Soms voelt het alsof ik wakker slaap

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Mar2
Berichten van Mar2
Onderwerpen van Mar2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Soms voelt het alsof ik wakker slaap

Bericht door Mar2 » do 01 apr 2010 20:00

Hallo

Ik ben 39 en een jaar geleden ben ik naar de huisarts geweest met onder andere last van opvliegers (toen wist ik nog amper wat dat was. Ik sliep alleen al weken bijna niet en na bloedtesten bleek dat ik in het begin van de overgang zat.
Ik ben nog wel ongesteld, eerst om de drie weken en nu alweer even niet.
Ben dus officieel nog niet in de overgang.
Maar heb best wat klachten, vooral het moe zijn en het heel licht slapen. Soms voelt het alsof ik wakker slaap. Herkent iemand dit?
Ik las ergens op dit forum over een pijnlijke tong. Wist niet dat dat ook van de overgang kon komen *ben er jaren geleden al mee naar de ha geweest

Verder ben ik afgelopen jaar een paar kilo aangekomen.
Aan de ene kant ben ik blij dat ik mijn 2 dochters gewoon heb gekregen, maar aan de ander kant voelt het niet eerlijk... We zijn uit de gebroken nachten, ben in totaal 6 jaar bezig geweest met of zwanger zijn of bv geven en nu zou de actieve tijd weer moeten beginnen, tja niet dus.

Maar goed ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn, maar merk ook dat niemand in mijn vriendenkring ermee bezig is...
dus ik kwam hier maar ervaringen lezen!

Mar

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Soms voelt het alsof ik wakker slaap

Bericht door Gaea » vr 02 apr 2010 12:28

Hallo Mar,

Dat is wel een nadeel ja, dat niemand van je vriendinnen ermee bezig is.
Het is wel fijn dat je zo nu en dan je hart kunt luchten en dat diegene ook nog begrijpt waar je het over hebt.

De overgang begint voor de 'een nu eenmaal wat eerder dan voor de ander.
Achteraf gezien had ik ook al vroeg overgangsklachten maar herkende ze zelf niet als zodanig (was er ook helemaal niet mee bezig).
Dacht toch echt dat je dan een jaar of vijftig moest zijn voordat zoiets begon.
Kun je nagaan hoe goed ik op de hoogte was wat betreft overgang.

Wat informatie en (h)erkenning betreft valt er op deze site genoeg te lezen.

Groet
Gaea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht