Opvliegers weg, zouden ze nog terugkomen?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Opvliegers weg, zouden ze nog terugkomen?

Bericht door Mmaria » ma 24 nov 2003 13:57

Hallo allemaal,

Als ik hier op het forum alle verhalen lees, dan prijs ik mij tot nu toe nog erg gelukkig. Ik ben nu 48 jaar en sinds 1,5 jaar is mijn menstruatie wat ontregeld; de ene keer zit er 3 maanden tussen en dan ineens komt het gewoon weer een keer of 3 gewoon op tijd of met een tussenpoos van 6 weken. Maar hoe langer het wegblijft, hoe fijner ik dat vind. Vanaf de zomer tot vorige week had ik ook opvliegers, zo'n 10 per dag, dus dat was trui uit, trui aan en dekbed af, dekbed op, maar dat zal iedereen wel herkennen.
Maar echte zweetaanvallen zoals veel voorkomt heb ik niet gehad.
Nu zijn een week geleden mijn opvliegers gestopt en ik moet zeggen dat dat toch wel prettiger aanvoelt, maar ik vraag me toch af, KOMEN ZE NOG TERUG. Heeft iemand dat al ervaren.
Verder ga ik volgens mij toch wat probleemloos erdoorheen, slik niets, maar wacht gewoon af wat er gaat komen.

groetjes Maria :roll:

Franka
Berichten van Franka
Onderwerpen van Franka
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Opvliegers weg, zouden ze nog terugkomen?

Bericht door Franka » ma 24 nov 2003 18:38

Nou dan heb je mazzel gehad tot nu toe! Mijn opvliegers zijn nooit meer weggeweest en dat is al 10 jaar zo!

Groetjes
aknarf

Wendy
Berichten van Wendy
Onderwerpen van Wendy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Wendy » ma 24 nov 2003 18:56

Hoi hoi Maria

Ja ... inderdaad hoe eerder mijn menstruatie nu stopt hoe fijner ik dat vindt. Ook mijn menstruatie is zeer onregelmatig en heb dan ook opvliegingen. Na 6 maanden niet ongesteld te zijn geweest waarbij ik die periode flink wat opvliegingen per dag had waren ze ineens verdwenen.
Ik dacht nou daar kom ik mooi weg mee .... maar ....... helaas ik werd ineens ongesteld. Dat was balen. :P
Nu is dat alweer 4 maanden geleden en na die menstruatie kwamen mijn opvliegingen weer in alle hevigheid terug.
Maar .... dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Want zoals je al wel gelezen zult hebben werkt het bij iedere vrouw anders. En ..... toppie als het bij jou zo zou zijn dat je er vanaf bent. :D

Groet Wendy

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:

Bericht door Mmaria » di 25 nov 2003 11:44

Hoi Wendy,

Tot nu toe ben ik nog niet ongesteld geworden nadat de opvliegers stopten, al heb ik af en toe wel wat buikpijn, alsof het ieder moment kan komen.
We wachten maar af hoe het gaat lopen. Mijn moeder was er ook in een keer vanaf en misschien is het erfelijk en heb ik die mazzel ook.

groetjes Maria

Lillian
Berichten van Lillian
Onderwerpen van Lillian
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Lillian » di 25 nov 2003 12:13

Hoi,

ik had eigenlijk altijd al onregelmatige menstruaties met pijnlijke borsten (zoals ik eerder in het onderwerp: pijnlijke borsten heb geschreven)
Maar sinds juni ben ik niet meer ongesteld geweest en ook geen pijnlijke borsten meer gehad.

Wel had ik van de zomer opvliegers maar ik weet nu eigenlijk niet of het door de e.v. overgang kwam of door het warme weer want toen de warmte weg was zo rond september waren de opvliegers ook weg.

Maar sinds een paar dagen dus weer pijnlijke borsten, komt nu mijn menstruatie ook weer terug? Zit die kans erin ? (ik wordt hier zo onzeker van) :(

Ik hoop het daarom niet hoor ik vind het wel best zo.
groetjes
Lillian

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:

Bericht door Mmaria » wo 26 nov 2003 11:58

Hoi Lillian

Inderdaad is die onzekerheid, van is het nu afgelopen of komt het toch nog een keer niet echt geweldig.
Als je dan pijn in je borsten krijgt of zoals ik wat buikpijn verwacht je ieder moment weer een menstruatie, waar je helemaal geen zin meer in hebt als het al een tijdje weggebleven is.
Uit voorzorg neem je altijd maar tampons of een maandverband mee, want je weet maar nooit!!
Maar ja, ik denk maar zo, er zijn zoveel onzekerheden in het leven, daar zullen we het toch mee moeten doen, leuk of niet.
Wacht dus maar rustig af wat die pijnlijke borsten jou gaan brengen, misschien valt het wel mee.

groetjes Maria

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:

Bericht door Mmaria » vr 06 feb 2004 23:40

Hoi Jeanette,

Hoe staat het nu bij jou met je menstruatie, is die nog terug gekomen?
In november heb ik voor het eerst op dit forum een berichtje geplaatst en sindsdien ben ik nog steeds niet ongesteld geworden
Het is nu bijna 5 maanden geleden.
Helaas zijn de opvliegers weer terug en hierdoor slaap ik ook
wat slechter.
Ik word geregeld wakker en lig wat meer te draaien.
In tijden dat ik voor mijn gevoel slecht slaap, schrijf ik iedere morgen op, hoe ik de nacht heb ervaren.
Je kunt dan altijd achterhalen hoelang de periode duurde.
Gelukkig zijn er verder geen nieuwe klachten bijgekomen, dus voor mij valt er nog steeds wel te leven met de overgang.

groetjes, Maria

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:

Bericht door Mmaria » zo 26 dec 2004 12:59

Hallo maar weer eens

ik ben nu een jaar verder nadat ik mijn eerste bericht hier plaatste.
ik overgang gewoon verder.
ben dit jaar 2x ongesteld geweest, in maart en augustus.
tussendoor wel vaker wat buikpijn, net of het weer gaat komen, maar dat stopt ook weer redelijk snel.
de opvliegers zijn er ook nog steeds, maar zijn wel hanteerbaar.

nieuw is, dat ik slecht slaap, wordt vaak wakker en heb het idee dat mijn gedachten de hele nacht door blijven gaan.
toch ben ik redelijk uitgerust overdag, dus of ik krijg toch genoeg slaap, of ik heb minder slaap nodig.
ik neem aan dat dit er ook bij hoort en dat het ook wel weer over zal gaan.
herkent iemand dit slaappatroon en gaat het over na de overgang

verder heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan seks, vind dit wel reuze vervelend voor mijn man.
HOORT DIT ER OOK BIJ???

groetjes, Maria

Nelleke
Berichten van Nelleke
Onderwerpen van Nelleke
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd NU: 61

Bericht door Nelleke » zo 26 dec 2004 20:20

Hoi Maria,

Minder zin in seks heb ik ook, ik kan beter zeggen helemaal geen zin in seks. Dit sinds-april dit jaar. Na die tijd heb ik ook geen menstruatie meer gehad.

Ik mis het eerlijk gezegd helemaal niet (de seks) we hebben wel lijfelijk contact, knuffelen, strelen en we praten eigenlijk veel meer de laatste tijd.
dat vind ik wel fijn.

groetjes Nelleke

Mmaria
Berichten van Mmaria
Onderwerpen van Mmaria
Menopauzejaar:

Bericht door Mmaria » zo 26 dec 2004 20:36

Hallo Nelleke,

Wij hadden voorheen ook al niet zoveel seks, ik denk een keer of 10 per jaar, maar nu is het dus 0,0.
Ik had altijd een hele lange aanlooptijd nodig voordat ik zin kreeg, dus er ging veel tijd inzitten, maar als we het dan deden was het wel lekker.

We hebben er wel over gepraat en dat het aan de overgang ligt, maar ik ben zo bang dat het gevoel helemaal niet meer terug komt.

wij knuffelen en strelen ook nog wel hoor, gelukkig wel en tegen hem aanliggen vind ik heerlijk.

het gekke was, dat nadat de kinderen uit huis waren ons seksleven weer een beetje opvlamde, dus ik dacht, heerlijk, dit gaat goed, maar het was dus van korte duur, nu gooit de overgang roet in het eten.

we wachten maar af hoe het verder gaat lopen, ik denk dat ik niet de enige ben.

sterkte verder hiermee.

groetjes, Maria

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht