Zweten in de ochtend

Warmteopwelling, nachtzweten, hitteaanvallen, vapeurs.
Opvliegers zijn er in soorten en maten
Benieuwd
Berichten van Benieuwd
Onderwerpen van Benieuwd
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Zweten in de ochtend

Bericht door Benieuwd » za 18 jul 2015 10:07

Hallo,

ik heb geen last van nachtelijk zweten, maar vooral in de ochtend. Na het douchent. Soms zo erg dat ik mijn kleding niet kan aantrekken en zo weer onder de douche kan. Ook na inspanning zoals fietsen. Dan duurt het wel een kwartier voor ik niet meer zo zweet. Ook heel erg moe en dizzy in mijn hoofd. Herkent iemand dit?

Benieuwd

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Zweten in de ochtend

Bericht door Loutje » za 18 jul 2015 10:41

Hoi Benieuwd,

Oh ja hoor, heel herkenbaar. Nauwelijks last van nachtelijk zweten maar ook ik ervaar regelmatig dat ik juist na het douchen sta te zweten als een pakkendrager. Ik heb sowieso vrij veel moeite om op te starten, alsof ik nog niet helemaal in mijn lichaam zit en de slaap er nog niet uit is.
Dat duurt meestal wel een paar uurtjes en dan ben ik er weer bij.... Terwijl ik enorm dizzy was door de dag heen en veel last had van mijn nek, beperkt zich dat nu vaak tot de ochtend. Wel ervaar ik rond mijn menstruatie (ja, nog steeds :roll: ) nogal veel vage klachten: onverklaarbare jeuk, oorpijn, nergens zin in, lusteloos, raar in mijn hoofd, terugtrekken in mezelf, noem maar op.
Dat zijn dus die hormoonschommelingen, verzetten heeft geen zin en sinds ik dat accepteer gaat het al snel weer een stuk beter, dus er is zeker vooruitgang. Hoewel ik nog steeds in de pre zit dus....
Heb jij verder nog last? Dat zweten vind ik geen probleem (meer :P ), een koud washandje in mijn hals helpt vaak wel....
Het gaat je goed!

Groet Loutje.

Benieuwd
Berichten van Benieuwd
Onderwerpen van Benieuwd
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Benieuwd » zo 19 jul 2015 10:14

Fijn om je reactie te lezen.

Ik dacht dat ik er al door heen was, maar de laatste tijd weer meer klachten. Niet alleen het zweten, maar ook duizelig, terugtrekken in mezelf, pijn in mijn nek en veel spierpijn. Vooral mn benen en heupen en dan vooral in de ochtend. Maar zeker ook weer vaak wakker worden of niet in slaap kunnen vallen doordat mijn gedachten niet tot rust komen. Het is geen gepieker, gewoon een soort van doldraaien van gedachten.
Maar ik ben het zeker met je eens dat het helpt wanneer ik gewoon accepteer dat het er is, en geloof dat het wel weer beter wordt.

Benieuwd

Banjer04
Berichten van Banjer04
Onderwerpen van Banjer04
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Banjer04 » zo 11 sep 2016 22:09

Hallo dames

ZWETEN!!! Ik kan er wel in zwemmen. Zo erg is het. Ik word er knettergek van. Ik heb zin om de hele wereld een kopje kleiner te maken. Ik ben agressief, somber, ik heb geen zin in gezeik aan mijn kop. Noem maar op en ik heb het!!! Ik wil met rust gelaten worden. Ik slaap met vijf ventilators bij mijn bed en heb het nog warm. Alles is me teveel. Ik wil de wereld buitensluiten en alleen maar in mijn eigen wereldje zitten. IK moest iets terugbrengen naar de winkel en begon te janken omdat ik het niet op kon brengen. Herkenbaar? Zo niet, wacht maar!! Komt nog wel!

Banjer

Es71
Berichten van Es71
Onderwerpen van Es71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Es71 » ma 19 sep 2016 07:27

Hoi,

Heel herkenbaar !!
Ik heb ook geen nachtzweten , maar 's morgens na het opstaan en douchen !! Dan breekt het zweet me uit, wordt ik misselijk, raken mijn darmen van slag en voel ik me uitgeput !!
Ik moet dan eerst even een half uur bijkomen van het opstaan , :mrgreen: ,hahaha
Je bent dus niet alleen ! Ik ben gestopt met koffie drinken, dit helpt volgens mij wel iets, als ik koffie dronk kreeg ik onmiddellijk een hitte aanval :oops:

Groetjes,
Es

Jodejori
Berichten van Jodejori
Onderwerpen van Jodejori
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Jodejori » vr 14 okt 2016 07:59

hoi Dames,

Hier hetzelfde verhaal.
Iedere nacht zweetaanvallen en niet een, nee meerdere malen per nacht en ik denk al wel een jaar lang. en overdag gaat het gewoon vrolijk door. mijn gezin begint inmiddels al te klagen dat het koud is binnen. En inmiddels tijd is voor de verwarming :x
Hierdoor inmiddels zo moe dat ik mezelf het bed uit moet slepen [iedere morgen zes uur}. Loop dan ook echt rond met een pesthumeur!
Overdag zou ik wel van alles willen doen, maar de energie ontbreekt. Dus stel ik het maar weer uit.
Terwijl ik altijd gelijk na het horen van de wekker naast me bed stond, veel vrijwilligerswerk heb gedaan. gezorgd voor andere, gesport, niets was te veel.
Nu ben ik chagrijnig, somber, boos, en vooral moe door te weinig nachtrust.
Ik roep hier altijd, als er werkelijk een god bestaat is het een man en heeft hij een gruwelijke hekel aan vrouwen.
Ga mezelf er maar toe zetten om iets nuttigs te gaan doen. anders zit ik hier morgenvroeg nog.
Ik wens jullie allen een fijne vrijdag toe

Groet Rita

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht