Stress en opvliegers

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Thea40
Berichten van Thea40
Onderwerpen van Thea40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Stress en opvliegers

Bericht door Thea40 » wo 18 sep 2002 19:34

Kennen jullie dit?

Je hebt je schoonfamilie uitgenodigd om lekker te komen gourmetten. Heel leuk, heel gezellig, heel erg lekker.

Zit je daarna lekker met z'n allen aan de koffie, krijg je me toch een paar opvliegers waarvan je het gevoel hebt dat ze het aan de andere kant van de wereld nog kunnen zien.

Ook heb ik 's morgens bij het wakker worden, voordat ik ook maar een been buiten bed heb, ontzettend last van opvliegers en dat ik het gevoel heb dat de vlammen er bij mij uitslaan.

Dit overkomt me de laatste paar dagen wel vaker als ik druk ben. Is dit normaal of hoe zit dat?

Groetjes,
Thea

Shanna
Berichten van Shanna
Onderwerpen van Shanna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Re: Stress en opvliegers

Bericht door Shanna » wo 18 sep 2002 19:34

Hoi Thea

Ja ik merk ook dat stress niet goed is voor opvliegers.
Tijdens de drukte zelf heb ik er nog geen last van, maar als ik daarna tot rust kom dan komen ze in alle hevigheid.
's Morgens vroeg heb ik ze nog niet maar 's avonds als ik net in bed lig en me helemaal ontspan komen ze direct voorafgegaan door vreselijk hartkloppingen.
Ben dan ook meteen weer klaarwakker en heel onrustig gevoel.

Gr.
Shanna

Thea40
Berichten van Thea40
Onderwerpen van Thea40
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Thea40 » wo 18 sep 2002 19:35

Hoi Shanna,

Bedankt voor je reactie.

Eigenlijk zou je stress moeten vermijden, maar iedereen weet dat dat echt onmogelijk is! Om nou geen mensen meer uit te nodigen en een muurbloempje te worden totdat die verhipte overgang voorbij is, vind ik echt te ver gaan.
We hebben een redelijk goed sociaal leven en dat wil ik graag zo houden.

Is er nog een andere manier om die opvliegers te voorkomen als je weet dat je onder druk komt te staan? Als je van tevoren weet dat die en die dag druk gaat worden bijvoorbeeld.

Groetjes,
Thea

Shanna
Berichten van Shanna
Onderwerpen van Shanna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Shanna » wo 18 sep 2002 19:35

Hoi Thea,

Wat ik wel merk is dat je voedingspatroon ook behoorlijk meespeelt.
Ik kan af en toe echte snoepbuien hebben. Dat is voor bij mij echt funest voor opvliegers.
Dat merk ik dan ook meteen en dan gecombineerd met wat stress heb ik meteen veel meer last van de opvliegers en ook mijn hele conditie, zoals duizeligheid, hoofdpijn, onrust enz.
Ik probeer me telkens goed van deze "verboden" snoepwaren af te houden maar is dat best moeilijk want als je al af en toe niet lekker in je vel zit grijp je eerder naar juist deze producten.

Gr.
Shanna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht