Slapeloosheid

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Re: Slapeloosheid

Bericht door Marie » vr 14 jan 2011 13:30

Hallo dames,

Ik wil even van me af klagen....... wat een nacht...... afschuwelijk..... ik ben al weken ontzettend moe maar vannacht was het weer bal.
Ontzettend druk in mijn hoofd, chaotische gedachten en telkens als ik in slaap leek te vallen werd ik enorm onrustig gepaard met hartkloppingen. Af en toe hyperen erbij en het drama was weer compleet. Lijkt wel of ik niet MAG slapen.
Heb het half 5 zien worden, ik ben total loss.

Is dit voor jullie herkenbaar, die onsamenhangende gedachtestroom terwijl je oververmoeid bent in feite?

pfff ik wil rust!

Marie

Ruby
Berichten van Ruby
Onderwerpen van Ruby
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Ruby » zo 16 jan 2011 21:13

Hallo dames,

ja voor mij precies hetzelfde. jaren geleden al met mijn huisarts over gehad dat ik echt dacht in de overgang te zijn, nou dat kon niet he volgens hem. Ik slikte gewoon nog de pil, maar begin dit jaar heb ik hem gezegd dat ik nu gewoon een bloedonderzoek wilde want ik word gek van die zweetaanvallen en vooral dat gewoon NIET slapen.
Volgende week uitslag, maar las nu ook op dit forum dat er urinetesten zijn.... nou ga er morgen gewoon een kopen.

Groetjes,
Ruby

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Bericht door Didi » di 03 mei 2011 22:47

Beste dames,

Ik ben begonnen met dit onderwerp in februari 2010. Wij zitten nu in mei 2011 en nog steeds heb ik geen nacht doorgeslapen. Ik heb inmiddels alles geprobeerd.
Het enigste wat mij helpt is als ik een kalmeringsmiddel inneem, maar dat doe ik niet graag omdat ik niet verslaafd wil worden. Maar het is toch wel heel erg.

Ik begin erg vergeetachtig te worden. Kom af en toe niet eens op een normaal woord. Ik zoek naar alles en nog wat en blijkt het achteraf toch gewoon op de plek te liggen waar ik het altijd leg, maar ik kijk er dwars overheen.

Ik voel me vaker somber. Erg somber en mijn gezicht ziet er afgemat en moe uit. Ik probeer mij met van alles en nog wat op te peppen maar het valt mij steeds moeilijker.

Het frustrerende vind ik mijn omgeving die er zo makkelijk over oordeelt. Woorden zoals, maak je niet druk of ik heb er ook wel eens last van, of je zal het wel niet nodig hebben bla bla bla. Het is een ramp. Tenminste voor mij.

Hoe lang duur dit nog?? :cry:

Didi

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Charamber » wo 04 mei 2011 05:02

Hallo Didi

Nu ja aan het tijdstip te zien, ik kan dus ook voor de zoveelste keer niet slapen.
Dat vergeten, dat heb ik ook heel erg, en nu werd ik zelfs met een paniek aanval wakker, omdat ik in mijn droom niet op de juiste woorden kon komen. Alle woorden liepen door elkaar, er werden geen goede zinnen gemaakt, en kennelijk was ik me er ondanks dat ik sliep erg van bewust. Werd er wakker van, probeer rustig te worden, maar het lijkt of ik geen normale zin af kan maken, mijn hoofd is een grote chaos. Weet niet of het erbij hoort, maar ik vind het allang niet meer leuk, zelfs onverdraaglijk worden. Het neemt je op momenten gewoon over lijkt het wel.

Groet van Willemien

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:

Bericht door Didi » wo 04 mei 2011 22:03

Hoi Willemien,

wij schijnen dus in hetzelfde schuitje te zitten. Heb je ook al alles geprobeerd?

groeten
Didi

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » wo 04 mei 2011 22:58

Hallo Didi

Jazeker, bijna alles dan want ik gebruik geen slaaptabletten. Ik heb medicijnen allergie. Ik heb nu iets dat ik opspuit dat ruikt lekker, wodt je een beetje relaxed van schijnt het, mijn kids slapen er prima op maar ik doe nog steeds geen oog dicht. Bij mij speelt vooral het niet op woorden kunnen komen of de chaos in mijn hoofd waarmee ik wakker wordt, dan kan ik niet meer slapen. Nu is het al laat en ik zit hier helemaal suf te wezen, maar er is een soort angst om te gaan slapen om dan weer geen zinnen af te kunnen maken of raar in mijn hoofd wakker te worden, het lijkt een vicieuze cirkel te worden zo.

In ieder geval toch een hele fijne en voor goede nachtrust gewenst!

Groet van Willemien

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:

Bericht door Didi » ma 09 mei 2011 22:41

Hoi dames,

Ik ben nu aan de warme melk met honing en dat ontspant me toch wel iets meer. Ik blijf het maar even voldhouden. Een mens moet toch wat he.
Maar vervelend is het op zijn zachts gezegd toch wel hoor. Ik hoop ooit weer eens een nacht te kunnen slapen.

Didi

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Jenny49 » wo 29 jun 2011 17:55

Hoi allemaal.

Hier ook iemand die helemaal moe en huilerig word van het niet kunnen slapen.
Als ik lees dat sommige dan nog een volledige baan erbij hebben petje af.
Ik raak helemaal afgestompt, dingen dringen niet meer goed door, en ik verlies mijn interesse in alles wat ik ooit leuk vond.
Lezen wil ook steeds minder, omdat ik mij niet goed meer concentreren kan.
Even klagen, helpt soms. Ik wens jullie ook veel sterkte toe, en hoop op betere nachten.

Groetjes Jenny

Margot
Berichten van Margot
Onderwerpen van Margot
Menopauzejaar:

Bericht door Margot » do 30 jun 2011 11:48

Hoi Jenny,

Vorig jaar heb ik een paar maanden niet meer kunnen slapen. Was een zombie, niets kwam er meer uit mijn handen maar ik had net een nieuwe baan en met mijn 3 pubers veel problemen. Zat er helemaal doorheen. Ik ben toen begonnen met melatonine iedere avond voor het slapen gaan. Na een paar weken herstelde het zich en sindsdien slaap ik prima (op een enkele nacht na). Ik lig niet meer wakker tot de kids thuiskomen, sterker nog ik hoor ze niet eens meer thuiskomen, ben echt helemaal in diepe slaap. Fantastisch gewoon en durf niet meer zonder. Een echte aanrader dus. Succes ermee.

Groetjes Margot

Jenny49
Berichten van Jenny49
Onderwerpen van Jenny49
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Jenny49 » do 30 jun 2011 18:36

Hallo.

Ik heb best wel wat geprobeerd, maar dat hielp niet echt.

Groetjes Jenny.

Katinga
Berichten van Katinga
Onderwerpen van Katinga
Menopauzejaar:

Bericht door Katinga » zo 03 jul 2011 12:57

Hoi lotgenoten,

Wat een herkenbare verhalen. Ik gooi al jaren mijn ritme om i.v.m. nachtwerk(zorg) maar het lijkt nu wel standaard te zijn van niet in slaap komen (draaien, onrustige ledematen en pijn in gewrichten) steeds wakker en nog het ergste vind ik dat ik daardoor 's morgens op sta met een pijnlijk en vermoeid lijf en een paar uur nodig heb om bij te komen.
Mijn man staat als een jonge god op en is doodvermoeiend actief. Slik al melatonine voor het nachtwerk, maar nu ook als ik niet werk, maar mijn lijf blijft brak bij opstaan.

Wil zoveel doen, maar de zin erin ontbreekt zo gewoon.
Ik blijf me maar vast houden aan het feit dat het over gaat, maar WANNEER!!! Mijn hoofd wil en kan veel, maar dat lijf...pfff
Gelukkig hebben we elkaar DAMES....
Hou je taai.

Katinga :)

Binky2
Berichten van Binky2
Onderwerpen van Binky2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Bericht door Binky2 » ma 01 aug 2011 22:35

Hallo dames,

Ik zit al heel lang op deze site over overgang, maar nu zou ik zo graag met dames willen praten die het achter de rug hebben, wat voor ervaring hebben zij er mee, en wanneer stopt het nu eens een keer zodat ik eindelijk eens van mijn leven kan genieten.
Wie o wie kan me dit vertellen, graag zie ik jullie reactie tegemoet.

Binky

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Bericht door Ruchama » di 02 aug 2011 09:42

Hoi dames,

Ik zit in het staartje van de overgang. Ben nu 9 jaar zonder menstruatie maar vanaf mijn eerste klachten duurt mijn overgang nu al 15 jaar in totaal. Alles gaat eigenlijk beter, nauwelijks hartkloppingen meer, slaap beter, hoofdzakelijk 's nachts nog wat opvliegers. Was afgelopen winter nog wat down maar ook dat gaat beter.
Het enige wat mij nog stoort is eigenlijk mijn stijfheid, ik heb krakende knieën, kom niet gemakkelijk overeind. Maar zodra ik verder in beweging kom gaat het beter. Dus er komt een einde aan.

Ruchama

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017

Bericht door Lee64 » di 02 aug 2011 09:53

Hoi Ruchama

En hoelang heb je slecht geslapen dan van die 15 jaar? En sliep je van de ene op de andere dag ineens weer beter of elke nacht een klein beetje beter?
Ik ben wel blij te lezen dat het over gaat maar 15 jaar overgang is toch eigenlijk niet te doen...wat een schrikbeeld zo lang.
Ben voor jou echt blij dat je je beter voelt!

gr Lee

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Bericht door Ruchama » za 06 aug 2011 20:25

Lee,

Slecht slapen doe ik nog bij tijd en wijlen. Ik heb daar ook best veel last van gehad al die 15 jaar. Maar het ging met vlagen ook wel eens een paar maanden beter, hoor.
Het had bij mij alles te maken met al of geen stress hebben.
Ja, ik vind het ook een erg lang proces maar ik was tegen hormonen vanwege borstkanker in directe familie dus dan heb je eigenlijk geen keuze.

Ruchama

Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Jocede » zo 09 okt 2011 20:54

Hallo dames,

Ook ik slaap alweer 6 weken heel slecht, ik val als een blok inslaap en na 3 uurtjes ben ik weer klaar wakker, ik slik iets homeopathisch, maar heb niet het idee dat het helpt. 's Morgens word ik doodmoe wakker en ben de hele dag warrig en mistig in mijn hoofd, en heb er dagen bij (vandaag) dat ik vreselijke huilbuien heb. Ik vind het gewoon eng, mijn lontje wordt steeds korter.
Het lijkt ook wel of ik niet goed meer tegen stress kan.
Ik ben nu 9 jaar in de overgang, en in het begin heb ik dit ook zo erg gehad, ben er toen mee naar de dokter geweest, en hij plakte er een etiket op 'burn-out', maar later bleek het de overgang te zijn.
Maar als dit nog lang gaat duren kunnen ze me opbergen (bij wijze van).
Ik word er niet gezeliger op BAH..

groetjes Jolanda..

Jaimee
Berichten van Jaimee
Onderwerpen van Jaimee
Menopauzejaar:

Bericht door Jaimee » ma 10 okt 2011 08:54

Hallo dames!

Wederom heel herkenbaar! Alles geprobeerd behalve slaapmiddelen. Die ga ik ook niet nemen omdat ik voor mijn werk altijd bereikbaar ben, dus ook 's nachts. Maar afgelopen nacht was weer zo'n nacht. Om 22 uur naar bed, wakker om 00.00 uur, 1.00 uur, 2.00 uur, 3.00 uur toen een hele tijd wakker geweest tot 5.00 uur, dan slaap ik het laatste stukje heel vast en gaat om 6.30 uur de wekker...... Met als gevolg: bekaf en koppijn. Ik denk dat ik binnenkort wel door de hoeven ga en gedwongen zal zijn thuis te blijven, zolang dit duurt. Het zij zo...

Je bent dus niet de enige! (niet dat het helpt...)

Groetjes, Marga

Monique63
Berichten van Monique63
Onderwerpen van Monique63
Menopauzejaar:

Bericht door Monique63 » vr 21 okt 2011 02:50

Hallo dames,

tja (helaas) ook maar lid van dit forum geworden omdat ik er ook moedeloos van word ik ben nu 48 jaar en sinds een aantal maanden word ik ook gek van die slapeloosheid en ook ik moet er 's morgens weer op tijd uit omdat ik nog een zoon heb van 7 en pfff dat valt niet mee bovendien is mijn humeur ook al niet meer zo erg gezellig dan!

Ik slik al jaren antidepressiva en kalmeringsmiddelen om te slapen maar 1 kalmeringspil helpt niet meer duurt inderdaad heel lang voordat ik in slaap val om dan vervolgens na een paar uurtjes weer naar beneden te gaan omdat ik maar lig te draaien anders, zit ik hier vaak midden in de nacht als mijn zoon thuis komt (die werkt in de horeca) klaarwakker :evil: maar dit forum steunt dan wel als je leest dat je niet gek bent of word maar dat er meerdere zijn met dit probleem gedeelde smart is halve smart he? :S

Groetjes Monique

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:

Bericht door Onnie » di 25 okt 2011 11:14

hallo dames

Tja ook maar lid geworden,
sinds augustus ook 2 uurtjes, 1,5 uur, een half uur, slaap per nacht soms 4 uurtjes maar dan wel in die 4 uur 9 keer wakker
Ik word er ook dol van, moe, emotioneel enz

Mijn baarmoeder is er van de zomer uitgehaald ik heb nog 1 eierstok maar 5 weken na de operatie begon het met de slapeloosheid, af en toe kleine opvliegers maar toch nog niet helemaal in de overgang volgens de urinetest.

Heb ook van alles geprobeerd en ben nu bij het slaap waak centrum daar kreeg ik meteen een folder van psychologen en de opmerking "u slaapt vast meer dan u denkt hoor"en "het gaat weer over" maar als ik hier lees is dat niet zo 123 het geval.
"fijn"om te lezen dat je niet de enige bent, maar ik hoop dat we allemaal weer snel gaan slapen....

onnie

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Anette » di 25 okt 2011 11:54

Onnie schreef:
di 25 okt 2011 11:14
maar toch nog niet helemaal in de overgang volgens de urinetest.
Hallo Onnie,

Uit een negatieve uitslag van een test kun je nooit concluderen dat je nog niet aan de overgang bent begonnen.
De enige conclusie die je kunt trekken is: "Op dit moment kan niet worden aangetoond dat mijn overgang is begonnen.

Je bent 47. Gemiddeld begint de overgang tussen 30-35. Voor de een al merkbaar, voor de ander niet.

Anette

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:

Bericht door Onnie » di 25 okt 2011 16:07

Dank Anette!

Die mevr. van het waakcentrum zei dat het niet door de overgang kon komen maar zo te lezen kan dat dus wel!

Iemand nog tips hoe je het een beetje volhoudt? vannacht weer 1,5 uur hooguit 2 uur geslapen in stukjes en beetjes :(

Onnie

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Anette » di 25 okt 2011 16:47

Hallo Onnie,

Misschien kan die mevrouw dan beter een ander baantje zoeken. Of ontkende ze het omdat ze weet hoe onvoorspelbaar en ongezeglijk hormonen kunnen zijn in de overgang.

Niettemin schrijft een kliniek, die zichzelf een expertisecentrum noemt voor slaapproblemen er toch echt zelf het volgende over.
  • Insomnie bij vrouwen

Insomnie komt het meest voor bij vrouwen.
    Fysieke en hormonale veranderingen zoals de menstruatiecyclus, zwangerschap, het begin van het moederschap en de menopauze kunnen effect hebben op de kwaliteit van de slaap.
Anette

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:

Bericht door Onnie » di 25 okt 2011 18:35

Hoi Anette,

dank je, ondanks dat het niets veranderd stelt het wel een soort van gerust, als je begrijpt wat ik bedoel!

groetjes,
Onnie

Shuijsdens
Berichten van Shuijsdens
Onderwerpen van Shuijsdens
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Shuijsdens » za 05 nov 2011 20:47

Hey dames!

wat ben ik blij en opgelucht te lezen dat de kwaal slapeloosheid zo vaak voorkomt.
Ik heb het altijd moeilijk als ik naar bed ga, eigenlijk mijn best doe om in slaap te vallen, maar soms
durf ik mij niet over te geven aan de slaap. Ik word maar voortgejaagd met miljoenen gedachten.
En dan word ik weer bang dat als ik niet goed slaap: er zal me toch niks overkomen (ziekte).

Shuijsdens

Polly Ester
Berichten van Polly Ester
Onderwerpen van Polly Ester
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Polly Ester » do 17 nov 2011 07:08

Hallo dames

Ik ben in de premenopauze, voornaamste klacht (behalve zeer onregelmatige en vreemd verlopende menstruaties ) is de slapeloosheid...en als ik dan jullie leeftijden zie en ervaringen lees, dan zie ik het leven nu al niet meer zitten.

Ik val in slaap maar word na 3 a 4 uur wakker - en dat was het dan weer voor de nacht. Ben compleet uitgeput. Dit kan toch zo niet tot ver in mijn 50e doorgaan?
Op deze manier haal ik de 45 niet eens.
Ik mediteer en doe ontspanningsoefeningen, ik ben ook ontspannen, ik lig op het randje van in slaap vallen, maar dat laatste duwtje, dat komt niet.

En slapeloosheid lijdt bij mij tot zoveel andere klachten : spier-en gewrichtspijnen, moeheid, somberheid, huilbuien, nou ja ik hoef niet verder te gaan. Wil ook zo niet verder gaan.
Wat moet ik? Huisarts = niet behulpzaam (om het maar kort te omschrijven)

Polly Ester

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:

Bericht door Onnie » do 17 nov 2011 14:15

Hoi Polly

Ik begrijp precies wat je doormaakt, sinds 1 september heb ik precies het zelfde, lig op het randje van in slaap vallen, maar ga niet. Als ik bof slaap ik van 10 tot 12 (maar wordt daar ook vaak 3 keer in wakker) en van 1 tot 3 daarna is het over. helaas bof ik soms ook niet: ook nachten van 2 keer een kwartier of een half uur slaap komen voor. Of ik zie ieder uur voorbij komen. Wordt er ook horendol van, voel me raar in het hoofd, moe moe en nog eens moe. Soms wel eens een nacht van 4,5 uur in ik weet niet hoeveel stukjes en dan voel ik me redelijk. Tegen het opstaan zak ik wel eens een kwartier in droomslaap.

Waardeloos he? Ik probeerde ook van alles ontspanningsoefeningen., acupunctuur, nu haptonomie, melatonine, homeopathische middelen, slaapthee en ga zo maar door helaas zonder resultaat.
Af en toe neem ik een slaappil, maar heel vaak daarna slaap ik de nachten daarna juist weer helemaal niet Ik maak me dus ook bezorgd. Bij het slaap/waak-centrum zagen ze ook te weinig slaap, te weinig diepe slaap te weinig remslaap maar oplossingen heeft niemand zover ik weet. Acceptatie is ongeveer het enige, maar niet iedere dag het gemakkelijkste.
Af en toe ook het gevoel dat ik gek wordt hoor!

Misschien nog eens daar de huisarts, maar een pil is ook niet alles hoor!
Het enige dat me troost zijn de verhalen hier en dat ik de enige niet ben. Het moet een keer overgaan dus houd moed!
Ik zeg het ook meteen maar tegen mezelf, :mrgreen:

Onnie

Onnie
Berichten van Onnie
Onderwerpen van Onnie
Menopauzejaar:

Bericht door Onnie » wo 21 dec 2011 12:10

Hallo

Ik kom nog maar eens hier buurten. Hoe gaat het met de andere slapelozen????

Ik heb een vreselijke week deze week, 1 nacht nog geen 2 uur slaap, 1 nacht nog geen 3 uur....pfff
zie het soms niet meer zitten!!

Onnie

Jetje
Berichten van Jetje
Onderwerpen van Jetje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Jetje » wo 21 dec 2011 16:45

Hallo allemaal,

Ik heb ook verschrikkelijk veel slapeloze nachten gehad, maar nu slaap ik heerlijk..
Bij mij is het dus over gegaan...
Sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het is...

Jetje

Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Jocede » do 22 dec 2011 08:59

Hallo dames

Na 3 maanden slecht slapen, gaat het bij mij weer een stuk beter :D
Ik slaap sinds 3 weken weer echt goed, ik ben nog wel zo'n 3 x wakker maar slaap wel gelijk weer in gelukkig.

Op het oude niveau van 8 uur slaap zal het wel nooit meer komen, maar ik ben al blij met 6 uurtjes..
Ik voel me ook een stuk fitter,en vrolijker :lol:
Ik was denk ik wel rijp voor een inrichting :roll: wat kan slecht slapen een hoop met geest en lijf doen zeg.
Ook merk ik in de loop van de 9 jaar dat ik in de overgang zit, dat het periodes zijn van slecht slapen, niet tegen stress kunnen, vreselijk moe, huilbuien, nou noem het maar op..
Zal het ooit nog eens stoppen, ben nu een jaar niet meer ongesteld geweest..
Ik hoop dat het bij jullie inmiddels ook wat beter gaat..

fijne dagen allemaal..
gr Jolanda..

Arianne
Berichten van Arianne
Onderwerpen van Arianne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Arianne » do 22 dec 2011 13:34

Hallo Jolanda,

Ik herken ook die periodes van slecht slapen. Gelukkig heb ik nu ook weer een periode waarin ik goed slaap. Inderdaad, ook ik word wel 3x per nacht wakker om te plassen, maar ik val gelukkig meteen weer in slaap. Tijdens periodes van slecht slapen word ik vaak met een schok klaarwakker en kan dan niet meer inslapen, omdat er van alles door mijn hoofd spookt. Allerlei doem-scenario's over de toekomst en ook slechte gedachtes over mezelf... (ach, wat ben ik nou helemaal...). Ik noem dat mijn donkerste uurtjes van de nacht. Jaren geleden heb ik es een klein radiootje gekocht met kleine oordopjes, en in mijn donkerste nachtelijke uurtjes luisterde ik dan naar de radio. Inmiddels is dit radiootje onder mijn kussen in de nacht mijn steun en toeverlaat geworden. Als ik dan toch niet kan slapen, dan heb ik mijn radiootje die me van mijn gedachtestroom afleidt. Zo ken ik veel programma's die 's nachts in de vroege uurtjes worden uitgezonden ('Nachtzuster' in de nacht van donderdag op vrijdag is vooral erg leuk). Soms val ik dan met oordopjes in weer in slaap, missie geslaagd. Soms lig ik uren te luisteren, maar dat is in ieder geval beter dan piekeren!

Groetjes van Arianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht