Slapeloosheid

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:
Leeftijd: 60

Slapeloosheid

Bericht door Didi » zo 21 feb 2010 23:02

Dames,

ik weet niet hoe jullie het ervaren qua slapeloosheid, maar ik word er onderhand horendol van.
Elke nacht wordt ik na 3 uurtjes slapen wakker en moet er dan gewoon uit omdat ik niet meer kan slapen. Pas na een uur of zo kan ik weer naar bed en na heel wat draaien en keren val ik weer in slaap. Ik heb al Valeriaan geprobeerd en neem soms een oxazepam maar het blijft over het algemeen hetzelfde. Het is nu al minimaal 1 1/2 jaar aan de gang en ik wordt er wanhopig van.

Groetjes,
Didi :(

Grietje
Berichten van Grietje
Onderwerpen van Grietje
Menopauzejaar:

Re: Slapeloosheid

Bericht door Grietje » ma 22 feb 2010 10:57

Hallo dames,

Ik heb precies dezelfde klachten. Ik val dikwijls snel in slaap en dan word ik na 10 of 20 min wakker en kan dan vervolgens uren niet meer slapen.
Gek word ik ervan. Terwijl ik er nooit moeite mee heb gehad mijn ene been lag nog niet in bed of de andere sliep al.
Ook word ik heel vaak wakker en 's morgens kan ik juist wel doorslapen.
Ik zit gelukkig wel in de positie om een uurtje langer te blijven liggen maar het voelt niet goed. Ik ben echt brak.
Ook opvliegers, dan erg warm en dan lig ik weer te rillen van de kou.

Groeten, Grietjes 2

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Marie » ma 22 feb 2010 12:03

Hallo dames,,

De laatste weken gaat het hier ook weer zeer slecht qua slapen; sowieso duurt het inslapen heel lang (ik lijk dan wel klaarwakker terwijl ik heel moe ben)
Als ik dan na een uur draaien eindelijk in slaap val dan word ik na een uur of 4,5 weer wakker en slaap vervolgens amper meer, het zijn dan van die hazeslaapjes.
Het maakt ook niet uit hoe vroeg of hoe laat ik erin stap, het patroon blijft zich herhalen en overdag ben ik helemaal brak.
Het lukt me vaak niet eens om overdag bij te slapen, maar ik ga wel een uurtje liggen als ik de gelegenheid heb.
En dat is helaas maar weinig omdat ik moet werken.
Inderdaad word ik er ook letterlijk moe-deloos van!

Groetjes
Marie

Freya
Berichten van Freya
Onderwerpen van Freya
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Freya » do 25 feb 2010 14:21

Hallo dames,

ook voor mij is het heel herkenbaar. Ik heb het nu pas sinds een paar maanden.
Lig om 23:00 uur in bed. Duurt zeker een anderhalf tot 2 uur voordat ik in slaap val. Klokslag 02:00 uur ben ik dan weer wakker.
Vervolgens lig ik weer ttot 04:00 uur wakker en daar na lig ik te doezelen tot 06:00. Telkens als ik dan het gevoel heb dat ik wegzak, schrik ik weer ineens wakker. Het is net of ik pas tegen de morgen in een diepe slaap val.
Het is heel erg vervelend en overdag ben je inderdaad brak.

Groet, Freya.

Ino
Berichten van Ino
Onderwerpen van Ino
Menopauzejaar:

Bericht door Ino » vr 26 feb 2010 21:31

Hallo,

Sinds een tijdje lees ik al op dit forum, veel klachten zijn voor mij herkenbaar. Ben nu dus ook maar lid geworden hier.

De slapeloosheid herken ik maar al te goed. Ik werk in wisselende diensten, en heb sinds kort ontdekt dat ik beter tegen nachtdiensten kan dan eerst.
Als ik bv. na de nachtdienst moet gaan slapen, dan ontspan ik eventjes thuis en kan dan een gat in de dag slapen.

Echter, als ik een avonddienst heb gehad, tot 23.00 uur, dan ga ik rond 01.00 uur naar bed, word dan geheid na een paar uurtjes weer wakker, en slaap vervolgens heel licht. Pas tegen de ochtend val ik weer in een diepe slaap.

Ik was altijd al een avondmens, maar het is nu dus wat extremer geworden allemaal.
Kortom, een dagdienst draaien is voor mij momenteel een crime, heb dan erg weinig geslapen.

Herkent iemand dit?

groet
Ing

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » vr 26 feb 2010 23:09

Hallo dames

Ik merk ook bij mezelf dat ik me 's nachts meer wakker voel dan overdag. Overdag ben ik suf en slaperig. Soms ga ik 's nachts er wel eens uit om even thee te zetten of zo als ik niet door kan slapen. Het gekke is dat ik me dan eigenlijk beter voel dan overdag. En ja, overdag, dan voel ik de overgangsklachten veel meer en dan moet ik weer bijslapen omdat ik 's nachts zo wakker ben.
Echt de omgekeerde wereld lijkt het wel!

Groetjes Shivala

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:

Bericht door Didi » wo 03 mar 2010 21:26

Hallo

:D Nou het is een opluchting te weten dat ik niet de enigste ben die slecht slaap, maar aan de andere kant vind ik het erg discriminerend dat die mannen er geen last van hebben. Die van mij snurkt dat het een lust is :) Soms wil ik het wel eens opnemen hahaha. Maar goed. zonder dolle. Het is een vervelende kwaal. Ik wil gewoon weer slapen...
Ik heb al diverse middeltjes geprobeerd maar het helpt niets.

Groetjes
Didi :D

Mickie
Berichten van Mickie
Onderwerpen van Mickie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 63

Bericht door Mickie » vr 18 jun 2010 10:40

Hallo dames,

Wat een ramp die nachten.
Het duurt eindeloos voordat ik in slaap val en word heel vaak wakker en lig dan een tijd te draaien.
Ook veel onrust en allerlei dromen. Voel me versleten en moe, intens moe.

Kan iemand me hoop geven dat dit zeer tijdelijk is of een goed idee om dit met een homeopathisch middel op te lossen??

Hartelijke groet,
Mickie.

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Annac » vr 18 jun 2010 11:59

Dag Mickie,

Ik voel met je mee, wat een ellende toch!
Bij mij gaat momenteel het inslapen wel goed maar het doorslapen is een ramp..!
Na 4 uur slapen is het bij mij gebeurd, dus met het gevolg........... chronisch slaapgebrek. Zo nu en dan neem ik slaapmedicatie van de huisarts om bij te tanken. In principe wil ik geen medicatie maar om het vol te houden neem ik het toch, het werkt niet verslavend zoals ik het gebruik volgens de huisarts.

Daarnaast heb ik alle dagen hoofdpijn en gebruik daar paracetamol voor, zo weinig mogelijk maar toch wel dagelijks....
Ik heb wel homeopathische middelen gebruikt maar op den duur kwamen de verschijnselen er gewoon door heen. Ik heb een paar goede vriendinnen, die ook last hebben van overgangsverschijnselen, waar ik veel aan kwijt kan en dit forum vind ik ook goed, beiden heb ik veel steun aan.
Ik wens jou veel sterkte en wijsheid met het uitzoeken wat voor jou goed is, iedere vrouw is weer anders.

Groet Annac

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Marjo50 » za 19 jun 2010 12:03

Hallo

Ja ik heb het zelfde, als ik na bed ga ben ik moe, eenmaal in bed kan ik niet slapen, en beginnen die opvliegers, warm koud, ook gepaard met paniek aanvallen. Vervolgens val ik in slaap, en schrik ik na 20 minuten wakker. Dat gaat zo door tot 's morgens, en uiteindelijk val ik in slaap en heb dan nog maar 4 uurtjes geslapen. Ik sta dan zo geradbraakt op. Ja en dan beginnen weer de volgende symptomen zoals paniekaanvallen, en hartkloppingen en ga zo maar door, je wordt er echt gek van. Soms denk ik hoelang dit door moet gaan. Maar wat me wel een troost geeft is dat ik er niet alleen voor sta, ook al heb je het gevoel dat je het wel bent.

Groet, Marjo

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Annac » di 22 jun 2010 21:02

Hallo allemaal,

Het inslapen lukt bij mij wel maar het doorslapen niet, bijv. om 3.00 uur weer wakker worden met opvlieger en hoofdpijn en vervolgens wat dommelen of helemaal niet slapen. Met als gevolg chronisch slaaptekort. Ik zie er dan ook altijd vermoeid uit. Er zullen vast vrouwen op het forum zijn die dit herkennen en mijn vraag is hoe gaan jullie hier mee om.........? Ik heb medicatie van de huisarts en neem zo nu en dan hiervan om weer te kunnen bij slapen. Ik slaap hierdoor wel dieper vermoed ik maar 't is maar een paar uur langer dan normaal, dat valt me dan weer tegen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen..........

Groet, Annac

Sascha55
Berichten van Sascha55
Onderwerpen van Sascha55
Menopauzejaar:

Bericht door Sascha55 » di 22 jun 2010 21:34

Hallo dames

Ik val moeilijk in slaap en word heel vaak wakker en heb
een hele tijd slaapmiddelen geslikt en daar werd ik niet beter van en nu neem ik heel enkel nog eentje in de vakantie, als ik een slecht bed heb of zoiets.

Maar ik heb nu iets anders ik heb een mp3 speler gekocht en luisterboeken en ik ga voor dat ik ga slapen naar de luisterboeken luisteren en val dan in slaap en als ik wakker wordt dat is ook heel regelmatig dan doe ik het dopje weer in mijn oor en na een kwartiertje half uurtje val ik weer in slaap, en zo doe ik dat soms een paar keer per nacht en nu slaap ik beter. Ik heb bijna 200 luisterboeken en bijna allemaal al gluisterd ik verkoop ze daarom nu ook maar, want de meeste heb ik al gelezen want je raakt er echt verslaafd aan.

hahaha wel leuk hoor ik kan ook nooit in de zon liggen te zonnen maar nu dus wel want ik val dan ook in slaap met mijn luisterboeken dus het werkt echt heel ontspannend. Ik kan er echt niet meer zonder en slaap echt veel beter nu, dus voor mijn echt geen slaapmiddelen meer.

Sascha

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » di 29 jun 2010 11:51

Hallo dames,

Met deze hitte ga ik vlak voordat ik in bed stap lauw douchen en ik droog mijn haar dan niet met een fohn, maar met de handdoek. Zo stap ik in bed in blijft mijn hoofd en ook mijn lijf wat langer lekker koel omdat mijn haar nog vochtig is.
Ik val zo makkelijker in slaap.

Groetjes
Shivala

Nelleke59
Berichten van Nelleke59
Onderwerpen van Nelleke59
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Nelleke59 » do 15 jul 2010 03:06

Hoi allemaal,

leuk zo'n forum, en vooral midden in de nacht, slapeloosheid dus!!!

Oma Nel

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » do 15 jul 2010 11:55

Hallo allemaal,

De laatste dagen ga ik gewoon heel laat naar bed en dan slaap ik wel aan 'een stuk.....ongeveer max. 6,5 uur.

Groetjes,
Marie

Nelleke59
Berichten van Nelleke59
Onderwerpen van Nelleke59
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Nelleke59 » do 15 jul 2010 21:39

Hallo

Ja laat naar bed doe ik ook heel vaak, en valeriaan slikken, een glaasje wijn op zn tijd, dan slaap ik even in, een minuut of tien, dan schieten er weer allerlei gedachten door mn hoofd, en......wakker to half verwege middernacht. Zit er ook nog een megagrote spin in mn bed :mrgreen:

Nel

Jori
Berichten van Jori
Onderwerpen van Jori
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Jori » zo 18 jul 2010 03:33

Hallo dames,

Hier zit ik dan weer, het is inmiddels al weer half vier in de nacht.
Mijn spieren voelen stijf en pijnlijk aan. Mijn hoofd lijkt wel vol te zitten met watten. Het lijkt wel of dat hij ieder moment van mijn nek af kan vallen van zwaarte.
En nog kan ik niet in slaap komen.
Op dit moment heb ik de menstruatie en normaal gesproken is dat de enige week dat ik me niet gejaagd en gespannen voel.
Maar ook dat is deze keer anders.
Zo ik heb mijn gal weer gespuid dus dames welterusten.
Ik ga maar weer eens proberen om na vier uur op te zijn geweest of het deze keer gaat lukken.
Gelukkig is het weekeind en kan ik uitslapen als dat lukt.

Groet, Rita

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:

Bericht door Didi » ma 02 aug 2010 22:38

Hallo dames,

Worden jullie er niet net als ik knettergek van? ik sliep tot 2 jaar geleden als een hamster. 's Morgen, 's middags of 's avonds. gewoon oogjes dicht en hup ik viel in slaap.
Nu is het precies andersom. 's Middags slaap ik al nooit meer. 's Avond is het een ramp. Dan slaap ik zo'n 3 uurtjes en ben daarna weer wakker.
Het duurt gemiddeld weer 3 uur voor ik weer in slaap val. Als ik dan weer wakker word in de nacht ben ik woest. Ik wil gewoon een nacht doorslapen.

Ik gebruik sleepzz al 7 stuks, dan weer sleepzz spray, dan weer 50 druppels valeriaan, maar niets helpt. na twee jaar ben ik het zo meer dan zat. Hoelang houd dit aan? Geestelijk doet het mij ook geen goed en de wallen onder mijn ogen zijn ook afzichtelijk.

Sorry voor mijn klagen maar ik vind dit een van de grootste rampen in mijn leven.

Groetjes,
Didi

CarolineS
Berichten van CarolineS
Onderwerpen van CarolineS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door CarolineS » ma 20 sep 2010 14:46

Geachte dames,

HELP,ik moet even mijn ei kwijt !
Omdat ik in de zorg zit, moet ik helaas ook nachtdienst draaien.
Ik heb dit weekend 2 nachten gehad en heb tot nu toe (maandagmiddag!) nog geen oog dichtgedaan :shock:
Ondanks een seresta en een slaappil.
Ik ben dus al vanaf zaterdagochtend wakker! Dit irriteert me mateloos, want ik vind dat ik MOET slapen.
Voel me ook gammel, maar het gekke is, is dat ik ook echt geen slaap heb.
Herkennen jullie dit; gewoon klaarwakker zijn? Ik kan er ook niet goed mee omgaan.
Mijn man zegt: je lichaam heeft het dus blijkbaar niet nodig, laat het over je heen komen; dat kan ik dus NIET!
Als ik dan bijna in slaap val, krijg ik ook zo'n zenuwachtige kriebel in mijn maag, waardoor ik dus niet in slaap val.
Ik heb dit ook wel in de "gewone" nachten, gewoon klaarwakker zijn en een soort gespannen gevoel.
Herkennen jullie dit en wat doen jullie eraan?

Groeten, Caroline

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:

Bericht door Marie » di 21 sep 2010 18:15

Hoi Caroline

Ja dat gevoel van klaarwakker zijn, herken ik zeker. Dan tollen er ook steeds allerlei gedachten door mijn hoofd heen, beetje hyper ben ik dan.
Het kan wel zo zijn dat je lichaam geen slaap nodig heeft, maar je geest des te meer. (zo denk ik erover)
Lijkt me lastig met die nachtdiensten........ heeft dat te maken met dat het te licht is misschien, of te veel geluiden die je hoort? Ik heb in het verleden ook wel overdag geslapen, vanwege slaapgebrek.
Bij mij hielp het enigszins als ik mijn slaapkamer extra donker maakte, mijn ogen zelfs afdekte... oordoppen in..........

Sterkte!

Marie

CarolineS
Berichten van CarolineS
Onderwerpen van CarolineS
Menopauzejaar:

Bericht door CarolineS » di 21 sep 2010 22:48

Hallo Marie,

Gelukkig heb ik weinig nachtdienst, hoor ! :)
Geluid e.d. heb ik geen last van; het zijn denk ik gewoon de hormonen geweest.
Vandaag ben ik n.l. weer ongesteld geworden (weer iets te vroeg trouwens) en ik heb gelezen dat je hormoonspiegel dan zo kan dalen, dat je klaarwakker kan zijn. Dus dat zal wel de oorzaak zijn!
En dat van die rare malende gedachten herken ik ook; inderdaad een soort hyper zijn. Je kunt dan ook niet aan iets leuks denken om in slaap te vallen.
Wat een gezanik allemaal, he?
Ik vind het wel heel prettig om steun te vinden op dit forum; om te lezen dat je niet de enige bent!

Groetjes, Caroline

Harmke
Berichten van Harmke
Onderwerpen van Harmke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Harmke » wo 22 sep 2010 07:45

Hoi vrouwen,

Weet je waar ik ook wel eens last van heb:
van onrustige benen, die zijn dan zo ondrustig dat ik er echt geen oog van dicht doe, herkennen jullie die klachten en wat doen jullie er aan?

Groet Harmke

Marlena
Berichten van Marlena
Onderwerpen van Marlena
Menopauzejaar: 2003

Bericht door Marlena » wo 29 sep 2010 01:15

Hallo mede slapeloze dames,

Ja ook ik ga steeds later naar bed. Kinderen en man liggen allang op 'een oor. Voor de intimiteit van mijn huwelijk is dit ook niet bevorderend, maar ja ga ik gelijk met mijn man naar bed dan slaap ik 9 van de 10 keer toch niet. Ongeveer 1 keer in de week ben ik de hele nacht wakker dan ben ik echt gebroken. Tegen de ochtend ben ik dan meestal 'zo gefrustreerd. Ook al probeer ik mezelf rustig te houden, meditatie, reiki op mijn buik des te vroeger het in de ochtend word des te harder ik wil schreeuwen: IK WIL SLAPEN :!: Mijn hart gaat dan ook tekeer, volgens mij gewoon van de stress. Overdag een middagslaapje doen kan ik maar beter laten want dan slaap ik zeker niet... tja en dan zit ik weer midden in de nacht in de woonkamer met alleen een kop thee en mijn gedachten....

Marlena

Didi
Berichten van Didi
Onderwerpen van Didi
Menopauzejaar:

Bericht door Didi » di 19 okt 2010 22:17

Dag Antie doornroosjes :D

Wat herkenbaar allemaal. En wat een ellende. Een van mijn grootste hobby's was nl slapen.
Vroeger toen de kids klein waren kon je al nooit uitslapen. Toen zij groter werden kon je niet vroeg naar bed. en nu is het zover dat de kinderen het huis uit zijn en nu protesteerd je lichaam tegen de slaap.

Ik denk ook dat mijn geest (wil) een spelletje met mij speelt. Hetzelfde als dat ik kiespijn heb, bij de tandarts komt en de kiespijn plots is verdwenen..

Ik maak mij al onbewust of bewust druk over het niet kunnen slapen. vooral tegen het naar bed toe gaan. Mijn lichaam is gewillig, maar de hersenen niet.

Ik hoop echt, echt dat het eens (en liefst zo snel mogelijk) weer ophoudt.

groetjes
Didi

Lynns
Berichten van Lynns
Onderwerpen van Lynns
Menopauzejaar:
Leeftijd: 45

Bericht door Lynns » wo 20 okt 2010 11:45

Hallo

Ja, dit herken ik ook.
Alleen ik ben 37!
Maar ik kan ook na een paar uur slapen klaar wakker liggen, of moe naar bed gaan, en als ik erin lig niet slapen, terwijl ik me 's morgens bijna verslaap als i 's nachts zo klaar wakker ben geweest.
Het zal wel weer over gaan.

Lynns

Desy17
Berichten van Desy17
Onderwerpen van Desy17
Menopauzejaar:

Bericht door Desy17 » zo 05 dec 2010 16:01

Hallo dames

:oops: Ik heb hier vreselijk last van loop heel veel te spoken s'nachts.
Mijn man zegt vaak ben je weer aan de wandel geweest vannacht.
Wat wel help om toch een beetje door te kunnen slapen bij mij is 2 melatomine tabletjes in te nemen.
Bij mij help dit wel.

Desy

Alphonsa
Berichten van Alphonsa
Onderwerpen van Alphonsa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Alphonsa » ma 06 dec 2010 11:45

Hallo dames,

Ja ellendig dat slechte slapen. Doodzenuwachtig word ik er ook van zelfs twee melatonine helpt niet echt, van de huisarts mag ik er zelfs 3 nemen tegelijk. de apotheek belde me achterna dat ze dat toch nog nooit gezien hadden wat een gedoe dan denk je echt dat je drugs neemt... wat een flauwekul allemaal je word daar alleen maar vervelender van.
Ik ben nu een jaar aan de gang ermee. GILLEN kun je erinderdaad van. Ik heb nu een yoga cd op mijn mp3spelertje die draai van.a.vond maar weer en deze week ga ik dat eens elke dag doen.
Ademhaling rustiger want dat scheelt hopelijk.

Ik ga ook later naar bed als ik het volhou. Op het moment is het standaard 2 uren wakker liggen voor ik slaap en vannacht was ik na een uur weer wakker en daarna nog zeker 2 keer. Ik hoef er gelukkig niet vroeg uit want dan was ik al lang ingestort. Soms slaap ik langer en ben dan verbaasd dat ik eens uitgerust opsta...dat ken ik bijna niet meer. Ben altijd al een moeilijke slaper geweest dat wel, maar dit...

Daar word je vanzelf moedeloos van. Huisartsen kunnen er niks mee ze hebben geen idee.

Alphonsa

Joke123
Berichten van Joke123
Onderwerpen van Joke123
Menopauzejaar:

Bericht door Joke123 » do 06 jan 2011 17:08

Hallo

Gelukkig ben ik niet de enige! Ik die altijd kon slapen al zag ik maar mijn kussen! Boing weg was ik! en nu??
Ik lig in mijn bed en ben gewoon klaarwakker! Ik slaap van die hazeslaapjes, en wakker ben ik weer! Gek word ik er van! :(

Joke

Juni
Berichten van Juni
Onderwerpen van Juni
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Juni » vr 07 jan 2011 10:41

Hallo

Zo heerlijk dit forum, gewoon eens lekker neer kunnen schrijven over onze overgang en blij te weten dat we allemaal met hetzelfde tobben...
Geestelijk valt het me gelukkig mee, alhoewel ik wel vaak denk jeetje ik voel me nog zo jong en wil nog zoveel..... Het slapen gaat inderdaad ook gewoon rot.... zo herkenbaar deze verhalen, ik wil me ook niet teveel gaan wennen aan slaapmiddelen. Heb al valeriaan nacht extra sterk geprobeerd, maar heb niet echt gemerkt dat dit helpt....
Hartkloppingen horen er tegenwoordig ook gewoon bij, overdag geen last, maar als ik in mijn bed stap begint het en dan krijg ik toch zo'n onrustig gevoel.... waardoor ik toch weer niet in slaap kan vallen.....

Juni

Joke123
Berichten van Joke123
Onderwerpen van Joke123
Menopauzejaar:

Bericht door Joke123 » vr 07 jan 2011 10:50

Hallo

Ja inderdaad herken ik hier ook zoveel! Gelukkig maar!
Ik zie ook dat hier iemand last heeft van rusteloze benen! Die heb ik ook zoiets geks, lijkt wel of er tja iets van kriebel in mijn bloed zit, brr, en dan die hartkloppingen 's nachts, en dat zweten! Laten we niet vergeten dat er ook nog leuke dingen zijn hoor! want die zijn er zeker! :D

Joke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht