Misselijk, zweterig, bang, beroerd

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd: 60

Misselijk, zweterig, bang, beroerd

Bericht door Krista » za 07 okt 2006 18:31

Dag allemaal.

Ik heb de hele dag en nacht door van die zweetaanvalletjes. Zijn dit nu opvliegers? Ook merk ik dat ik er meer last van heb als ik warme dranken drink en als ik zenuwachtig ben.
Graag hoor ik van jullie

Groetjes Christa

Loes
Berichten van Loes
Onderwerpen van Loes
Menopauzejaar:

Re: Misselijk, zweterig, bang, beroerd

Bericht door Loes » zo 08 okt 2006 12:54

Hallo Christa,

Heb je nog niet gelezen op dit forum Christa?

Opvliegers, zweetaanvallen........ het gros van vrouwen in de overgang herkent dit wel en er al over geschreven.

Loes

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » zo 08 okt 2006 17:37

Hoi Loes

Ja ik heb wel over opvliegers gelezen. Maar ik denk dat dit toch weer iets anders is. Het duurt niet zo lang als een echte opvlieger denk ik ( weet eigenlijk niet precies of dit nou een opvlieger is ja of nee)

Mocht het wel een opvlieger zijn dan heb je er toch niet zo vreselijk veel per dag? Of zit ik er nu toch helemaal naast. Omdat ik nogal hypochondrisch ben denk ik natuurlijk dat ik toch wat anders heb, wat helemaal niet met de overgang te maken heeft. Menstrueer nu al weer 4 maanden niet.

Gr. Christa

Suzanna
Berichten van Suzanna
Onderwerpen van Suzanna
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 56

Bericht door Suzanna » di 10 okt 2006 14:21

Hee Christa,

Nou zeker wel, veel opvliegers in alle soorten en maten.
Die van jouw horen er ook bij hoor.
Maak je maar niet ongerust.
Hormonen zijn onze regelneven en die zijn bij ons even helemaal de weg kwijt. Zo moet je het maar bekijken.

Groeten, Suzanna

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » di 10 okt 2006 20:06

hoi Suzanna

Hartstikke bedankt voor je antwoord. Stelt mij toch een beetje gerust.

gr. Christa

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » di 03 apr 2007 21:34

Hoi allemaal

Ik ben al bijna een jaar niet meer ongesteld en ik dacht dat ik er bijna was. Ik voelde me weer lekker en durfde weer meer. Maar sinds een dag of 2 is het weer helemaal mis.

Ik voel me vreselijk down en chagrijnig, ik heb weer opvliegers, misselijk, duizelig en noem het allemaal maar op. Ik zie tegen de gekste dingen weer op. Zaterdag ga ik gezellig een dagje shoppen met dochterlief maar ik zie er nu al tegenop. Bang dat ik me weer beroerd ga voelen. Ook irriteert mij alles aan mijn echtgenoot.

Soms denk ik dat het beter is om alleen verder te gaan maar dat benauwd mij dan ook weer. Zouden er echt nog tijden komen dat ik me gelukkig kan voelen?

gr. Christa

Rennie
Berichten van Rennie
Onderwerpen van Rennie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door Rennie » wo 04 apr 2007 15:36

Hallo Christa

Ik kan met je mee voelen, wanneer gaat het toch is over. Ik heb 65 dagen mij goed gevoeld en dacht nu moet het echt over zijn maar het is al een maand waardeloos. :cry:
Zou het nu nooit eens voorbij zijn, terwijl ik aan het typen ben wellen de tranen alweer op.
Dus ik begrijp je ik heb ook geen zin naar een verjaardag te gaan of gezellig te gaan winkelen.
Ik ben 58 jaar en zal maar denken eens zal het wel over gaan en dat die rot hormonen tot rust komen.
Christa ik wens je veel sterkte.

groetjes Rennie ;)

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » ma 07 mei 2007 08:49

Hallo allemaal.

De laatste tijd voel ik me 's nachts zo ellendig dat het mij erg bang maakt.
Ik ben misselijk, buikpijn, maagpijn, zweten enz.
Daardoor slaap ik natuurlijk slecht en 's morgens bekruipt me dan ook een nerveus onrustig gevoel.
Ook heb ik het idee dat al mijn spieren verstijfd zijn.
herkent iemand dit??

gr. Christa

Reni49
Berichten van Reni49
Onderwerpen van Reni49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Reni49 » ma 07 mei 2007 11:26

Hallo

Je bent echt niet de enige hoor. Ik heb dat ook regelmatig : me raar voelen ...
Ik zit sinds m n 39e in de menopauze en neem daar hormonenpillen voor omdat ik nog zo jong was. En toch heb ik de laatste tijd allerlei symptomen : hoofdpijn, raar hoofd, me s nachts raar voelen. Maar als ik dit forum goed bekijkt ...amai, wat een klachten hebben sommige vrouwen.
Dat steunt mij wel heel erg want soms word ik bang van wat ik allemaal voel.

p.s. I v m mijn hoofdpijn mocht ik enkele weken stoppen met de pillen. Ik heb nu meer overgangsklachten. Ik zweet nu ook meer (zullen wel 'vapeurkes' zijn) s nachts. Alhoewel ik dat ervoor ook wel had : zweten, hart dat sneller klopt...

Groetjes, Reni

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » ma 07 mei 2007 12:28

Hoi dames

Heel hartelijk bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb maar een kalmeringsmiddel genomen en het gaat wel iets beter.
Het feit dat ik alleen al naar mijn werk moet staat me weer tegen en juist nu het zo goed ging. Eens in de maand (denk ik) heb ik last van zere benen, lage rugpijn en een grieperig gevoel. Dit was deze keer ook weer het geval maar nu alleen kwamen er allemaal van die andere enge dingen bij. Soms denk ik inderdaad (nou soms!!) dat ik gewoon iets ernstigs mankeer en de andere keer denk oke dat zal de overgang wel zijn.

Het gekke is dat ik nu ruim een jaar niet meer menstrueer en dat ik sinds een week of 3 die rotaanvallen weer terug heb, terwijl ik dacht dat ik nu het ergste wel gehad had. (ga vanmiddag dan ook maar naar de dokter)

Nogmaals dank gr. Christa

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » di 22 mei 2007 11:01

Dag allemaal

Hebben jullie ook wel eens dat gevoel dat je niet helemaal wakker bent?
Mijn ogen voelen slaperig aan en ik ben duf en zweterig.

gr. Christa

Rennie
Berichten van Rennie
Onderwerpen van Rennie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door Rennie » di 22 mei 2007 11:18

Hoi Christa

Dat heb ik ook in die periode dat ik mij zo depri voel, dan kan ik mij ook erg slaperig voelen en duf in mijn hoofd.
Zeer herkenbaar.

groetjes Rennie

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Con » di 22 mei 2007 12:44

Hoi Christa,

Ja dat herken ik zeker, heb er de laatste dagen weer erg last van! Bah heel vervelend

Gr Con

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » di 22 mei 2007 17:14

Hoi allemaal

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord. Het stelt mij wel een beetje gerust. Mijn man vindt dat mijn ogen eruit zien alsof ik net heb gehuild. Herkennen jullie dat ook?

gr. Christa

Annelies
Berichten van Annelies
Onderwerpen van Annelies
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Annelies » vr 25 mei 2007 23:47

Hallo dames,

Ja, herkenning: Wakker zijn maar je ogen slapen nog .....
Ben dus niet de enige ... :shock:
Ze zijn niet rood.

Groet
Annelies

Zus
Berichten van Zus
Onderwerpen van Zus
Menopauzejaar:

Bericht door Zus » di 29 mei 2007 13:03

Hallo Christa en andere dames,

Dat herken ik zeker, alleen beperkt het zich bij mij niet alleen tot de ogen. Het is echt m'n hele lijf. Zo'n gevoel van 'als ik ga liggen slaap ik weer'. Eerlijk gezegd vind ik dat best eng.
Zo heb ik ook vaak vlak voor het slapen gaan dat ik heel erg voel dat ik weg zak. Daar schrik ik me dan ook weer rot van :shock:
Zo'n gevoel alsof alle leven uit je verdwijnt.

Ben benieuwd of jullie dat ook herkennen :roll:

Groetjes Zus

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » vr 01 jun 2007 06:14

dag allemaal

Ik heb nu al een week last van een pijnlijke linkerborst.
Het doet zelfs zeer als ik ademhaal. het straalt uit naar oksel en rug.
mijn man zegt dat het spieren zijn.
Ik geloof dat niet zo en maak me vreselijk zorgen, durf eigenlijk niet zo goed naar de dokter. zijn er dames die dit ook hebben???

Groeten, Christa

Annechyn
Berichten van Annechyn
Onderwerpen van Annechyn
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 57

Bericht door Annechyn » vr 01 jun 2007 07:58

Hoi Christa,

Ja, ik heb dat ook. Al een week of 10, als het niet langer is. Ook in de linkerborst. Ik maakte me net zoveel zorgen als jij, maar durfde eigenlijk niet naar de dokter.
Afgelopen dinsdag ben ik dan eindelijk naar de huisarts gegaan.
Die heeft me onderzocht, uitgebreid borstonderzoek, en ook de spieren van mijn bovenlichaam gecontroleerd. Conclusie: de pijn komt weg uit de borstspier, en door het voortdurend verkeerd aanspannen blijft het pijnlijk. Ik was erg gerustgesteld, ik hoop dat ik je hier een beetje mee kan helpen.

Ik was er ook voortdurend op gefocust, voelde daardoor elke steek en elk pijntje. Heb wel duizend keer mijn borsten bevoeld, wat het er ook niet beter op maakt natuurlijk, het wordt alleen maar gevoeliger door.
Nu probeer ik het echt los te laten, m'n aandacht op andere dingen te richten en mij helpt dat. Gek genoeg helpt jouw berichtje mij ook: zie je wel, ik ben niet de enige, gelukkig........

Groet Annechyn

Anneke
Berichten van Anneke
Onderwerpen van Anneke
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Anneke » vr 01 jun 2007 08:15

Hoi Christa,

Ik heb vaak pijn in mijn linkeroksel, ben er mee bij de dokter geweest en volgens haar heeft het met de rommelende menstruatie te maken, volgens haar zit er een soort regelmaat in. Het is al weer een tijdje geleden dat ik geweest ben en inderdaad het loopt een beetje mee met de cyclus, het is bij mij een tijdje weg en dan heb ik er weer even last van.

Als je ongerust bent, zou ik er toch even naar laten kijken, dit zijn nou echt van die dingen waar ik zelf heel voorzichtig mee ben.

Groetjes Anneke

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » za 02 jun 2007 07:33

Dag dames

Hartelijk bedankt voor jullie reactie

Stelt mij wel enigszins gerust dat ik hier niet de enige in ben. En ja ik ben er de hele dag op gefocust wat er natuurlijk ook geen goed aan doet. Ik denk dat ik het nog maar effe afwacht en anders toch maar eens langs de huisarts ga. Ik heb me laten vertellen dat als je iets ernstigs zou hebben dat het dan geen pijn doet. Weten jullie dit misschien.

gr. Christa

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » za 19 apr 2008 06:17

Dag allemaal

Ik vraag me af of dit wat ik nu heb ook met de overgang te maken zou kunnen hebben.
Ik voel me zo vreselijk beroerd dat ik echt mijn bed in moet. Ik ben dan vreselijk zweterig (geen koorts) misselijk, buikpijn, zere nek, zeer hoofd kortom het lijkt wel de griep.
Op die momenten denk ik dat ik iets vreselijks mankeer.
Ik wordt hier nogal bang van en hoop dan ook dat er meer vrouwen zijn die dit ervaren. Graag reactie

gr. Christa

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 59

Bericht door AnnaH » za 19 apr 2008 18:23

Hoi Christa,

Is dat een paar dagen voor je menstruatie en / of de ovulatie?
Ik herken het namelijk heel goed. Het gevoel griep te krijgen of te hebben: maag en darmen van slag, rillerig en tegelijkertijd zweterig, koortsig (maar zonder echte koorts), keelpijn, niezen, bonzende kop, van die dingen. En dat duurt een dag of twee dagen.
Het valt me op dat ik dan een aantal dagen later ongesteld wordt. Of dat het - terug gerekend - gebeurde in de buurt van de ovulatie. Het is in de overgang begonnen. Soms slaat dat grieperige gevoel een maand over terwijl de menstruatie gewoon wel doorgaat.

Sterkte ;)

Groet
AnnaH

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » zo 20 apr 2008 09:13

Hoi

Ik menstrueer al 2 jaar niet meer, maar heb wel het idee dat ik het krijg als ik ongesteld zou moeten worden.
Inderdaad het duurt 2 dagen en dan ga ik weer opknappen.
Wat kunnen die hormonen toch rare dingen met me uithalen.

gr. Christa

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » ma 23 feb 2009 21:58

Dag allemaal

Ik loop al tijden met de overgang te worstelen, ik heb echt alles al gehad geloof ik. nu heb ik echter iets heel anders. Ik heb het idee dat ik niet goed meer zie ik heb wel een bril maar het gaat ineens heel hard achteruit naar mijn idee. Ook heb ik het gevoel dat ik onzekere bewegingen maak, kan het niet zo goed uitleggen maar het lijkt wel of ik overal bij na moet denken, ook grijp ik wel eens ergens naast. Dit beangstigd mij heel erg.
Mijn concentratie is ook ver te zoeken. Als ik met mijn klachten naar de dokter ga wordt het meestal op stress gegooid. Zijn er dames die dit ook hebben? Reageer dan a.u.b., dat zou mij wat gerust stellen.
Alvast bedankt.

groet Christa

Monica
Berichten van Monica
Onderwerpen van Monica
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Monica » di 24 feb 2009 13:58

Hoi Christa,

Ik heb ook al jaren een bril en/of contactlenzen, ook bij mij is het zicht soms slechter. Soms kan ik mijn lenzen niet eens in zo wazig is het dan, ben al naar opticien geweest meer sterkte van mijn ogen waren hetzelfde gebleven. Weet wel dat je door de overgang droge ogen kan krijgen dus denk dat het toch ook een verschijnsel is wat er weer bij hoort.
En dat misgrijpen herken ik ook, het lijkt wel of ik niet echt controle over mijn lichaam heb, en niet echt helemaal aanwezig in mijn eigen lijf of zo.
Ik denk dat we dit maar allemaal aan het steeds langer wordende lijstje van overgangsklachten kunnen voegen. Sterkte in ieder geval en misschien krijg je nog meer reacties,

groetjes
Monica

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » wo 18 mar 2009 14:08

Dag allemaal,

ik dacht toch alles gehad te hebben maar nu heb ik het volgende. Ik krijg de hele dag door van die enge hitte aanvalletjes ik krijg dan een raar gevoel in mijn hoofd. Het lijkt zelfs wel of ik ze op kan roepen als ik er aan denk. Ook heb ik last van een riedel hart. Weet effe niet hoe je het moet noemen maar het lijkt wel of mijn hart als een razende tekeer gaat. Het is niet zo want dat heb ik nu een paar keer gemeten. (slaat wel ietsjes sneller). Als ik 's avonds op de bank televisie zit te kijken dan is het het ergste. Dit maakt mij allemaal erg bang. Zijn er misschien dames onder jullie die dit toch wel herkennen?

Hoop op reactie,
groetjes Christa

Silvi
Berichten van Silvi
Onderwerpen van Silvi
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd: 68

Bericht door Silvi » vr 20 mar 2009 07:26

Hoi Christa,

nou heel bekend hoor. Ik krijg ook die hitte aanvallen, <buiten de opvliegers> echt ellendig. Ik word er ook eng in mijn hoofd bij, ik moet echt gaan zitten anders heb ik het gevoel dat ik van mijn stokje ga. Ik heb ze ook 's nachts. Ik zie zo tegen de zomer op, ik hou het nu al niet uit, laat staan als het echt warm word.
Ook heb ik hartkloppingen en overslagen, en benauwd, duizelig, ach zoveel klachten. Lang leve de overgang, ik had niet gedacht dat ik zoveel last ervan zou hebben, en dat al jaren, en ik weet niet hoelang dat gaat duren.

Nou je ziet er zijn er meer hoor,

Groeten Silvia

Stephanie
Berichten van Stephanie
Onderwerpen van Stephanie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Stephanie » ma 23 mar 2009 15:14

Hallo, allemaal

Sinds vandaag heb ik deze site ontdekt en er is een wereld van herkenning opengegaan.
Al die klachten die beschreven worden, die heb ik ook.
Ik weet nu dat ik niet meer bang hoeft te zijn dat ik iets "ernstigs" heb en kan eigenlijk nu opgelucht ademhalen.
Als ik nu pijn voel, kriebels heb of andere onverklaarbare zaken weet ik dat het aan de overgang te wijten is.
Al ben ik dan al 49, tot voor kort had ik nergens last van en ineens wordt je met storm geconfronteerd.
Ik kom niet meer op woorden, wil ik een zin uitspreken, komt het er zo krom uit dat anderen me weer aankijken met verbaasde blikken.
Zie de tv vaag, alsof het beeld niet goed staat.
Ik foeter mijn tienerzoon uit, die dan weer heel verdrietig kijkt, omdat hij het niet begrijpt de arme schat. En ik weer huilen omdat ik niet weet wat me bezielt.
's Nachts wakker liggen omdat ik denk dat de kachel is ontploft en irriteer me aan alles wat maar geluid heeft of maakt.
Ook de remlichten en stoplichten zijn afschuwelijk fel, zodat ik weer migraine krijg. En als er inspanning is, hoe licht ook, meteen die afschuwelijke droge hitte in mijn gezicht.
Afijn ik kan wel doorgaan, maar iedereen die de site bezoekt, weet nu waar het om gaat.
Heel veel sterkte allemaal.

Groetjes, Stephanie

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista

Bericht door Krista » zo 13 sep 2009 22:49

Dag allemaal

Ik lees al heel lang mee op het forum maar ik vraag me toch af of er meer dames zijn die hetzelfde als ik hebben.
Ik kan dagen zo niet weken achter elkaar me zo vreselijk ellendig voelen.
Misselijk, zweterig, bang, buikpijn, beetje draaierig, slechter zien enz enz. Maakt niet uit wat ik doe, zelfs op vakantie had ik er last van. Volgens de dr. is het niet lichamelijks maar ik twijfel daar nu wel heel erg aan.
Kan bv wel 40 km fietsen (dus hart zal het wel niet zijn) maar me wel beroerd blijven voelen.
Ik word hier dan ook heel erg bang en moedeloos van.
Slik al jaren prozac maar heb het idee dat dat niets meer voor mij doet.
Ben nu bijna 4 jaar niet meer ongesteld.
Hoop dat iemand van jullie dit herkent.

Groetjes, Christa

Alies39
Berichten van Alies39
Onderwerpen van Alies39
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Alies39 » za 10 okt 2009 10:36

Hallo Christa,

Wat rot voor je dat je je steeds zo angstig voelt bij al die rare, nieuwe verschijnselen. Ik herken dat zeker wel. Heb me ook lang zo gevoeld en dat resulteerde dan weer in paniekerigheid en daarmee werden de klachten nog erger.

Ik heb heel veel gelezen op dit forum in alle onderwerpen en door de ervaringen van lotgenoten weet ik welke klachten erbij kunnen horen. Als ik nu iets raars voel, raak ik niet in paniek, maar kijk ik eerst op deze site voor herkenning.

Mede daardoor heb ik alle vage klachten, na uitgebreide onderzoeken, een plaats kunnen geven. Ik heb nu voor mijzelf de volle overtuiging dat het door de overgangshormonen komt. Door te accepteren dat dit nu bij mij hoort en dat ik mij moet gedragen naar wat over mij heen valt. Zo van: het is wel jammer, maar ook geen ramp als je even niet kunt (of vindt dat je moet) doen wat je wilt.

Nu ik daar een weg in heb gevonden, gaat het stukken beter. Mijn klachten zijn niet weg, maar wel draaglijker geworden. Ik ben de stress die ik mijzelf steeds gaf door te denken dat ik iets ergs heb nu kwijt en dat scheelt de helft!

Het heeft overigens wel even geduurd voordat ik het onder de knie had, maar langzaam maar zeker is het gelukt. En ik denk ook dat het even geduurd heeft voordat mijn lijf die stress kwijt was en zich daarna volledig kon gaan richten op de overgang. Als ik een drukke dag heb gehad, heb ik de volgende dag meer klachten. Maar ook daar leer ik nu mee om te gaan en ik houd er rekening mee zover dat kan.

Misschien heb je iets aan mijn verhaal. Veel sterkte met alles, hoor.

Groetjes,
Alies

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht