Opvliegers in de nacht, dromen, hitteaanvallen

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Pleun
Berichten van Pleun
Onderwerpen van Pleun
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Opvliegers in de nacht, dromen, hitteaanvallen

Bericht door Pleun » ma 23 mar 2009 12:11

Hoi allemaal,

Ik heb sinds tijden steeds dat ik wakker word in de nacht en niet weet waarom en dan na een minuutje of zo komt de opvlieger. Ik word nooit wakker van een opvlieger zelf. Is dat herkenbaar voor iemand?

En ik zou ook nog graag horen wanneer de opvliegers 's nachts komen. Is dat voor je menstruatie of als je niet meer menstrueert de tijd dat je had moeten menstrueren? Of zit er helemaal geen patroon in?

Groetjes, Pien

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 60

Re: Opvliegers in de nacht, dromen, hitteaanvallen

Bericht door Merel2 » ma 23 mar 2009 15:08

Hallo Pien,

Ik kreeg de opvliegers meer in het laatste jaar. Dan rond de tijd van de menstruatie.
Nu heb ik al meer dan een jaar niet meer gehad. Ik denk dat de opvliegers toch op bepaalde momenten wel behoorlijk zijn. Dat kan best om die tijd zijn, wanneer anders de menstruatie kwam.

's Nachts wordt ik ook wel wakker als ik een opvlieger krijg. Of ik nu vlak er voor wakker wordt
kan ik niet zeggen. Heb ook soms een paar dagen helemaal geen opvliegers.

Groetjes Merel

Ellen1958
Berichten van Ellen1958
Onderwerpen van Ellen1958
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Ellen1958 » do 26 mar 2009 11:42

Hallo allemaal,

misschien toch even een domme vraag nu ik lees over nachtelijke opvliegers. Na mijn herseninfarct, vandaag een jaar geleden, heb ik last gekregen van nachtelijk zweten. Meestal tegen de morgen word ik dan kletsnat wakker. Ik zie er nog geen patroon in van wanneer wel en wanneer niet. Niet zo opgelet. Aangezien ik nog normaal menstrueer heb ik de link met de overgang nog niet gelegd. Als ik het goed begrijp zijn het toch opvliegers?

Ik moet er wel bij zeggen dat ik na m'n infarct overdag bij inspanning ook behoorlijk transpireer. Meer als vroeger. Sinds kort werk ik weer (thuiszorg, 1 ochtend per week, ik bouw langzaam op) en na die 3 uur ben ik ook kletsnat van de inspanning.

Groet Ellen

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » wo 01 apr 2009 11:48

Ha!

Ja, dat nachtelijk zweten heb ik ook regelmatig. Vooral tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden..afgelopen nacht weer...drijfnat werd ik tegen de morgen wakker.

Overdag, moet ik zeggen, heb ik er (nog) geen last van. Wel moe...want een nacht echt doorslapen is er niet meer bij...dat geplas! Ik word daar gek van..... :evil:

:D Gaia

Dirkje2
Berichten van Dirkje2
Onderwerpen van Dirkje2
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Dirkje2 » do 02 apr 2009 22:42

Hallo,

Ik vraag me af of er een patroon in zit betreft menstruatie. Ik heb al 9 jaar geen baarmoeder. Ik voel altijd aan mijn borsten in welke periode ik zit.
En voor mij onverklaarbare hoofdpijn zet me ook aan het denken.
De opvliegers in de nacht zijn bij mij nu al 3 weken achterelkaar. Ongeveer iedere 2 uur wordt ik wakker, van binnenuit mijn lijf komt een hitte aanval, lig buiten de dekens, en na een minuut of 5 is het weer over.
Het gevolg is dat ik erg moe ben. Overdag heb ik het ook wel maar niet zo vaak.
Wat ik hiermee bedoel voor de nacht, is dat ik er niet zeker van ben of het rond de menstruatie erger is.
Ik moet zeggen dat ik het wel zou willen, dat zou nl betekenen dat ik binnenkort misschien weer wat nachten door kan slapen. Lijkt me helemaal super!!

Groet Phyllis

Yvon45
Berichten van Yvon45
Onderwerpen van Yvon45
Menopauzejaar:

Bericht door Yvon45 » vr 03 apr 2009 10:09

Hoi,

Ik heb ook periodes dat ik verschrikkelijk droom. Deze droom bepaalt dan mijn hele dag. Soms wordt ik 's morgens wakker en heb het gevoel dat ik de hele nacht heb gehuild, maar dat is niet zo, althans wel in mijn droom. Ik drink 's avonds wel eens een glaasje rode wijn, maar het valt mij op dat ik dan heftiger droom als dat ik aan de thee zit.

Hoe ervaren jullie eigenlijk de overgang in combinatie met een glas wijn o.i.d?

Yvon

Ellen1958
Berichten van Ellen1958
Menopauzejaar:

Bericht door Ellen1958 » vr 03 apr 2009 10:42

Hoi Phyllis,

die onderbroken nachten breken mij nu echt op. Elke nacht ook om de 2 uur een hittegolf, onrust in de benen, je draai niet kunnen vinden en 's ochtends met zere benen opstaan. Nu ben ik al een dikke week overtijd. Kunnen maar 2 dingen betekenen: of de menstruatie wordt onregelmatig of ik ben zwanger (zucht). Voor alle zekerheid morgen toch maar een testje doen :S .

Ellen

Dirkje2
Berichten van Dirkje2
Onderwerpen van Dirkje2
Menopauzejaar:

Bericht door Dirkje2 » di 14 apr 2009 23:46

Hoi Ellen,

Hoe is het met je, testje al gedaan?
Tjonge het zou wat zijn.

Groetjes, Phyllis

Ellen1958
Berichten van Ellen1958
Menopauzejaar:

Bericht door Ellen1958 » wo 15 apr 2009 19:03

Hoi Phyllis,

gelukkig was de test negatief. Ja, je moet er niet aan denken, he? Ben bij huisarts geweest en ik laat binnenkort weer een spiraaltje plaatsen. Dat geeft gemak en rust. De pil mag ik helaas niet vanwege de beroerte die ik heb gehad.

Groetjes,
Ellen

Akkie1960
Berichten van Akkie1960
Onderwerpen van Akkie1960
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Akkie1960 » vr 08 mei 2009 14:34

Hoi,

ik ben 48 jaar en weet niet hoelang ik in de overgang ben, (volgens mn kids al Jaren) :lol: 5 jaar geleden is alleen mijn baarmoeder verwijderd.
Ook ik vind het een verademing om op deze site te zijn, heb bijna alle berichten afgespeurd en overal kom ik dezelfde ongemakken tegen die ik ook heb, zo herkenbaar allemaal!!
Er zijn dagen dan gaat het best wel redelijk, nu bijv. zit ik doodvermoeid en in een zware dip te typen.....ben ook zo moe!!! Moe tegen het vechten met mezelf, om vooral zo min mogelijk irritant op iedereen over te komen, dus gewoon doen of er niks aan de hand is ..... ben gewoon opgebrand.

Zeiknat wordt ik tegenwoordig 's-nachts wakker .... zo erg!! Zou dit soms kunnen komen omdat ik mn maandelijkse periode zou moeten hebben?

Wens jullie allemaal sterkte. Astrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht