's Nachts steeds een heet gezicht

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Spruitje
Berichten van Spruitje
Onderwerpen van Spruitje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

's Nachts steeds een heet gezicht

Bericht door Spruitje » zo 09 mar 2008 16:49

Hallo Allemaal.

Wie herkent dit ! De afgelopen weken ben ik een paar keer 's nacht wakker geworden dat ik het warm had (ok gewoon even dekbed weg) maar de rest van de nacht heb ik het steeds zo giga heet in mijn hoofd :oops: en dat mijn hart tekeer gaat (hart blijkt oe naar onderzoeken ).
Ben vanmorgen er maar even uitgegaan naar de wc en toen wonderbaarlijk eindelijk in slaap gevallen. Ik merk dan na zo'n nacht dat ik de hele dag een branderig gevoel houd in mijn gezicht herkent iemand dit.

Weet je soms heb ik dagen heb ik nergens last van en dan opeens vliegt het me naar de keel, thuis of in de winkel van die vervelende overslagen.
Als ik eerlijk ben lotgenoten, ik vindt het moeilijk echt waar.
Ik probeer op moeilijke momenten mijn afleiding te zoeken in het knutselen en dan komen er eerst even die waterlanders en dan gaat het wel weer.

Ik ben 45 jr 2 kids en een prima man met wie ik gelukkig alles kan delen ook dit maar weet dat het voor hem en de kids niet makkelijk is.

Groet, Lia

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Re: 's Nachts steeds een heet gezicht

Bericht door Wilhelmina1961 » do 13 mar 2008 13:07

Hallo Lia.

Hier nog iemand die zo heet in het hoofd is en al ruim 2 1/2 jaar heb ik hier last van, ik ben er ook al een half jaar mee in de ziektewet geweest, omdat ik s`nachts helemaal geen oog meer dicht deed.

Ook heb ik constant last van prikkels in mijn gezicht, en vaak het gevoel in mijn gezicht alsof er allemaal beestjes door kruipen en doe dan niks als krabben.

Op dit moment is het weer erger dan een paar weken geleden, ik ga hiervoor naar een homeopaat en het helpt wel, eerst had ik krampen in mijn gezicht tot aan de kin en nu zit het grotendeels op mijn voorhoofd.

Van iemand anders heb ik gehoord dat het de uiteinden van de zenuwen zijn die door de hormonen heel erg geprikkeld worden.
Mijn menstruatie`s zijn heel afwisselend, dan zit er 3 weken tussen en de laatste keer ruim 4 maanden, en ik heb het gevoel dat in de periode dat de menstruatie moet komen het erge ris dan de andere weken.

Mijn huisarts had er nog nooit van gehoord dat dit voorkwam bij de overgang, maar een ander arts zei direct, dat het van de overgang kwam, ook hen\b ik al een MRI scan van mijn hoofd laten maken want ik dacht dat ik een tumor in mijn hoofd had maar gelukkig niets te zien, ook deze gaf aan dat hormonen heel wat te weeg kunnen brengen in de overgang.

Ik werk nu alweer meer dan een jaar, ik denk dat ik er maar mee moet leren leven zolang die "ROT"overgang aan de gang is.
Maar het is allemaal wel heel vervelend.

Groetjes Willeke

P.S. Eindelijk iemand die het zelfde voelt als ik.

Spruitje
Berichten van Spruitje
Onderwerpen van Spruitje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Spruitje » wo 07 mar 2012 14:56

:) Hallo dames,

herken jullie dit? Loop al een week met een brandend gezicht rond wordt er gek van.

Groet, Lia

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Wilhelmina1961 » wo 07 mar 2012 15:26

Hallo,

hier nog iemand met een brandend, trekkend, tintelend gezicht/hoofd en dat al bijna 6 1/2 jaar. Soms is het zeer heftig, maar ook vaak is er mee te leven. Ik heb er al van alles voor gebruikt, zelfs homeopathie, maar ik gebruik nu niets meer. Mri scan gehad om te kijken of het geen tumor of ms was, maar niets te zien.
Ik hoop dat ik het de langste tijd heb gehad, het wordt steeds vervelender, het duurt te lang.
Het is wat die "ROT" overgang

Groeten, Willeke

Moppie50
Berichten van Moppie50
Onderwerpen van Moppie50
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie50 » do 08 mar 2012 09:54

Hallo dames,

Ja, hier nog iemand met een brandend gezicht. Ik dacht eerst dat het van eventuele koorts en ontstekingen kwam van de fibromyalgie, maar heeft dus {ook} te maken met de overgang.
't Is wat! wij vrouwen moeten veel verduren!!

fijne dag,
Groet Jannie.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht