Na 3 jaar ineens nachtzweten

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Na 3 jaar ineens nachtzweten

Bericht door Sosolala » di 08 mei 2018 17:07

Hallo dames,

ik wordt in oktober 60 heb eigenlijk al 3 jaar geen overgangsklachten meer tot half jaar geleden. Voel me moe en slapen is een straf. Waar ik tijdens de overgang weinig last heb gehad van nachtzweten heb ik het nu elke nacht, de hele nacht.
Mijn huisarts vind het allemaal maar niets, zelf een vrouw, maar ze kan er niets mee.
Is er een manier om te meten of het overgangsklachten zijn of iets anders, kan daar niets over vinden.

Linda

Marianne
Berichten van Marianne
Onderwerpen van Marianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Re: Na 3 jaar ineens nachtzweten

Bericht door Marianne » di 08 mei 2018 18:44

Hoi Linda,

Nee, of iets een overgangsklacht is of niet kun je niet meten.

Ik weet niet hoe lang jou menstruatie inmiddels weg is, maar ik weet wel dat op dat moment de overgang in elk geval nog lang niet klaar is.

Mijn menstruatie is intussen denk zo'n 15 jaar weg. Eerste jaren dagelijks opvliegers en zweten.
Daarna kwam dat met periodes. Was het maanden weg, of zo goed als weg en dan sloegen ze weer een tijdje toe. Paar weken, paar maanden, heel verschillend hoe lang dat dan duurde, en dan werd het weer minder.
En nog steeds heb ik af en toe dagen erbij dat ze er ineens weer effe zijn.
Afkloppen, het zijn nu meestal maar een paar dagen, en altijd 's avonds laat, kan er dan bij wijze van spreken de klok op gelijk zetten.
Dat zijn dan meestal ook nachten waarin ik weer flink bezweet wakker word, of met een gevoel van onrustig geslapen hebben.
Of ik er ooit helemaal vanaf kom, geen idee.
Ik kijk er voor mezelf ook niet meer naar als overgangsklacht, maar meer als dat mijn zenuwstelsel nou eenmaal ook kwetsbaarder is en wordt naarmate ik ouder word.

Marianne

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 55

Re: Na 3 jaar ineens nachtzweten

Bericht door Mieke05 » wo 09 mei 2018 15:16

Hoi Linda,

Ik heb dat ook, opeens weer opvliegers in de avond en dan ook 's nacht transpireren. Ik ben nu 3 jaar postmeno. Of het nog de overgang is weet ik niet, denk het wel, maar heb ook veel stress nu. Soms ben ik bang dat het te hoge bloeddruk is.

Gr. Mieke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht