Branderig gezicht/Warme wangen

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 53

Branderig gezicht/Warme wangen

Bericht door Carolina » di 01 sep 2015 20:53

Hallo allemaal,

Na heel veel gelezen te hebben hier op het forum wil ik me nu ook maar eens voorstellen.
Ik ben 49 jr en inmiddels ook bezig met de overgang. Van een best wel zeker type begin ik te veranderen in een behoorlijke onzekere vrouw. Allerlei vage klachten, steek hier, prik daar. Wattig hoofd, duizelig. Intense moeheid die zo in ene toeslaat.

Ik sta normaal op en twee uur later overvalt me zoiets. Om later op de dag weer bij te trekken.
Gister bij de huisarts geweest (woon er nog net niet) en toch maar met de pil begonnen. Last van de maag, maar het vervelendste vind ik het branderige gezicht met trekkerige ogen. Mijn gezicht is niet rood, brand alleen...voelt ook wat koortsig aan maar heb natuurlijk geen koorts. Soms is het op een dag even weg om ook weer in volle hevigheid terug te komen.
Mijn opvliegers vallen mee. Wel met periodes slecht slapen of slecht inslapen. Ik word er moedeloos van.
Zou het liefst met alles wat ik voel dagelijks contacten met de huisarts maar ja, hahaha, dat kan natuurlijk niet. Mijn vraag is: wie herkent dat branderige gezicht. En heb je een tip?

Lolita

Lynn99
Berichten van Lynn99
Onderwerpen van Lynn99
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Branderig gezicht/Warme wangen

Bericht door Lynn99 » wo 02 sep 2015 11:07

Dag Lolita,

Oef, ik ben niet alleen en ik ben niet gek !
Ik heb ook heel veel last van een branderig gezicht. Minstens om het uur ga ik in de spiegel kijken, maar ik zie helemaal niets.
Zou het kunnen dat onze huid droger wordt door de overgang en nu o.i.v. zon (het is ten slotte zomer geweest) extra droog is?
Geen idee eigenlijk, maar wel super dat je een berichtje op de site geplaatst hebt.
Ik heb me speciaal geregistreerd om u te kunnen antwoorden, maar een oplossing heb ik spijtig genoeg ook niet.

Veel sterkte en groetjes,
Lynn

Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina

Bericht door Carolina » wo 02 sep 2015 23:26

Hoi lynn,

Heel vervelend idd. Denk zo nu en dan dat ik koorts heb, zo warm en trekkerig...maar dat is dan helemaal niet zo. Ik ben bang dat we ook dit uit moeten zitten. Ben eergisteren begonnen met de pil, de kleine kwaaltjes werd er teveel om ook nog normaal te kunnen functioneren in mijn werk. Hopen dat dat een beetje werkt.

Wat leuk dat je je speciaal hebt geregistreerd....hoop dat jij hier ook antwoorden zult vind .

Groetjes
Lolita

Martina63
Berichten van Martina63
Onderwerpen van Martina63
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Martina63 » do 03 sep 2015 19:14

Hoi Lolita,

Ik herken dat branderige gevoel ook alleen heb ik het niet alleen in het gezicht maar ook op mijn hele bovenlijf, soms duur het maar heel kort, maar soms ook wel uren, om gek van te worden.
Maar helaas heb ik ook geen oplossing hiervoor, denk dat het een overgangssymptoom is.

groetjes, Tina

Carolina
Berichten van Carolina
Onderwerpen van Carolina

Bericht door Carolina » za 30 jan 2016 19:16

Hai allemaal,

Ik heb het al eens eerder gevraagd aan jullie, mijn warme koortsige wangen zonder koorts. En het gammele gevoel wat ik er nu al een dag of tien bij heb. Ik denk dat ik maandag toch maar eens naar de huisarts bel voor een afspraak. Zat vandaag de hele dag in de badjas.....te moe en ongezellig om maar iets te doen. Maar goed, zo meteen verjaardag dus toch maar met mijn hele rotgevoel wat opgeleukt en ff heen. Het begon vorige week met zere benen. Alsof ik me op enkele plekken vreselijk had gestoten. Later deden de handen en ellebogen gezellig mee. Dat nam na een paar dagen weer af maar die wangen blijven en ook dat grieperige gevoel. Al tig x de temp gemeten maar stijgt nog niet met 0,1 dus dat is het niet. Herkenning? Ik menstrueer nog. Soms een maand niet en soms om de twee weken. De ene keer heel weinig, een andere keer kan ik amper een stap verzetten zonder onder te zitten.

Hoop op wat reacties van jullie. Voel me met de dag somberder worden met al dit geneuzel.

Groetjes
Lolita

Heidemeid
Berichten van Heidemeid
Onderwerpen van Heidemeid
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Heidemeid » zo 31 jan 2016 14:19

Hallo Lolita

Dat branderige gevoel herken ik. Warme wangen, zodanig dat ik met en koud washandje rond liep om de brand te kunnen blussen. Is ook weer over gegaan :D Wilde ik even kwijt, herkenning is zo'n fijn gevoel in deze rare kwalen. Nooit gedacht dat de overgang zoveel vragen op zou roepen! Houd moed, we zijn niet alleen...

Groet
Heidemeid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht