Ik vraag me af of ik opvliegers heb

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Helma52
Berichten van Helma52
Onderwerpen van Helma52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Ik vraag me af of ik opvliegers heb

Bericht door Helma52 » ma 15 feb 2016 09:59

Hallo

Als ik het allemaal zo lees vraag ik me ook af of ik opvliegers heb. Ik heb het elke ochtend, onrustig gevoel op mijn maag in golven zeg maar. Kan heel depri zijn en zie het leven dan niet meer zitten. Denk dan dat er nooit meer een eind aan zal komen. 5 minuten later als het afzakt denk ik ach doe niet zo mal, het gaat echt wel over, het is een fase en weer 5 min later is er weinig aan de hand. 10 min later begint het weer van voor af aan en dat ongeveer de hele dag door tot een uurtje of zeven in de avond en dan is er niets meer aan de hand.
Slaap goed in tot een uurtje of zes in de ochtend en dan beginnen we weer van voor af aan. De heftigheid verschild ook van dag tot dag. Ik kan nu weer twee dagen zonder oxazepam maar er zijn weken dan slik ik er elke dag 1 of 2 om de dag door te komen. Nou vertellen jullie het me maar......zijn het opvliegers? :shock:

Helma

Helma52
Berichten van Helma52
Onderwerpen van Helma52
Menopauzejaar:

Re: Ik vraag me af of ik opvliegers heb

Bericht door Helma52 » ma 15 feb 2016 16:05

Hallo

Ik ben vaak helemaal lam geslagen. Voel me echt ziek en wil dat het weggaat. Ik kan me er niet aan overgeven en het accepteren. Ik ben een schijntje van wat ik ooit was. Ik weet dat dit ook mijn leerpunt is......me overgeven aan dingen, lief zijn voor mezelf, accepteren dat ik niet altijd nuttig bezig hoef te zijn en dat ik het niet altijd gezellig hoef te maken voor een ander. Zo moeilijk voor me. Ik wandel veel en probeer zoveel mogelijk bezig te zijn met van alles, maar ik beleef er geen plezier aan. Probeer mijn gedachte op de positieve stand te zetten, maar ook dat is vaak heel moeilijk voor me. Pfff....ik wou dat het ophield.

Helma

Sonneke
Berichten van Sonneke
Onderwerpen van Sonneke
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Sonneke » wo 17 feb 2016 18:14

Dag Allemaal,

Een feest (nou ja feest) van herkenning hier op dit forum. Velen van ons krijgen het zomaar, hoeven we niks voor te doen, een soort ongewenst" cadeautje" na 25 heerlijk gezorgd en genoten te hebben van je gezin.
Echter zou ik ook graag willen weten hoelang deze klachten kunnen blijven, hoelang duurt de overgang?
Ik ben nog steeds gewoon ongesteld, maar aan alle andere overgangscriteria voldoe ik wel, maar vooral de stress, niet meer dingen durven ondernemen, slecht slapen, veel huilen, veel spanning in spieren. sabelen me wel neer.

Groeten Sonneke

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jackievos » vr 26 feb 2016 13:56

Hallo dames,

Ik weet ook niet hoe het komt en gaat :D , maar ook ik word soms gek van mezelf. Nu weer een periode dat ik 's morgens heel onrustig wakker word en een heel hol gevoel in mijn maag. Vandaag ook weer een licht gevoel in mijn hoofd.
Dit heb ik best vaak. En nog wat wel wat andere klachten. Ik ben nu 2 jaar in de postmeno, en denk ook nog aan de voorkant van de berg :lol: .
Het gaat allemaal vast goed komen.

Groetjes Jacqievos.

Helma52
Berichten van Helma52
Onderwerpen van Helma52
Menopauzejaar:

Bericht door Helma52 » di 01 mar 2016 14:59

Hallo dames

Vanmorgen naar de cardioloog geweest voor een ECG. Heb aldoor zo een pijn op mijn borst en mijn armen branden helemaal. Ik wordt zo wakker en altijd rond 06.00 uur. Ik moet dan zo mijn best doen om een verwijsbrief te krijgen bij de huisarts want ja .... ik heb het stempel paniek stoornis al op mijn voorhoofd staan. ECG viel binnen de norm.
Ben niet zomaar weggegaan en heb aangegeven dat ik echt heel erg ongerust ben daar hartfalen ook aan beiden kanten in de familie zit. Voordat ik aan wil nemen dat ook DIT weer aan de overgang ligt, gaan ze het eerst maar eens goed nakijken.

Helma

Ankejo
Berichten van Ankejo
Onderwerpen van Ankejo
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Ankejo » za 05 mar 2016 02:04

Hallo Dames,

Ik zag gisteren pas dit forum. Maar het heeft mijn ogen geopend. Wat voor mij dus echt het verschil maakt!! Mijn eerste paniekaanval kreeg ik toen ik 42 was. Met ambulance naar ziekenhuis enz daarna nog 2x aan de hartbewaking gelegen. Testen bij de cardioloog enz .. Voelde mij heel naar ., spierpijn overal jaren lang .. nerveus enz .. Rare gedachten .. En zomaar uit het niets iets heel raars wat je overvalt een enorm nerveus gevoel.. Kan het niet uitleggen hoe naar. Alles wat ik hier in diverse topics heb gelezen .. En natuurlijk was er medisch niets te vinden.

Hart goed bloed goed enz .. Was echt de wanhoop nabij .. Nu weet ik dus dat ik niet alleen sta en heb vanaf dat ik hier veel heb gelezen over dezelfde ervaringen die ik had .. De knop omgezet .. Voelde me bevrijd vandaag . Liep met de hond kreeg weer dat rotgevoel .. Dacht oke !! De hormonen krijgen mij er niet onder .. En echt dat hielp geen paniekaanval gewoon naar huis gelopen .. Wist wel dat de overgang opvliegers kon veroorzaken maar had nooit gehoord in mijn omgeving dat het ook zoveel andere klachten kon veroorzaken .. Echt ben zo blij met al jullie verhalen hier !! Dacht tjonge ik ben niet gek dit is gewoon de overgang ., is wel lastig natuurlijk maar gaf mij echt een stuk rust en ik denk dat ik er nu beter mee kan dealen als ik in mijn hoofd kan zeggen .. Oke hormonen jullie kunnen mijn lichaam van alles laten voelen maar mijn geest is sterker en die krijgen jullie niet te pakken ., voor mij werkte het vandaag .. Kreeg natuurlijk dezelfde pijnen gevoelens enz maar heb gedacht .. Hormonen ga je gang maar ik doe er niet aan mee !! Paracetamol tegen de pijn en voor de rest niets .. Was een superdag vandaag !!

Bedankt allemaal !

Ankejo

EvaJohanna
Berichten van EvaJohanna
Onderwerpen van EvaJohanna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door EvaJohanna » di 05 apr 2016 11:42

Hallo dames,

Al 6 1/2 jaar heb ik te kampen met alles wat bij de overgang hoort.
Toen de overgang bij mij begon was in mijn leven iets ergs gebeurd.
's Morgens werd ik geregeld wakker met het gevoel dat ik bij de keel gegrepen werd en geen adem kon halen.
Niet veel later werd het borstbeen geregeld zeer warm en kwamen er hartkloppingen en zweetaanvallen bij.
Voor mij was toen wel duidelijk dat het geen paniekaanvallen waren, maar overgangsverschijnselen.
De stemmingswisselingen namelijk, maken het bepalen van wat is nu wat ook nog eens heel moeilijk.

Eerlijk is eerlijk, ik vind dit de moeilijkste fase uit mijn leven.
Het is een aanslag op zowel de geestelijke als lichamelijke gezondheid.
Een nieuwe balans vinden is niet eenvoudig.
Inderdaad, we moeten er als vrouwen 'doorheen', maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik wens iedereen veel sterkte.

Hartelijke groeten van Eva

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht