.
Ik heb alle klachten (waarvan misselijk dus 1 is) sinds oktober 2012. Toen is mijn baarmoeder verwijderd vanwege een vleesboom. Nu besef ik dat alle klachten daarna begonnen zijn.
Bah, hoe lang moet dit nog duren. Voel me zo'n klagende oude vrouw.
O ja, ik ben 51.

sterkte en groetjes.
Dieltje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht