Opvliegers?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Koopie
Berichten van Koopie
Onderwerpen van Koopie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Opvliegers?

Bericht door Koopie » ma 14 jan 2008 20:33

Hallo dames,

Ik ben 54 en sinds 2 a 3 jr. in de overgang.
Heel veel huilen, angst voor het ouder worden, overbezorgd voor mijn man (die supergezond is) en natuurlijk van de kleinste dingen wakker liggen, en zeer onregelmatig de menstruatie.
Mensen die mij erg lang kennen zijn zeer verbaasd als ik dit vertel, want het past niet bij mij als altijd zeer vrolijk en altijd optimistisch type.
Wat ik heel vervelend vind is dat ik nu 1 a 3 keer per dag een heel raar gevoel heb.
Het is een golvend (niet echt misselijk ) gevoel vanuit mijn keel en het stijgt naar mijn hoofd. Het is niet echt een warm gevoel en moeilijk te omschrijven en duurt maar een paar seconden.
Daarna kan ik me zo down voelen.
Het begon 3 jr geleden met 1 x per 2 a 3 wkn. Langzaam aan gebeurde het steeds vaker: 1 x in de 3 a 5 dgn. en nu elke dag.

Wie herkent dit?

Heel veel sterkte allemaal en ook ik ben erg blij met deze site.

Koopie

Marianne1952
Berichten van Marianne1952
Onderwerpen van Marianne1952
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Re: Opvliegers?

Bericht door Marianne1952 » ma 14 jan 2008 20:41

Hallo Koopi,

Ik weet exact wat je bedoelt. Datzelfde gevoel heb ik al jaren. Niet altijd even erg maar wel regelmatig.
Ook bij mij komt het vanaf mijn keel omhoog naar mijn hoofd. Ik wordt daar dan ook heel naar van.
Het voelt net of mijn hoofd uit elkaar zal spatten en net als ik dat gevoel heb wordt het minder.
Ik heb het ook altijd een keer als ik ga slapen meestal een keer.
Sterkte.
Groeten, Marianne

Koopie
Berichten van Koopie
Onderwerpen van Koopie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Koopie » za 02 feb 2008 10:01

Hallo dames,

Wat ik nog vergeten ben om te vermelden is dat ik tijdens dat vreemde
gevoel van mijn keel naar mijn hoofd en ik ben net in gesprek met iemand ik me heel slecht kan concentreren op het gesprek.
Een vriendin was getuige van dat rare gevoel en zei dat ik tijdens het gesprek de toon van mijn stem veranderde en dat ik niet goed uit mijn worden kwam. Ze vind ook dat ik naar de dokter moet gaan en dat ga ik ook doen.
Maar ik ben erg bang. Want kan dit ook bij de overgang horen?

Groet Koopie

Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 42

Bericht door Judith41 » za 04 aug 2018 13:00

Hallo dames

Volgens mij heb ik dit ook wat jullie beschrijven..
(Jammer dat dit een oud bericht is) t wordt dan ook 'stil' in mij.... alsof ik er even uitvlieg, heel eng gevoel.. krijg er ook hartbonzen van. Het is zo lastig te omschrijven. Ik had dit nooit overdag..maar sinds paar maand heb ik van die aanvalletjes.
Ik heb een jaar lang last gehad bij inslapen van opwellingen, draaiende borststreek en dat ging dan via mn hoofd eruit..
Dat gaat nu weer redelijk, behalve als ik me erg druk heb gemaakt overdag, dan kun je er de klok erop gelijk zetten.

Ik ben verder de laatste tijd OVERBEZORGD, over mn jongens, mn man, mn vader enz.
Brengt veel onrust!! Maar ik kan er niets aan doen...

Judith

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht