Opzien tegen de zomer

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Maaike61
Berichten van Maaike61
Onderwerpen van Maaike61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Opzien tegen de zomer

Bericht door Maaike61 » zo 02 apr 2017 11:39

Hoi allemaal,

ik ben nieuw en heb heel erg last van de overgang. Het is april, maar vind het nu al te warm. De winter vind ik heerlijk! Al in februari zet ik de ramen weer op een kier enz... omdat het me dan overdag te warm is. Ik woon wel op een flat en helaas word er dan om je heen wel gestookt. Heb zelden tot nooit de verwarming aan...

Ik zie zo verschrikkelijk op tegen de zomer! Dan kan ik helemaal niks namelijk. Alleen van de bank naar mijn bed lopen en andersom... Ik heb dan met die hitte zo n verschrikkelijke bloedstuwing naar mijn hoofd, en krijg het zo verschrikkelijk benauwd...

Ik heb een katje en kan alleen de deur op de kierhouder doen. Heb wel een hordeur voor de balkondeur... Maar heb aan een kant spijt dat ik weer een katje heb, want dan kan ik mijn voordeur niet opengooien.

Maar Ik ben zo gek met mijn katje. Kreeg haar 3 weken voordat mijn moeder overleed in november 2015...
En kan haar echt niet meer missen...

Hebben jullie wat tips wat te doen tegen de intense hitte? Ik haat de zomer... Elk jaar weer een hel voor me... :(

Alvast bedankt...
Groet, Maaike

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 54

Re: Opzien tegen de zomer

Bericht door Max » zo 02 apr 2017 13:09

Hallo Maaike,

Hier hetzelfde probleem al 7 jaar lang.
Elke zomer is een hel geweest en weer komt er eentje aan, verschrikkelijk.
Ben ook totaal uitgeput en met die warmte kan ik helemaal niets meer.

Mijn man Steve heeft in 2015 een airco aangelegd op de slaapkamer dat geeft enige verlichting, misschien een optie voor jou?

Sterkte Maaike de komende helse zomer.

Groetjes Max.

Maaike61
Berichten van Maaike61
Onderwerpen van Maaike61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Maaike61 » vr 07 apr 2017 02:58

Hallo

Ja ik ben al wezen kijken naar een airco... Heb wel zo n mobiele airco. Maar dat helpt niet echt... Ik wil een goed systeem... maar ja dan moet ik de woningbouw benaderen en ze moeten dan gaten boren of een opening maken in de muur. En ik woon in een flat met aan beide kanten buren... Dus ik weet niet zo goed hoe en wat. Maar zal eens informeren of er een oplossing voor is...
Sorry voor mijn late reactie... En dank je wel voor je bericht... En jij ook sterkte toegewenst met de aankomende zomer...
Ik zou het liefst in de ijskast willen wonen... :(

Maaike

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd NU: 64

Bericht door Ruchama » zo 09 apr 2017 19:50

Hallo dames

Na heel wat jaren overgang heb ik ontdekt dat ook van die coolpacks wel helpen. Ik heb ze ooit gekocht bij een drogist en ik leg ze dan in de vriezer. Er zit een hoesje bij in het doosje, dat doe je eromheen als je het uit de vriezer haalt en ik leg dit dan op mijn wang of voorhoofd, lekker koel, het werkt natuurlijk maar een half uurtje of zo, dan moet je het weer een poos in de vriezer leggen. Gelukkig had ik twee gels dus ik wisselde het af.....nam het mee naar Zuid-Frankrijk en had er altijd veel aan.

Ruchama

Gootje
Berichten van Gootje
Onderwerpen van Gootje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Gootje » vr 02 jun 2017 23:55

Hallo dames.

Weet je wat ook helpt een natte handdoek koud in je nek omhangen zo loop ik rond in ons huis.
Heerlijk!!
:D
En voor de rest rustig aan doen als dat lukt!

Groet Gootje

Jantine78
Berichten van Jantine78
Onderwerpen van Jantine78
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 41

Bericht door Jantine78 » zo 11 jun 2017 08:45

Beetje late reactie maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Vermijd zoveel mogelijk de felle zon:
Polsen onder de koude kraan:
Ice pack:
Voetbadje koud water:
En vooral niet gaan haasten.

Jantine

Zeeuwtje
Berichten van Zeeuwtje
Onderwerpen van Zeeuwtje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49