Zo koud hebben

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Zo koud hebben

Bericht door Chaootje » wo 24 okt 2007 17:15

Hallo ,

Hebben jullie het soms ook zo koud?
Ik kan zo koud zijn, ook al trek ik bij wijze van drie truien aan nog heb ik het koud!!!
Het lijkt wel of ik tot op mijn boten koud ben dan.

Ook zijn mijn handen dan wel eens wat paars verkleurd en voelen als ijs klompen aan..
Wie herkent dit?

Groetjes Chaootje

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Re: Zo koud hebben

Bericht door Lenie » wo 24 okt 2007 19:28

Hallo Chaootje

Ik heb het soms ook zo koud, vreemd koud van binnen en inderdaad niet warm te krijgen. Later kan ik het dan ook weer een tijd erg warm hebben.
In bed kan ik ook opeens heel erg koude voeten krijgen. Ik heb ook een tijd gehad dat ik erge koude handen had, maar dat heb ik nu niet meer.

Groetjes
Lenie

Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 53

Bericht door Sennepenneke » do 25 okt 2007 15:33

Hallo

Ik heb het op het moment, of eigenlijk alweer een tijdje, ook alleen maar koud koud koud! Tot op het bot soms :roll:
Ook ijshanden en voeten al heb ik die koude voeten altijd deze tijd van het jaar.
Ik duik soms van armoe maar onder een hete douche om een beetje warm te worden al helpt dat ook maar even.
De periode daarvoor had ik het alleen maar warm :?

Sandy

Jet54
Berichten van Jet54
Onderwerpen van Jet54
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Jet54 » wo 05 dec 2007 21:16

Hallo dames

Ik heb het 's avonds na het eten zo koud, dan ben ik echt niet warm te krijgen. Doe dan maar een extra trui aan want voor de familie is het ook geen doen als de verwarming te hoog staat.
Het gekke is dat ik 's nachts soms zonder dekbed lig vanwege de warmte. 's Morgens heb ik het ook nooit koud, de verwarming hoef ik niet eens aan te doen. Maar 's avonds dan is het gewoon niet normaal zou koud heb ik het dan. Overgangsklachten? Nooit gedacht dat dit er allemaal bij zou horen.

Jet

Chaootje
Berichten van Chaootje
Onderwerpen van Chaootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Chaootje » wo 12 dec 2007 18:35

Hallo

Op dit moment heb ik het ook weer zo koud. Ik loop er al weer een paar dagen mee.
Gek wordt ik er van.
Heb ook weer het gevoel weer ongesteld te moeten worden.

Die menstruatie is bij mij trouwens nog wel regelmatig met hier en daar af en toe een paar dagen verschil maar meer ook niet.
Maar wat kan ik er toch tegen doen.
Soms loop ik maar wat meer te bewegen en dan gaat het wel weer even maar dan toch keert die kou weer terug.

groetjes Chaootje

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gaia » vr 14 dec 2007 12:23

Hoi!

Ja...hier nog een koukleum...
Inderdaad, vooral 's avonds... ik zit met een plaid om me heen op de bank.

Had het vroeger al rond mijn menstruatie. Voelde me er vaak wat "grieperig" bij...
Tegenwoordig is mijn inwendige thermostaat niet te volgen. Vooral nu ik een menstruatie heb overgeslagen... warmte-aanvallen, dag en nacht, en bibberbuien...

Overigens heb ik nu ook meer last van spataderen. En heb ook vaak 's nachts een zwaar gevoel in mijn benen. Dus dat van die slechte bloedsomloop gaat wat mij betreft wel op!

Groetjes,
Gaia

Charity
Berichten van Charity
Onderwerpen van Charity
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Charity » ma 08 sep 2008 12:06

Hallo lotgenoten,

Ik ben een vrouw van 47 en menstrueer nog redelijk regelmatig, wel heb ik 's nachts enorme last van veel zweten en gek genoeg ook kou.
Hierdoor slaap ik slecht.
Volgens bloedonderzoek ben ik in voorstadium van de overgang

Herkent iemand dit?
Alvast bedankt!

Fijn om hier zoveel ervaringen en herkenning te vinden.

Groetjes van Charity

AnnaH
Berichten van AnnaH
Onderwerpen van AnnaH
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd NU: 59

Bericht door AnnaH » ma 22 sep 2008 15:29

Dag Charity,

Deze aanvallen van afwisselend hitte en kou herken ik van mezelf uit de begintijd van de overgang. Het lijkt wel alsof in het begin je lichaamsthermostaat totaal ontregeld is.

De warmte-aanvallen zijn gebleven, ze concentreren zich nu rondom de menstruatie (ook als die niet doorbreekt). De kou-aanvallen zijn duidelijk verminderd. Dat is vanzelf gegaan, zonder middeltjes

Sterkte,

AnnaH

Petra52
Berichten van Petra52
Onderwerpen van Petra52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 63

Bericht door Petra52 » do 20 nov 2008 12:10

Hallo dames

Ja hoor, dit herken ik wel.
Ik wordt vaak wakker 's nachts van de warmte; dekbed er af en later ben ik dan weer koud.
Dan ga ik maar eens plassen en dan weer proberen te slapen, wat vaak niet meer lukt. :S
Ik slaap zo'n 6 uur per nacht met onderbrekingen denk ik. :|

Petra

Jeanineab
Berichten van Jeanineab
Onderwerpen van Jeanineab
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Jeanineab » do 08 mar 2018 13:28

Hallo

Ik heb het overdag de gehele dag koud en soms s nachts tijdens het nachtelijk zweten. Dit is overigens dan altijd pas tegen de ochtend heel raar. Maar ik krijg het gewoon niet warm, op mijn werk klaagt iedereen dat het zo warm is op mijn kamer. Maar ik krijg het gewoon niet warm, zit soms met rillingen op het werk vanwege deze kou.

Jeanineab

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht