Onrustig slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Mama1976
Berichten van Mama1976
Onderwerpen van Mama1976
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Onrustig slapen

Bericht door Mama1976 » ma 07 okt 2019 10:42

Dag vrouwen,

Ik ben 43 jaar en merk dat ik echt in de overgang zit. Ik slaap vreselijk onrustig. Deene nacht heel eng dromen, wordt drijf nat wakker en ook slaap ik heel kort en ben klaar wakker. Overdag ben ik een wrak en val op de bank in slaap. Kennen jullie dit. Ik merk dat ik ook veel pieker over allerlei klachten die ik nu heb.

Mama1976

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Re: Onrustig slapen

Bericht door Diana49 » ma 07 okt 2019 11:56

Hallo Mama 1976,

Ja idd ik heb de zelfde klachten als jij. Dit al een aantal jaren was begin veertig en ben nu 49 jaar.
Vannacht heb ik ook nog een nachtmerrie gehad. Ik kan moeilijk in slaap komen en slaap kort waardoor ik overdag als t kan even terug in bed kruip omdat ik gewoon moe ben en slaap heb. Dat zweten heb ik niet zo heel erg heb meer last van warmte opwellingen En dat piekeren hè, zo vervelend de ganse dag een maalstroom van gedachten die nauwlijks te stopppen is. Ik probeer zo veel mogelijk afleiding te zoeken.
In een vorig bericht schreef je over een droge keel daar heb ik nu op dit moment geen last van dat komt en dat gaat. Slikken gaat soms moeizaam. Ik drink geen alcohol dus dat weet ik niet maar van koffie krijg ik alleen een droge mond. Probeer eens caffeine vrije koffie is mijn advies dat is beter voor t slapen en voor mij een iets minder droge mond maar dat is persoonlijk.
Maar het is allemaal heel herkenbaar hoor, het hoort er allemaal bij denk ik dan.
Sterkte en lees of schrijf regelmatig mee dat geeft veel steun!

Groetjes Diana49

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht