Opvliegers?

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Opvliegers?

Bericht door Diana119 » za 24 jun 2017 12:51

even een korte vraag: kan een opvlieger ook op hyperventilatie lijken?

Ineens een stuwing warmte door mijn lijf (heel kort)
Daarna ineens raar in mijn hoofd worden waardoor het lijkt alsof ik flauw ga vallen en een band om mijn hoofd krijg.
Voor mijn gevoel praat ik raar maar omstanders horen niets vreemds. Wat hartkloppingen en trillen.
Daarna als het zakt rillen van de kou, hoofdpijn en veel plassen.

Alvast bedankt voor de reactie

Diana

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Opvliegers?

Bericht door Diaantje » ma 26 jun 2017 09:15

Hoi,

Lastig te zeggen, wanneer ik hyperventileer heb ik dit soort klachten ook.
Maar een opvlieger geeft me ook soms zo'n naar gevoel. Misschien lokt het een het ander uit?
Ben ook wel benieuwd naar reacties.

Groet
Diana

Mimie
Berichten van Mimie
Onderwerpen van Mimie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Mimie » ma 26 jun 2017 13:13

Hallo,

Bij mij kwam er in het verleden bij een paniekaanval geen hitte voor. Wel rillen alsof ik het heel koud had en dit laatste heb ik niet tijdens of na opvliegers.
Bij de opvliegers en nachtzweten die ik de laatste tijd heb, komt er soms wel een paniekerig gevoel bij, maar geen paniekaanval, die heb ik al een hele tijd niet gehad.
Zelf ervaar ik het als dat het 'gewoon' een opvlieger is, met enorme onrust of algeheel naar voelen, malaise, misselijkheid, versnelde hartslagdie daar bij komen kijken

Groet Mimie

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » do 29 jun 2017 08:35

Dank voor de reacties

Ja soms weet ik het echt niet meer wat waar vandaan komt. Gek zou ik er van worden...
Ik heb het ook zo vreselijk benauwd met ademen. Ik moet voor mijn gevoel bewust adem halen. Terwijl dat vanzelf hoort te gaan. 'er zit teveel spanning in de borstkas lijkt het wel
We sukkelen maar weer door ....

Diana

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:

Bericht door Diana119 » do 17 aug 2017 18:34

Hoi allemaal

I.p.v. echte opvliegers heb ik eigenlijk wegtrekkers. Begint met onrust en hartkloppingen. Daarna soort van rare duizelingen en net of er een band om mijn keel zit. Dan krijg ik een korte warmte stuwing en meteen daarna rillen van de kou en hoofdpijn.
Nadat dat gevoel een beetje is weggetrokken blijf ik en behoorlijke tijd mij niet lekker voelen. Blijf wat trillerig en onrustig.
Herkent iemand dit?

Diana

Marsnat
Berichten van Marsnat
Onderwerpen van Marsnat
Menopauzejaar:

Bericht door Marsnat » zo 20 aug 2017 22:08

Hallo Diana

Ik herken al de klachten die je opnoemt. Heb dan ook meerdere opvliegers per dag. Waar ik ook last van heb is slapeloosheid. Slaap nog minder dan 4 uurtjes per dag. Vraag me af hoelang dit nog gaat duren. Ben niet te genieten.

Groetjes Natascha

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:

Bericht door Claire » ma 19 feb 2018 23:18

Hallo Diana,

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Ik herken de wegtrekkers die je beschrijft.

Groetjes,
Claire

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 45

Bericht door Lientje22 » vr 12 apr 2019 18:51

Beste dames,

Ik ga steeds meer de overgang begrijpen en herkennen.
Was vorige week even nieuwe kleding in de kast van mijn dochter aan het bekijken. Liep te zingen.
Word me daar ineens onrustig, intens moe, benauwd, soort kok halsneiging, duizelig. Daarna een heel somber en onrustig gevoel.
Ben een poosje op bed gaan liggen en het zakte af. Alleen dat sombere en onrustige gevoel bleef nog een poos.

Ik was zo blij dat ik het gevoel als een wegtrekker herkende nu. Juist omdat ik iets fijns aan doen was en het me overviel me gewoon, Achteraf heb ik dit al veel vaker gehad. Maar herkende het niet zo als een wegtrekker. Ik weet het dan aan de omstandigheden/activiteit die ik aan het doen was. En werd daar dus bang en angstig van.
Nu realiseerde ik me dat het echt puur hormonaal was en is. En het had helemaal niets met de activiteit te maken die ik op dat moment aan het doen was. Een dag later brak mijn menstruatie door en van de week nog een paar keer een wegtrekker gehad.

Groetjes Lientje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht