's Ochtends zo warm

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Mar1964
Berichten van Mar1964
Onderwerpen van Mar1964
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

's Ochtends zo warm

Bericht door Mar1964 » do 09 feb 2006 10:15

Hallo dames,

Ik zou wel eens willen weten of er meer onder jullie zijn die mijn 'klacht' herkennen.

Als ik 's ochtends op sta heb ik het vaak zo warm. Mijn hele lichaam maar vooral mijn hoofd. Ik heb er soms een lichte hoofdpijn van. Dat gaat vaak vanzelf weer weg als ik weer een beetje ben afgekoeld. Ik zet dus rustig 's ochtends het badkamerraam open in de winter...

Ik zie er 's avonds al tegenop om te gaan slapen omdat ik weet dat het kan gebeuren. Ik heb lang gedacht dat ik ziek ben of zo, want zo warm en soms zweten is niet goed. Ik slik immers de pil, dus zou ik geen klachten moeten hebben...

(Ik heb het een aantal keren met de oorthermometer gemeten: 37,5 of 38 terwijl rectaal het slechts 37,2 is. )
Overdag heb ik het ook soms sneller warm en zweet sneller. Of mijn hoofd wordt warm. Ik probeer rustig te blijven als het gebeurt, maar ik raak ook wel eens een beetje in paniek.

Groet
Mar

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd: 64

Re: 's Ochtends zo warm

Bericht door Ruchama » do 09 feb 2006 16:44

Marian,

Zelf voel ik me 's morgens ook het minst goed van de gehele dag, ook sneller opvliegers inderdaad. In de loop van de dag ga ik mij altijd beter voelen. Een licht verhoogde temperatuur is niet ongebruikelijk in de overgang.

Ik menstrueer al 4 jaar niet meer en heb zeker het ergste gehad, maar herken je klachten beslist van enkele jaren terug. Enne: het is een fabeltje dat je door de pil heen deze klachten niet zou kunnen voelen.

Gr. Ruchama

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht