Warmteopwellingen

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Arowana
Berichten van Arowana
Onderwerpen van Arowana
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Warmteopwellingen

Bericht door Arowana » wo 31 mei 2017 23:02

Dag allemaal,

Een paar minuutjes geleden heb ik me geregistreerd. Maar ben hier zeker al een jaar aan het mee-lezen :)
Ik dacht dat het nodig was om jezelf voor te stellen maar ik vind daar nergens een speciale rubriek voor. Daarom maar langs deze manier...

Ik ben vorige week 48 jaar geworden en sedert een paar maanden voel ik dat ik in de overgang zit: warm/koud, terug acne, spierpijn, gewrichten doen het ook niet meer zo goed, ogen verminderen fel, menstruatie is veranderd (feller, onregelmatiger, stolsels) en vooral mijn humeur en emoties schommelen als nooit tevoren...

Waarom ik mijn vraag hier in deze rubriek plaats is omdat ik een specifieke vraag heb. Ik heb namelijk last van enorme warmteopwellingen waarbij het zweet letterlijk van mijn voorhoofd druipt. Het rare is dat dit niet in onwillekeurige momenten voorvalt. Het gebeurt namelijk telkens als ik wat (matig / ernstig) fysieke inspanningen doe. Het zweet druipt dan als het ware van gezicht af !!! Dit kan een half uur tot een uur duren. Tot ik weer wat fysieke rust vind.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik wat overgewicht heb (15 kg), maar 's nacht heb ik ook last van die warmte/koude. Deken af en aan af en aan... mijn man wordt er gek van.

Dat ik in de overgang zit daar twijfel ik niet aan, ik voel dat gewoon. Maar mijn kwaaltjes en lasten, kan ik dat daaraan koppelen ?

Beste groeten,
Arowana

Sennepenneke
Berichten van Sennepenneke
Onderwerpen van Sennepenneke
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 53

Re: Warmteopwellingen

Bericht door Sennepenneke » vr 28 jul 2017 21:19

hoi Arowana

Ik heb dat sinds enige tijd nu dat overmatige zweten. Nou heb ik altijd wel last gehad van zweten maar het is nu echt extreem. Zodra ik me inspan druipt het zweet langs mn lijf, als ik een rustig aan doe gaat het nog wel maar met mijn werk in de huishouding is het vaak toch intensief en dan breekt het zweet me acuut uit. Thuis ook als ik bezig ben, eerste wat ik dus doe als ik thuis ben, onder de douche want voel me vreselijk vies na zo'n dag, en 's nachts..dekbed op dekbed af, dekbed op dekbed af, gek word ik ervan, heb het vrijwel alleen maar warm warm warm. En mn voeten heb ik het liefst helemaal niet onder mn dekbed. Wij hebben ene eigen dekbed dus mn vriend heeft er geen last van. Bij voorkeur staat de plafondventilator vrijwel de hele nacht te draaien,
Ik ben inmiddels 51, zit in menopauze, en ben al wat jaren bezig.
Ik zit hier achter mn pc trouwens over het algemeen dus ook met de ventilator aan, want ik krijg regelmatig een hitteaanval en dan breekt het zweet me ook vaak uit.

gr. sandy

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht