Sinds een jaar opvliegers

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Demmie19622
Berichten van Demmie19622
Onderwerpen van Demmie19622
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Sinds een jaar opvliegers

Bericht door Demmie19622 » zo 04 jan 2004 16:26

Hallo

Ik ben sinds een jaar in de overgang.
Ben op mijn 18e pas begonnen met menstrueren en is eigenlijk nooit goed geweest.
Na twee zwangerschappen (hoera!!!) kreeg ik twee keer in de maand een bloeding :?
Na overleg met de gynaecoloog besloten we een ingreep te laten doen, de buitenste slijmvlies laag is verwijderd.
Sindsdien zijn er nog maar zelden bloedingen, dus voelde ik me fantastisch!

Sinds een jaar geleden begon ik met opvliegers, mijn huisarts geloofde me niet, na aandringen van mijn kant deed hij de test.
Ja hoor, ik zit dus wel in de overgang!
Dus wisselende stemmingen, hoofdpijn en dus die opvliegers.
Als ik me depri voel leef ik me enorm uit met gedichten, heb al 2 boeken vol geschreven over alles wat me bezighoudt.

Het engste van het in de overgang zitten vind ik die nare hoofdpijn, het voelt aan alsof ik eerst een harde klap krijg, een soort verlammend gevoel trekt door mijn wang, dan hartkloppingen en dan pas de opvlieger. Vandaar dat ik het met tabletten probeer te verminderen.
Hebben jullie dat nu ook?

Ik wens jullie allemaal veel sterkte met de overgang, mijn complimenten voor deze geweldige site!

Groetjes Marion

Lilly1948
Berichten van Lilly1948
Onderwerpen van Lilly1948
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Re: Sinds een jaar opvliegers

Bericht door Lilly1948 » do 08 jan 2004 11:48

Hi Marion.

die hartkloppingen en dan de opvliegers herken ik wel. De hoofdpijn is weer een ander verhaal, sommige krijgen een soort migraine-hoofdpijn dat ligt voor iedere vrouw weer anders.

Tijdens de overgang had ik ook veel hoofdpijn en nu nauwelijks nog.
Ik ben deze maand precies een jaar 'droog'.
Het hoort er allemaal bij helaas. :P

Sterkte in ieder geval.
Lilly

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht