Slapen

Slecht slapen, dag- en nachtritme, wakker schrikken... In de overgang gaat het slapen ons dikwijls niet zo gemakkelijk af. Of hebben we juist een enorme behoefte aan slaap.
Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Slapen

Bericht door Madu » vr 01 apr 2016 16:44

Beste allen,

Om ook eens een positieve noot hier achter te laten. :P De laatste dagen mag ik niet mopperen. Nu maar hopen dat ik een paar weken mag genieten van een wat rustiger fase. Ik had er de afgelopen 3 jaar een paar van een paar weken. ;)

Ik slaap sinds een nacht of 4 weer beter, rustiger ook. Vannacht niet trouwens maar toch was ie nog beter dan de weken hiervoor.

KLeine ongemakken wel, maar dat slapen zonder al teveel nare dromen doet me ontzettend veel goed.
Ik ben beter in mijn humeur, fitter ook. Ik ziet het als adempauze deze dagen, hopelijk weken.

Ik hoop echt dat er meer mensen van dit soort rustigere dagen tussen hebben zitten. Ik ga zo nog even wandelen en volop genieten van het weer. Het kan zomaar over zijn. :roll:

Sterkte allen, Madu

Beth72
Berichten van Beth72
Onderwerpen van Beth72
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 45

Re: Slapen

Bericht door Beth72 » za 02 apr 2016 08:37

Hallo

Ik ken dat ook! Ineens weer goede dagen ertussen, heerlijk is dat. Ik schrik wel als ze ineens weer voorbij zijn...Die goede dagen zijn heerlijk, kan daar zo blij mee zijn dan! Die zorgen er ook voor dat ik het allemaal volhoud. Hier nu onrustige nachten, gigantische dromen en veel wakker. De ochtenden blijven het zwaarst voor mij. Gister heerlijke dag gehad, veel energie, lekker shoppen en blij gevoel.
Kijken wat vandaag brengt!

Beth

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » za 02 apr 2016 23:01

Hoi Beth,

Ja, dat terugvallen ken ik. Of eigenlijk zijn de goede dagen echt in de minderheid. Zodanig dat het heel vreemd is om me zo te voelen. Alsof ik euforisch ben maar dat is niet zo, dit is zoals het zou moeten zijn. Nog niet eens,want ik heb nog klachten genoeg over. :evil: Toch voel ik me nu niet ziek. Dat maakt dat ik met volle teugen geniet, nog steeds, van deze dagen. Even bijtanken. Iedere ochtend is het spannend als ik wakker word.

Het geeft me iig hoop. Als ik me ooit zo ga voelen als ik er doorheen ben dan teken ik ervoor. Hoewel nog beter, zou nog beter zijn. :lol: Doet me ook wel realiseren hoe ziek ik me voel in mijn slechte periodes.

Ik gun iedereen iig dit soort 'goede'dagen tussendoor want hoop doet leven.

Sterkte Beth want het is niet fijn als het weer zo vervelend is,

Madu

Beth72
Berichten van Beth72
Onderwerpen van Beth72
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 45

Bericht door Beth72 » zo 03 apr 2016 13:13

Dankjewel Madu!

Vandaag zo n dag van, tja nergens zin in. Waar ik me gister nog op verheugde, daar zie ik vandaag tegenop. Licht in mijn hoofd en piekeren over hoe lang dit zal duren. Echt geen helpende gedachten! Ook ongesteld geworden, denk ik tenminste want ik heb een mirena en nauwelijks bloedverlies. Blijkt maar weer hoe sterk het kan wisselen, mijn gemoedstoestand.
Gelukkig is het mooi weer vandaag!

Groet, Beth

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 05 apr 2016 10:55

Hoi Beth,

Dat is vervelend. HIer gaat het nog steeds goed. Hoewel ik me vandaan erg moe voel. Hopelijk blijft het hierbij en is dit geen voorbode voor weer erger. :)

Sterkte met deze fase, hou vol

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 08 apr 2016 11:19

Hallo allen,

Nou dat was ijdele hoop. De vermoeidheid was een voorbode voor migraine. Vind ik dat ik eigenlijk niet mag mopperen. Toch een dag of 10 adem kunnen halen. Toch ben ik in mineur vandaag. :roll:

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » wo 15 jun 2016 20:58

Hallo allemaal,

Ik zie nu pas dat ik mijn eerste berichtje op 1 april heb geplaatst. :) Dat was vast een voorbode.
Ik dacht ik kijk even terug zodat ik kan zien hoe lang het geleden is dat ik die goede dagen had. Mijn hemel zeg, het is nu alweer 15 juni.

Ik verlang even heel erg terug naar een paar goede dagen. Vanmorgen was het ook nog pruts. Pas een paar uurtjes geleden trok de mist wat op. We zullen zien morgenochtend want ik heb nu heel vaak dat ik het snachts en smorgens absoluut niet meer zie zitten en dan aan het einde van de middag gaat het wel wat beter. Maar een paar goede dagen achter elkaar zoals wanneer ik de voorgaande berichtjes plaatste heb ik niet meer gehad helaas.

Grtjs,
Madu

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 51

Bericht door Conny1966 » do 16 jun 2016 08:28

Hallo

Eigenlijk zou ik het ook eens op moeten schrijven wanneer ik me wat beter voel.
Echt goed voel ik me de laatste drie maanden nooit meer, maar wel eens even een stuk rustiger en fijner in mijn vel.
Het is dan inderdaad, wat hierboven al geschreven is, een onwerkelijk euforisch gevoel, terwijl het eigenlijk is zoals ik mij normaal zou voelen.
Ik blijf dan wel mijn lichamelijke klachten houden, maar kan dan beter relativeren, terwijl als ik zo'n mega onrust dip zit, ik alleen maar kan denken de meest vreselijke ziektes te hebben.
Helaas zijn de goede momenten hier erg in de minderheid, misschien eens per week een middagje of een avondje, verder zwaar getob.
Ook ik heb vanaf het moment dat ik wakker word, meestal al rond 3.30 s' nachts in toenemende mate onrust, rillerigheid etc.
De ochtenden zijn zwaar, het opstarten soms vreselijk. Als ik geluk heb zakt het, meestal pas halverwege de middag wat af, maar het blijft ook gerust heel de dag hangen en ga ik bijna weer onrustig naar bed.
De onrust en het lang blijven hangen neemt wel toe naarmate ik verder in de overgang kom, de hormoonschommelingen worden steeds grilliger en erger lijkt het.

Groetjes Conny

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » wo 22 jun 2016 08:41

Hoi Conny,

Ja, zou mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb vannacht voor het eerst sinds lang een goede nacht gemaakt zonder slaapmedicatie. Ik ben sinds 3 dagen rustiger aan het worden. Niet euforisch want ik voel me zeker smorgens heel verdrietig, ik pieker veel over vroeger, droom er ook veel over.

Wel heb ik even minder klachten, ook fysiek is het haalbaar en voelt het als even ademhalen.
Ik twijfel geen moment aan het hormonenverhaal, ergo ik word steeds bozer dat er aan getwijfeld word. Ik zit juist nu namelijk in een drukke periode en toch gaat het een paar dagen beter. Ik kan het overzien en voel me niet zo wankel in hetn contact met allerlei mensen. Dat is wel echt een groot verschil hoor. Ik vind het bizar te merken wat de hormoonschommeling voor elkaar krijgt in mijn lijf en geest.

Het helpt mij iig om dit te weten dan vind ik namelijk dat ik wel degelijk rust verdien(ik ben nogal streng voor mezelf zoals zoveel vrouwen). Het lukt me steeds beter om liever voor mezelf te zijn.

Hoe gaat dat bij jou?

Grtjs,
Madu

Miri
Berichten van Miri
Onderwerpen van Miri
Menopauzejaar:

Bericht door Miri » do 23 jun 2016 12:17

Hallo dames

Oh, het klinkt allemaal zo herkenbaar.
Het klinkt misschien heel raar maar mijn klachten worden wel wat minder als ik dit forum lees.
Ik heb dan eigenlijk pas in de gaten dat ik niet de enige ben en dat ik zoveel herken.
Mijn angsten worden dan ook minder en ik kan dan weer wat realistischer denken.
De klachten verdwijnen er helaas niet door :roll: zoals die band om mijn borst, keelklachten, vaste nek, schoudergewrichtsstijfheid enz.
Ook ik heb van die dagen er tussen dat ik denk; ik voel niets en het gaat me goed en dat ik van die geluksmomenten weer voel die ik eigenlijk altijd had. Dat heerlijke positieve gevoel.
En ja, dan weer zo'n terugval :( .
Maar laten we met z'n allen alsjeblieft niet vergeten dat het ooit voorbij gaat, hoe moeilijk dat het soms ook is om dit te geloven.
Ik wil mijn positiviteit niet helemaal verliezen.
Probeer toch elke dag iets leuks te doen als je in de gelegenheid bent en probeer toch van de kleine dingen te blijven genieten.
Mij lukt het natuurlijk ook niet altijd maar als we elkaar wat meer gaan opbeuren dan helpt dat toch een beetje, toch?

Miri

Conny1966
Berichten van Conny1966
Menopauzejaar:

Bericht door Conny1966 » do 23 jun 2016 20:19

Hallo Madu en de rest,

Hier gaat het de laatste dagen ook iets beter, wat rustiger en minder wanhopig.
En ook terwijl ik toch een drukke week heb met een aantal verplichtingen, typisch.
Ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten want ik heb er geen vertrouwen in dat dit van lange duur is. En dat maakt me erg onzeker.
Ben vandaag naar de Arbo arts geweest want ik zit sinds een week in de ziektewet, liep mezelf al weken voorbij, zeker ook op het werk. Gelukkig nam hij me wel serieus en ik hoef in elk geval even een paar weken niet te werken, ook niet therapeutisch.
Dus in die zin wordt er niet meer aan alle kanten aan me getrokken.
Het slapen gaat hier redelijk, het duurt wat langer voor ik inslaap, maar in plaats van om 3.30 ben ik laatste twee dagen rond 5.30 wakker en dat scheelt weer een hoop.

Groetjes Conny

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 24 jun 2016 14:46

Hoi Conny en Miri,

Ja, het is zeker fijn om te lezen dat zoveel klachten zo herkenbaar zijn. Helpt wat relativeren, hoewel ik dat eerlijk gezegd in zo'n angstaanval echt niet kan hoor. Dan moet ik het uitzingen en heel hard tegen mezelf zeggen dat ik er doorheen moet. Maar die angstige gejaagde gevoelens vallen niet mee. Dat realiseer ik me juist nu, nu ik wel gewoon na kan denken, des te beter.

Het verschil is ZO groot. Heel meetbaar nu voor mij. Nu ik zoveel stress kreeg en kon blijven handelen,nadenken, beslissen, en als klap op de vuurpijl vannacht zonder slaapmedicatie goed sliep. ONGELOFELIJK!!!

Ik dacht eerst nog zal ik er maar eentje nemen maar ik was best moe, voelde me ook gewoon slaperig en nam me dus voor om het midden in de nacht te doen. Dat doe ik wel vaker, eerst proberen. Gelukt dus en ook echt nog een goede nacht gemaakt. Even wakker geweest maar toen tot 6 uur geslapen. Dat is in die omstandigheden een goede nacht hoor. :P

De fysieke problemen zijn er wel maar doordat ik rustiger ben kan ik daar dan ook beter mee omgaan. Daarbij zijn ze niet zo erg momenteel als dat ze waren. In hoeverre daar de betablokker bij helpt weet ik niet. Wel heb ik aanzienlijk minder migraine. Lichte aanvalletjes noem ik ze nu, die met wat paracetamol goed te doen zijn. Wel ben ik moe maar toch weer niet zo moe dat ik helemaal niets kan. Als blijkt dat de betablokker daadwerkelijk de migraine tot dit niveau kan doen afnemen dan ben ik ook al een heel eind denk ik. Zo vaak zo ziek zijn helpt niet en zorgt voor fysieke en mentale achteruitgang.

Nu ben ik voornemens om over een maandje als dit zo doorgaat weer te gaan sporten.

Sterkte,
Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » zo 07 aug 2016 18:22

Hallo allemaal,

Het is hier nog steeds een soort van "het kan vriezen en dooien' verhaal. Het lijkt erop dat de betablokkers tav de migraine wel wat doen. Minder aanvallen en 'milder'. Afgelopen week betekende dat; 2 dagen migraine en triptanen buiten dus de betablokker. Dat is 1 dag minder dan gemiddeld. Ik bleef wel een aantal dagen brak daarna en de aanloop naar de migraine toe was er ook. Maar al met al toch wat dragelijker dan dat het was.

Er zal een nog langere tijd overheen moeten gaan om echt te kunnen bepalen of dit de betablokker is of gewoon de schommelingen van de hormonen. Dus over een tijdje zal ik weer een update schrijven. Ik ben overigens wel gehalveerd met de dosis aangezien ik teveel bijwerkingen ondervond van de betablokker. Nu op dit moment kan ik die hanteren en wegen ze minder zwaar dan frequent migraine.

De afgelopen weken had ik het erg druk. En zowaar ging dat best aardig. Vandaag een offday. Hoewel! Ik was tergend moe na toch wat slechte nachten wederom. Echt goed heb ik ze trouwens niet meer gehad. Vandaag gewoon aan toegegeven. Nauwelijks iets gedaan en vanmiddag weer op bed gelegen. Nu net; 18.00 uur dacht ik ineens 'goh, ik kan wel even iets gaan doen'. Dus pak ik zo even de fiets en ga ik een stukje fietsen. Wie weet gaat het morgen weer een stuk beter.

Het algehele niveau van functioneren is iig de laatste 4 a 5 weken beter dan daarvoor dus daar houd ik me weer even aan vast. Ik probeer te accepteren dat de komende jaren zo zullen zijn. Meebewegen op de golven van de hormonen.

Sterkte wederom allemaal
Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 27 sep 2016 16:38

Beste allen,

Nou die update dat duurde even en dat was geen goed teken. Ik ben weer gestopt met de betablokker tegen de migraine. Teveel bijwerkingen en ik slikte nog wel heel weinig. Alles werd nog erger dan het al was en het had weinig effect in deze lage dosering op de migraine.

Ik weet niet of ik nog iets durf te proberen want het was echt heftig. Ik ben nog aan het bijkomen en toch al 2 weken gestopt.
Ik dip daar even erg van want ik vrees dus dat de migraine in alle heftigheid nog wel jaren toe kan gaan slaan. Not according to my plans, zeg maar. Ik ben wel blij dat ik dus nu van die extreme gejaagdheid af ben, ik sliep nog maar een paar uur ondanks slaapmedicatie. Nu maar hopen dat de natuur mij wat beter gezind gaat zijn.

Ik moet nog naar de huisarst maar ik wil eerst bijkomen en weer wat stabieler zijn. Ik ben even mijn mindfull zijn kwijt, nou ja, geregeld dan, het fluctueert even met de stemmingen zeg maar.

Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat dames?

Sterkte en bedankt voor het lezen,

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » ma 26 dec 2016 12:27

Hallo allen,

Gisteren voelde ik me best ok. Ik vond dat ik het goed gedaan had om alleen een etentje te hebben met de kinderen buiten de deur. Verder alleen of ad hoc eventueel proberen iets af te spreken als ik daar zin in zou hebben. Het was gezellig gisteren, ik had er ook echt zin in. Had ook nog eens een hele goede nacht geslapen naar de huidige standaarden.

Gewoon netjes op tijd thuis zo om 23.00 uur. Toch de avond nog wat afgebouwd anders slaap ik niet. Wat gelezen ook. Nog steeds tevreden. Maar eenmaal boek weg begonnen toch het hart weer te protesteren, kon ik de slaap niet vatten. Geen echte angst gelukkig maar wel erg onrustig. 1.00 uur, 2 uur, niet slapen...............Dan toch maar een kwart slaaptablet. 3.00 uur nog naar het toilet maar toen voelde ik wel dat ik zou kunnen slapen. 4.30 wakker niet meer geslapen. Geen angst wederom gelukkig maar wel het gevoel dat ik migraine zou kunnen krijgen maar dat is niet gebeurt. Wel weer erg onrustig gevoel.

Ik verbaas mij hier toch wel over. Ik voelde me echt ok, zelfs opgewekt en toch kan ik dan niet slapen. Ik vind dit ook wel moeilijk ergens, dat heb ik altijd als ik het niet snap. :P

Herkennen jullie dit? Ik ben natuurlijk hartstikke blij met een dag als gisteren maar vind het toch jammer dat ik nu als een koekie op de stoel zit. :roll:

Sterkte allemaal, Kerst hebben we weer bijna gehad.

Madu

Palma
Berichten van Palma
Onderwerpen van Palma
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd nu: 70

Bericht door Palma » ma 26 dec 2016 12:47

Hallo,

ik had gister ook een heel fijne dag. Wel met hartoverslagen maar viel mee. 's avonds naar bed toen werd het erger en werd ik nerveus. Dan weet ik het wel dit wordt weer een vreselijke nacht. Ik krijg dan een heel naar gevoel in mijn borst en voel me dan rot. Val even in slaap dan weer wakker dan voel ik me gelijk heel rot. Ook de dromen zijn belachelijk veel aanwezig.
Ik blijf wel in bed liggen want ik wil mijn man niet wakker maken. Soms blijft het gevoel de hele dag hangen en ben ik ook misselijk. Net of ik griep heb met zere spieren overal. Dacht dat ik het nu wel eens gehad had na 7 jaar ellende.
Soms kan ik de hele dag wel huilen, is dit mijn oude dag ? Mijn bloed is steeds goed, schildklier waarden net op het randje. 9 jaar geleden heb ik een zg radioactieve slok gehad . 3 jaar geleden cardioloog geweest was goed heb wel een betablokker gekregen. Alleen totaal geen conditie, had wel een behoorlijk tekort aan vitamine d. Dat is nu weer op peil maar ben nog steeds zo vaak moe.
Ik was 54 toen mijn menstruatie weg bleef, daarvoor geen klachten. Wat een klaagzang, wordt beroerd van mezelf en mijn man en kinderen denk ik ook, hoewel ze erg lief voor me zijn.
Nog een prettige 2e Kerstdag.

Palma

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » do 26 jan 2017 18:54

Hallo allen,

Al een paar dagen gaat het weer even beter. Dat heeft zeker te maken met het feit dat ik de afgelopen nachten best aardig sliep. Hoewel ik door mijn rug ben gegaan, was mijn stemming vandaag echt goed te noemen. Bijna bizar om te ervaren. Ik geniet er maar even van want ze zijn de laatste tijd zeer schaars dit soort dagen.

Ik heb vandaag ook een blender gekocht. Zo kan ik groentesmoothies maken. Ik heb 's avonds zo weinig puf dus koken schiet er vaak bij in. Ik kook wel vaak voor meerdere dagen. Dat vries ik dan in. Nu heb ik een boerenkoolsmoothie gemaakt. Gezond en zo klaar. Ik leer steeds beter de aanpassingen te maken die nodig zijn.

Grtjs,
Madu

Conny1966
Berichten van Conny1966
Menopauzejaar:

Bericht door Conny1966 » vr 27 jan 2017 15:58

Hoi allemaal,

Vorig jaar juni heb ik ook een aantal keer in dit topic geschreven zie ik.
Eigenlijk is 2016 voor bijna voor driekwart een ramp geweest op hormonaal gebied, naar, onrustig, angstig, akelige lichamelijke klachten en ga maar door.
Af en toe zat er een wat rustigere dag of dagen tussen, maar dat was het dan wel. Helaas is 2016 ook een jaar geweest met enorme stress en verdriet omdat mijn moeder overleed na een heftige periode. Alle gevoelens die hierbij kwamen kijken helpen zeker niet mee als je al in een heftige overgang zit.
Sinds een maand of drie, vier is het een stuk rustiger in mijn lichaam en in mijn hoofd. Rond de kerst had ik weer even een inzinking van een week of twee, maar nu gaat het al een week of 6 gewoon goed. Niet dat alle klachten weg zijn hoor, maar alles is veel rustiger, slapen gaat weer goed, heb weer zin in dingen.
Nu maak ik me geen illusies dat dit blijvend is, daarvoor heb ik al genoeg meegemaakt ( ik ben wel eens bijna een jaar klachtenvrij geweest waarna ik weer helemaal terug bij af donderde, heb ik vorig jaar over geschreven hier op het forum) Vooralsnog geniet ik maar van hoe ik me nu voel.
Ik heb nog wel allerlei klachtjes, maar het is een verademing om niet meer hele dagen zo hysterisch onrustig te zijn dat ik wel met mijn hoofd xoor de muur wilde want zo voelde ik me echt. Vind dit de meest afschuwelijke periode die ik ooit heb meegemaakt.
Ik hoop voor mezelf en jullie in dit topic, en voor alle vrouwen die zo vreselijk veel last hebben van de overgang, dat de rustige dagen snel uitbreiden naar rustige perioden, weken, maanden en uiteindelijk gewoon een nieuw en rustig leven.
Het kan echt, want als ik kijk naar wat ik hier heb geschreven ik meen in 2014 toen ik echt op de bodem van de put zat maanden aan een stuk, toen had ik geen sprankje hoop meer dat ik me ooit zou voelen zoals ik me nu voel. En ik ben er nog lang niet, ik verwacht echt nog slechte dagen, pedioden, wat dat betreft is de overgang erg grillig en onvoorspelbaar. Ik hoop dat ik me dan vast kan houden aan de goede dagen, en het lezen van elkaars verhalen hier op het forum.

Groepjes Conny

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » vr 27 jan 2017 19:16

Hallo allemaal,

Wat fijn Conny dat het nu iig even goed gaat. Heerlijk he¨, slapen!!!!

Ik had vandaag veel lastige prikkels. Zoals het het laatste half jaar ging had je me weg kunnen dragen. Maar nu, vandaag...................... ik kon adequaat reageren, deed niet heel erg gek volgens mij. Als ik me zo slecht voel kan ik dat dus echt niet. Kom ik niet eens uit mijn woorden, sla ik dicht. Dit kwam mij vandaag dus ook nog eens heel goed uit dat ik me zo voelde.

Hopelijk slaap ik ook goed, het wil er nog weleens 's nachts uitkomen ook na een goede dag. Maar misschien worden deze paar dagen en nachten wel een periode :D

Hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Sterkte voor jullie allemaal, Madu

Joyce
Berichten van Joyce
Onderwerpen van Joyce
Menopauzejaar:

Re: Opleving

Bericht door Joyce » za 04 feb 2017 00:10

Hi dames,

Wat een ups en downs, he?! Pffff, om gek van te worden! Heb me ook tijden goed gevoeld in mijn lijf en koppie, maar nu ook weer minder :-(
Slaap slecht, last van hartkloppingen, druk op mijn oren en raar gevoel van onwerkelijkheid en dan dat wazige gevoel voordat ik in slaap val, alsof ik flauw ga vallen... Moet zeggen dat ik ook een griep achter de rug heb en een erg drukke periode met werken en aankomende verhuizing, waardoor minder tijd voor mezelf en het lijkt of dan de klachten verergeren. Herkennen jullie dat?
Sterkte ladies, ben wel 'blij' te lezen dat het blijkbaar allemaal bij de overgang hoort...

Warme groet, Joyce

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Re: Opleving

Bericht door Madu » za 04 feb 2017 10:07

Hallo Joyce,

Jazeker herken in dat. Ik kan het niet eens stress noemen want ik schreef elders al dat ook positieve dingen waar ik dan ook echt zin in heb, het gebeurt niet meer zo vaak dat ik iets sociaals aanga waar ik geen zin in heb, maken dat ik meer last heb van de klachten. Maar ja, de balans zoeken is moeilijk want de grenzen fluctueren wel erg.

Ik knap nu wel sneller op deze keer itt de vorige griep(achtige) periode. Hij was ook wat minder heftig of ik heb inderdaad sneller ingegrepen. Ik denk het laatste. Ik slaap nog steeds goed op de allergietablet en ik slaap gewoon al jaren erg slecht. Slapen zorgt voor herstel en in tijden van stress (overgang is stress an sich) is slapen dus juist belangrijk. Ik teer dus eigenlijk al jaren in op mijn reserves en dat terwijl ik juist meer slaap nodig heb.

De afgelopen nachten ondanks ziek zijn dus 1 nachtje 6 uur geslapen maar 5 nachten 8 a 9 uur. Normaal slaap ik 4 a 5 uur (vaak nog met slaaptablet)en nog niet eens onafgebroken en af en toe 6 uur maar niet zonder wakker te worden. Voor mij is dit nu dus ongekend en ik blijf nog maar even doorgaan ermee. Ik slaap er beter op momenteel dan op een slaaptablet.

Sorry dat ik hier zo lyrisch over schrijf maar ik weet echt niet wat me overkomt. :oops:

Heel veel sterkte allemaal,

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:

Bericht door Madu » di 30 jan 2018 14:47

Hallo dames,

Ik las hier even terug en vraag me af hoe het met jullie gaat qua slapen? Hier zeker beter dan een jaar geleden. Niet helemaal ok nog. Moet er erg veel voor laten nog steeds om een redelijke nacht te hebben. Daarbij ben ik nog steeds snel moe. Maar toch vooruitgang absoluut.

Grtjs,
Madu

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht